„Kto sa postaví proti nemu, patrí medzi ľudí pekla.“
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) sa objavil v roku 1999 v Iraku, kde tvrdil, že bol vyslaný Imámom Mahdím (NJPN & Jeho Rodinou) ako jeho Posol, a ohlásil sa ako prisľúbený Jamáni. Vyzýval ľudí, aby prisahali vernosť Imámovi Mahdímu (NJPN & Jeho Rodinou). Imám Al-Bákir (Od Neho Je Mier) povedal: „Niet zástavy, ktorá by viac viedla na správnu cestu než zástava Jamániho. Je to zástava pravého vedenia, pretože pozýva k vášmu spoločníkovi. Ak sa Jamáni objaví, predaj zbraní sa stáva zakázaným pre všetkých ľudí a každého moslima. Keď Jamáni povstane, vstaňte a choďte za ním, pretože jeho zástava je zástavou pravdy. Nie je dovolené, aby sa mu akýkoľvek moslim vzoprel. Kto tak urobí, patrí medzi zatratených, pretože Jamáni pozýva k pravde a priamej ceste.” Postava Jamániho je kľúčová v islamských rozpravách o Konci Čias. Jeho objavenie sa predchádza príchodu Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou) a považuje sa za jedno z nemenných a definitívnych znamení jeho zjavenia. Imám Al-Sádik (Od Neho je Mier) povedal: „Volanie patrí k veciam, ktoré sa musia naplniť. Sufyání patrí k záležitostiam, ktoré sa musia naplniť. Jamáni patrí k záležitostiam, ktoré sa musia naplniť. Zabitie čistej duše patrí k záležitostiam, ktoré sa musia naplniť. Palma, ktorá sa objaví na nebi, patrí k záležitostiam, ktoré sa musia naplniť.“ Jamáni je jednou z troch postáv, ktoré sa objavia naraz krátko pred príchodom Qá’ima/Povstalca. Týmito postavami sú Chorasáni, Jamáni a Sufyání. Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) povedal: „Príchod Sufyáního, Jamániho a Chorasániho sa uskutoční v tom istom roku, v tom istom mesiaci, v ten istý deň, ako korálky na šnúre – jeden nasleduje druhého.”
Obrázok 1: Starší portrét Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier)
Jamáni
Práve téma Jamániho priviedla mnohých ľudí k Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier), keď začal verejne volať k tejto pravde. Učenci náboženstva a aj jednoduchí ľudia sa začali pridávať k jeho Volaniu. Všetci si uvedomovali, že majú božskú povinnosť poslúchnuť Jamániho, a nikto si pred Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) nenárokoval tento titul s takým množstvom dôkazov. Tvrdil, že je „Ahmed“, zmienený v Poslednej Vôli Proroka Božieho (NJPN & Jeho Rodinou), a tiež „Ahmed z Basry“, o ktorom hovoria rozpravy o spoločníkoch Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). Tvrdil, že je najznalejší v Koráne, Evanjeliách a Tóre, a vyzval učencov týchto troch náboženstiev na verejné diskusie. Ľudí povzbudil, aby sa modlili k Bohu za vedenie a vykonali isticháruh (modlitbu za Božie usmernenie), či hovorí pravdu alebo nie. Tisíce ľudí uviedli, že mali sny od Boha, v ktorých im bolo zjavené, že Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) je pravdivý. Stovky ľudí dosvedčili, že boli svedkami zázrakov, ktoré sa udiali skrze neho. Spĺňal všetky kritériá a jeho slová prenikali hlboko do sŕdc ľudí. Predniesol štyri významné kázne, ktoré sa zachovali dodnes: Kázeň Hadž, Kázeň o stretnutí s Imámom Mahdím (NJPN), Kázeň pre tých najväčších, aby sa nevrátili a Kázeň s radami pre študentov Hawzy. V týchto kázňach Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) zdôraznil svoje hlavné posolstvo: že najväčšími nepriateľmi Boha, Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou) a Qá’ima (Od Neho Je Mier) sú náboženskí učenci a náboženské inštitúcie. Tento odkaz potvrdzujú aj rozpravy Ahlul-Bayt. Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) povedal: „Keď povstane Qá’im, bude čeliť väčšiemu odporu než Boží Prorok (NJPN & Jeho Rodinou) od nevedomých ľudí obdobia Džahílije… Boží Prorok (NJPN & Jeho Rodinou) bol poslaný k ľuďom, ktorí uctievali kamene, skaly, palice a vyrezávané drevo. Ale náš Qá’im, keď povstane, stretne ľudí, ktorí budú prekrúcať Božiu knihu a používať ju ako dôkaz proti nemu.“ Tiež sa uvádza: „Keď povstane Imám Mahdí, nebude mať zjavnejšieho nepriateľa než učencov náboženského práva. Ak by však nemal v rukách meč, títo učenci by vydali fatwy na jeho zabitie.“
Dadžál zo Sistánu
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) si získal nepriateľstvo obrovskej šiítskej náboženskej inštitúcie s miliardovými zdrojmi. Tvrdil, že takzvaný Veľký Ajatolláh Sístání je v skutočnosti Dadžál zo Sistánu (Sidžistánu), o ktorom sa zmieňujú historické rozpravy. Princ Veriacich (Od Neho Je Mier) povedal: „Dadžál vzíde z mesta nazývaného Isfahán, z malej židovskej dediny. Jeho pravé oko bude zmazané.“ Je známe, že Sístáního predkovia pochádzajú z Isfahánu. Ďalšie tradície uvádzajú: „Dadžál sa objaví na východe, v oblasti zvanom Sidžistán.“ Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) tvrdil, že Sístání je Dadžál, ktorý pripravil cestu a spolupracoval s Amerikou – Najvyšším Antikristom a Dadžálom – na úplnom odstránení Božej Zvrchovanosti v Iraku, pričom podporil zavedenie zvrchovanosti ľudu. Zaujímavé je aj to, že Sístání podstúpil operáciu pravého oka v Londýne, pričom mnohí tvrdia, že na toto oko oslepol.
Obrázok 2: Ali Sístání, Dadžál zo Sistánu (Sidžistánu)
Sufyáni
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) zahájil svoje Volanie v roku 1999, keď ho verejne ustanovil Imám Mahdí (NJPN & Jeho Rodinou). Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) povedal:
„Ak uvidíte Sufyáního, budete vidieť toho najzvrhlejšieho človeka.“ Zaznamenané je aj: „Na krku nosí kríž.“ Imám Al-Bákir (Od Neho Je Mier) o ňom povedal: „Sufyání je načervenalý, blond a modrooký a nikdy neuctieval Boha.“ Princ Veriacich (Od Neho Je Mier) taktiež uviedol: „Sufyání povstane s červenou zástavou.“ Ako vidno na obrázkoch, kráľ Abdulláh z Jordánska mal v detstve blond vlasy, modré oči a červenú pleť. Je známe, že na krku a hrudi nosí kríže, a jeho zástava je červená. Zaujímavé je, že bol korunovaný v rovnakom roku, keď začal svoje Volanie Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier).
Obrázok: Sufyání „kráľ Jordánska“
Jedného dňa Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) povedal: „Sufyání je známy ako takzvaný kráľ Jordánska.“
Spýtal som sa ho: „Udalosti, ktoré teraz prebiehajú v Iraku, vedú k zjaveniu Chorasáního, Jamániho a Sufyáního pri Kúfe, však?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, presne tak. Toto je jedna z významných udalostí v tomto Volaní. Máš pravdu, výborne, syn môj.“
Varovania svetovým lídrom
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) nasledoval príklad Proroka Božieho (NJPN & Jeho Rodinou) z počiatkov Islamu. Rozoslal listy viacerým svetovým lídrom, v ktorých ich vyzýval, aby si uvedomili príchod Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). Jeden z týchto listov adresoval najvyššiemu vodcovi Iránu, Alímu Chameneímu, a žiadal ho, aby odovzdal vedenie Iránskej republiky Imámovi Mahdímu (NJPN & Jeho Rodinou). Ďalší list smeroval k bývalému prezidentovi USA, Georgeovi Bushovi, kde ho varoval pred dôsledkami jeho činov v Iraku. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) oslovil aj obyvateľov Iraku, žiadajúc ich o podporu.
Okrem písania listov napísal aj dve významné knihy: Knihu Monoteizmu a Teľa. So svojimi nasledovníkmi vybudoval dom modlitby, kde ich učil mnohým zásadným veciam, ktoré neskôr zhrnuli do zbierok jeho učenia a výrokov. Imám (Od Neho Je Mier) taktiež oznámil, že symbolom jeho Výzvy alebo Volania bude Dávidova hviezda (NJPN), známa ako šesťcípa hviezda. Tento symbol je súčasťou dedičstva Prorokov a Poslov, ktorých dedičom bol práve on. Toto rozhodnutie však vyvolalo ostrú kritiku zo strany niektorých učencov, ktorí začali šíriť fámy, že Imám (Od Neho Je Mier) je izraelským agentom, ktorého cieľom je poškodiť Islam. Imám (Od Neho Je Mier) však učil, že táto hviezda nesie rovnaký význam ako fráza Boh je Veľký na irackej vlajke. Zdôraznil, že neúcta k tejto hviezde znamená neúctu k Božiemu menu.
Taqlíd (Napodobňovanie náboženských učencov)
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) začal učiť, že Taqlíd (napodobňovanie) náboženských učencov v záležitostiach viery je nesprávne a nemá svoj pôvod v islame. Taktiež zdôraznil, že Chums (náboženská daň vo výške jednej pätiny) by nemala byť odovzdávaná učencom, ale výhradne Imámovi Mahdímu (NJPN & Jeho Rodinou). Tieto dve zásady oslabili autoritu náboženských inštitúcií. Učenci vyučovali doktrínu Wilájat Al-Faqíh (vláda právnych znalcov), ktorou si prisvojili rovnakú autoritu, akú mali Proroci a Poslovia (NJPN). Zároveň presadzovali povinnosť Taqlíd – každý moslim si mal zvoliť učenca, ktorého by nasledoval. Podľa ich učenia Boh neprijme skutky toho, kto si nezvolí učenca, vrátane jeho modlitieb, pôstu a charity. Týmto sa učenci povyšovali na úroveň Imámov a dokonca samotného Boha. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) začal tieto falošné učenia odhaľovať a poukazoval na to, že učenci zneužívajú chudobných a obohacujú sa na úkor ľudí, pričom kradnú ich majetok v mene Boha a náboženstva.
Keď chudobní ochoreli, učenci im odporúčali navštíviť mauzóleá Neomylných a modliť sa za uzdravenie. Ak však ochoreli samotní učenci, cestovali do najlepších nemocníc v Európe a Amerike, aby sa tam liečili, pričom zároveň vykrikovali heslá ako „Smrť Amerike.“ Pokrytectvo a korupciu náboženských inštitúcií odhalil práve Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier). Do histórie sa zapíše ako ten, kto ukázal na falošné základy týchto inštitúcií.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) učil, že náboženskí učenci sú v skutočnosti nepriatelia Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou), Ježiša (NJPN) a všetkých Prorokov a Poslov (NJPN). Ľuďom pripomenul, že to boli práve náboženskí učenci, ktorí stáli proti Ježišovi (NJPN) a taktiež proti Mohamedovi a jeho Rodine (NJPN & Jeho Rodinou). Citoval rozpravy od Svätej Domácnosti Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou). Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) povedal: „Nepriateľmi Qá’ima sú náboženskí učenci Taqlídu. Prijmú jeho vládu zo strachu pred jeho mečom a autoritou alebo z túžby po tom, čo má. Tí, ktorí poznajú Boha a patria medzi ľudí pravdy, mu prisahajú vernosť.“ Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) ďalej povedal: „Zruší džizju (daň pre nemoslimských obyvateľov krajiny) a bude volať k Bohu prostredníctvom meča. Zruší všetky sekty na Zemi, a nezostane nič iné než čisté náboženstvo. A to práve kvôli nepriateľstvu zo strany náboženských učencov Taqlídu, ľudí idžtihádu.“ Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) tiež povedal: „Keď Qá’im povstane z Karbaly a vydá sa do Nadžafu, ľudia sa zhromaždia okolo neho a on zabije medzi Karbalou a Nadžafom 16 000 náboženských učencov. Pokrytci, ktorí budú okolo neho, povedia: ‚Nie je zo synov Fátimy, inak by sa nad nimi zmiloval.’”Je zrejmé, že najväčšou prekážkou, ktorej Qá’im/Povstalec čelí na začiatku svojej misie, sú náboženskí učenci. Napriek tomu, že Qá’im/Povstalec je mierumilovný a jeho cieľom je šírenie Božieho náboženstva, náboženskí učenci sa ho snažia zničiť. Dôvod je jednoduchý – jeho posolstvo ich zbavuje ich moci a odhaľuje ich ako podvodníkov a klamárov. Náboženskí učenci predstavujú jeden z hlavných problémov súčasného sveta. Sú nástrojmi tyranských vlád a režimov, ktoré ich využívajú na upevnenie svojej moci. Títo učenci kážú ľuďom poslušnosť voči svojim vodcom a tvrdia, že každý, kto sa vzoprie tyranii, je neveriaci. Práve oni stáli za ochranou tyranov na Blízkom východe a pomáhali upevňovať ich moc nielen tam, ale aj na celom svete.
Kampaň proti Jamánimu
Vojna, ktorú Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) viedol proti šiítskym učencom a náboženským inštitúciám, vyústila do toho, že tieto inštitúcie začali pripravovať rozhodujúci útok na Imáma (Od Neho Je Mier), jeho Volanie a rastúcu hrozbu, ktorú podľa nich predstavoval pre ich moc a autoritu. V roku 2007 šiítski učenci vydali náboženské dekréty proti Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier) a jeho nasledovníkom, označili ich za kacírov a samotného Imáma za Dadžála. Inštitúcia Mardžov tlačila na iracké bezpečnostné sily, aby vykonávali razie v domoch, zatýkali a útočili na nasledovníkov Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier). Mnohí z nevinných veriacich boli zabití, zatknutí bez dôkazov a uväznení bez riadneho súdneho procesu. Šiítske milície a stúpenci učencov aktívne hľadali Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) s cieľom ho zabiť, pretože verejne vystupoval proti náboženským autoritám, čo oni považovali za kacírstvo.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) tieto udalosti predpovedal vo svojej Kázni Hadž, kde povedal:
A celý svet uvidí na tejto Zemi novú Karbalu – Karbalu, ktorá má Al-Husseina a jeho spoločníkov, iba malú skupinu, ktorá volá k Pravde, k Božej Zvrchovanosti a odmieta zvrchovanosť ľudí, americkú demokraciu a Saqífu nečinných učencov. Karbala, ktorá zahŕňa Šaríha Al-Qádího, Šimra ibn Dul Džawšana a Šibtha ibn Rabího – nečinných učencov, ktorí prikázali zabitie Al-Husseina. Karbala, kde sú Jazíd, Ibn Zijád, Sirdžaún a Rimania (Američania), ktorí ich podporujú. Svet bude svedkom epickej bitky nového posolstva Ježiša, syna Márie, pre Svätú Zem. Táto Svätá Zem bude miestom, kde Ježiš a jeho učeníci – malá, utláčaná skupina – budú čeliť nebezpečenstvu pre svoju vieru. Táto Svätá Zem bude mať židovských duchovných, ktorí budú žiadať smrť Ježiša, a Rimanov (Američanov), ktorí ich požiadavkám vyhovejú a pokúsia sa Ježiša zabiť. Nech je vôľa Pána taká, aká bola vždy: že tyrani triumfujú a Poslovia a veriaci sú zabíjaní, pretože sme neboli stvorení pre tento svet, ale pre život posmrtný. Ó Bože, ak Ťa to uspokojí, potom ber, kým nie si spokojný. Alebo nech sa tentoraz vôľa Pána zmení, aby svet videl, ako hŕstka utláčaných, ktorí nemajú nič, iba vieru, že niet sily okrem tej Božej, triumfuje a porazí najhorších tyranov, akých kedy táto Zem poznala. Títo nečinní učenci povedia – a niektorí už povedali: ‚Zabite Ahmeda Al-Hassana, pretože hovorí proti duchovným.’ Áno, hovorí proti duchovným, pretože chce znovu obnoviť cestu Posla Božieho. Akí sú to však duchovní? Bojujú proti tým, ktorí volajú k časti Pravdy. Ako sa potom zachovajú, keď ich dnes volám k celej Pravde? K ceste Prorokov a Poslov, k ceste Imámov a nástupcov, k ceste Mohameda a Alího, k ceste Al-Husseina, k ceste Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou), k ceste Ježiša (NJPN), ktorý povedal: ‚Mojím sluhom sú moje ruky a mojím dopravným prostriedkom sú moje nohy. Zem je moja posteľ a kameň je môj vankúš. Mojím teplom v zime je vychádzajúce slnko, mojím svetlom v noci je mesiac. Mojím jedlom je hlad, mojím heslom je strach, mojím oblečením je vlna, mojím ovocím sú plody zeme. Spím bez majetku a vstávam bez majetku, ale niet na Zemi nikoho bohatšieho než som ja.’
Keď bol dom Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) bombardovaný, jeho nasledovníci zabití a jeho pôda násilne zabraná, Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) bol nútený uchýliť sa do úkrytu. Jeho život bol totiž jednoznačne ohrozený šiítskymi milíciami a vládou. V Kázni stretnutia Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) povedal:
Už čoskoro zistíte, aký hriech ste spáchali a akú svätosť ste znesvätili, no vtedy vám už ľútosť nepomôže. Čoskoro vás opustím, vás, semeno vrahov Al-Husseina ibn Alího, mier s ním! Vaši učenci ho zabili pred vami, vaši mudžtahidi ako Šimr ibn Dhúl-Džawšan a Šibth ibn Rabí, a vaši predkovia im pomáhali. Dnes by som mohol presne pomenovať, kto z vás je Šimr a kto Šibth, ak by som chcel. Ale počkajte – čo mám robiť s hlupákmi, ktorí sotva rozumejú jedinému hadísu? Neradujte sa, vy utláčatelia! Neradujte sa z môjho odchodu a migrácie z vašich krajín, pretože nebude trvať dlho, kým sa vrátim. Vrátim sa so svojím Otcom, Mohamedom ibn Al-Hassanom Al-Mahdím, mier s ním, ktorý vám neprinesie nič iné než meč a smrť pod jeho tieňom! Vy, ktorí ste spokojní s tým, čoho sa dopustili vaši predkovia, a nasledovali ste Šimra – nech na ňom spočinie kliatba Boha – v tejto dobe, a Šibtha ibn Rabího – nech na ňom spočinie kliatba Boha – vo vašich domoch. Vtedy vám už ľútosť nepomôže, vy vrahovia Prorokov a ich synov! Nenájdete nič iné než stratu tohto sveta i posmrtného života, a to pre vaše skutky – podvody, lži, falošné obvinenia a zrady. Môj Otec k vám príde naplnený hnevom a zármutkom nad tým, čo ste mi urobili a ako ste znesvätili moju svätosť. A vtedy spoznáte, keď už bude neskoro, koho ste ohovárali a akú svätosť Boha, Mohameda, Alího a ich rodín, mier s nimi, ste porušili. Vy, ktorí nepoznáte vernosť, ktorí ste zanechali Knihu, vy hriešnici, prekrúcači slov a vrahovia Prorokov a ich detí – Boh vám nedovolí vziať mi život tak, ako vám dovolil vziať život môjmu starému otcovi Al-Husajnovi (NJPN). Toto je koniec, a dnes nastal Veľký Deň Boha. Toto je varovanie – jedno z prvých a veľkých varovaní. Toto je výstraha ľudstvu. Ja sa vrátim k svojmu Otcovi, Mohamedovi ibn Al-Hassanovi Al-Mahdímu (NJPN), a poviem mu, ako ste ma klamali, znesvätili moju svätosť, ako ste sa ma snažili uväzniť a zabiť – nie pre žiaden zločin, ale len preto, že ste vedeli, že pravda, ktorú som priniesol, zničí vaše lži. A podali ste ruky tým, ktorí popierajú existenciu Boha, ako sú komunisti, a nič ste im nevyčítali. „Ľud môj, ak vám prekáža moja prítomnosť medzi vami a pripomínanie Božích znamení, spolieham sa na Boha. Zjednoťte svoje úmysly so svojimi spoločníkmi a nech vás vaše plány neznepokojujú! Potom rozhodnite o mne bez otáľania!“
Toto je posledná známa fotografia Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier), vyhotovená v roku 2007, krátko pred jeho zmiznutím z Iraku (Obrázok 4).
Obrázok 4: Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) na fotografii z roku 2007.
Zlaté teľa a Samirí
Po tom, čo mnohí podporovatelia Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) boli zabití alebo uväznení a Imám opustil Irak, šíitska inštitúcia spustila ďalšiu fázu svojho zlovestného plánu. Keďže nedokázali verejnosti preukázať, že Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) alebo jeho nasledovníci spáchali akýkoľvek zločin, boli nútení umožniť zvyšným veriacim voľne praktizovať svoju vieru v Iraku. Dokonca im dovolili otvárať kancelárie a vydávať oficiálne publikácie po celej krajine. Ak by Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) alebo jeho nasledovníci boli vinní zo zločinov, vláda by im nikdy nedovolila zakladať oficiálne kancelárie a miesta uctievania, prevádzkovať satelitnú stanicu a verejne vyzývať k viere. To všetko im bolo umožnené – no pod prísnym dohľadom –, a nielen v Iraku, ale aj vo Veľkej Británii, Austrálii a ďalších krajinách.
Iránske a iracké tajné služby nakoniec infiltrovali vieru na najvyšších úrovniach. Naverbovali niektorých členov komunity, ktorých vymenovali za jej vedúcich. Následne vytvorili imitátora hlasu Imáma (Od Neho Je Mier), ktorý nahral kázeň nazvanú Kázeň Muharramu. Založili pre neho stránku na Facebooku, otvorili „oficiálnu kanceláriu“ a tvrdili, že táto kancelária je jediným zástupcom a „dverami“ k Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier). Od roku 2007 Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) nebol na verejnosti viditeľný, ani sa neobjavil na žiadnych videách či fotografiách. Jeho „hlasové vystúpenia“ sa však pravidelne objavovali v miestnosti Paltalk tejto kancelárie. Väčšina nasledovníkov Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) verila, že za týmto hlasom, kanceláriou a stránkou na Facebooku naozaj stojí Imám – až do roku 2015. Toto obdobie od roku 2008 do roku 2015 je známe ako Fitna (Skúška) Zlatého Teľaťa.
Imám (Od Neho Je Mier) predpovedal, že k tomu všetkému dôjde. Preto zanechal svojim nasledovníkom knihu s názvom Teľa. Táto kniha odkazuje na skúšku, ktorú podstúpili deti Izraela, keď Mojžiš (NJPN) odišiel na štyridsať dní a nocí. Počas jeho neprítomnosti ich Samirí presvedčil, aby si zhotovili zlaté teľa a klaňali sa mu. Toto teľa sa nehýbalo, nebolo živé, ale vydávalo zvuk – presne ako imitátorov hlas vo falošnej kancelárii. Nasledovníci Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) odovzdávali „teľaťu“ (imitátorovi a falošnej kancelárii) svoje peniaze a plnili všetky jeho príkazy, netušiac, že Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) s nimi od roku 2007 vôbec nekomunikoval. Mnohí z pôvodných nasledovníkov Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) uverili, že zomrel, a niektorí sa rozhodli zapojiť do tohto sprisahania výlučne pre peniaze a moc.
Roky neprítomnosti
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) odišiel do ústrania a zmizol z Iraku spolu s niekoľkými svojimi najvernejšími a najspoľahlivejšími spoločníkmi. Medzi nimi bol aj Aba Džáfar (NJPN), inkarnácia Mahdího Abraháma (NJPN), a jeho manželka. Keď bol Imám (Od Neho Je Mier) nútený odísť, niektorí jeho spoločníci museli priniesť nesmierne obete, aby ho mohli nasledovať.
Jedného dňa Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nechcem, aby sa Aba Džafar niekedy oženil s inou ženou, než s Umm Džáfar. Musí s ňou zostať, pretože je to výnimočná žena, na ktorú vo veľkej miere spolieham.“
Odpovedal som: „Je mi cťou slúžiť jej a všetkým, ktorí ti slúžia.“
Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Vieš, syn môj, že opustili svoje deti, aby mohli zostať po mojom boku a sústrediť sa iba na túto Dá’wu (Volanie)? Nech na nich spočinie pokoj, sú skutočne nesmierne veľkí.“
Spýtal som sa: „Koľko mali ich deti vtedy rokov?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Najmladšie malo iba päť mesiacov. Dnes je z neho už mladý muž.“
S úžasom som zvolal: „Sláva Bohu! Päť mesiacov?!“
Imám (Od Neho je Mier) povedal: „Predstav si rozsah tejto obety.“
Povedal som: „Áno, pri tvojej pravde, ich viera je naozaj nesmierna. Kde nechali svoje deti?“
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Zverili ich veriacim, ktorí zostali pozadu, aby ich vychovali.“
Opýtal som sa: „Počul som, že v tej komunite, kde je Aba Džáfar, je mnoho detí.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Dnes je tam 178 chlapcov a dievčat mladších ako 16 rokov.“
Spýtal som sa: „Koľko členov má komunita, ktorá je s tebou, Otče môj?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „799, no tento počet sa neustále mení.“
Spýtal som sa: „Mení?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, pretože ich posielam na rôzne misie a dávam im rôzne úlohy v rôznych častiach sveta.“
Povedal som: „Takže pripravujú Zem pre teba?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, sú súčasťou tejto prípravy.“
Spýtal som sa: „Boli medzi tými, ktorí boli s tebou, keď si opustil Irak?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, syn môj. Niektorí z nich boli medzi nimi. Patrili k tým, ktorí ťa nesmierne milujú, syn môj. Tvoje fotografie sú tam všade.“
Nikdy som nenavštívil komunitu, ktorá je s Imámom (Od Neho Je Mier), a dôvodov je mnoho. Nie je nutné ich tu rozoberať, no je to súčasť Božieho plánu, že som zotrval mimo tejto komunity veriacich. Rovnako ako bol Jozef (NJPN) mnoho rokov vzdialený od svojej rodiny v Egypte, kým im nepovedal: „Ja som Jozef,“ alebo Mojžiš (NJPN), ktorý bol dlhé roky vzdialený od svojho ľudu v Midjánsku. Keď som hovoril s Imámom (Od Neho Je Mier), vždy to bolo mimo tejto komunity. Táto komunita, ktorá je s Imámom (Od Neho Je Mier), predstavuje skupinu veriacich najvyšších hodností a anjelov. Niektorí z nich patria medzi 313 a 50, ale nie všetci. Časť z 313 a 50 je v súčasnosti so mnou. Na ostatných stále očakávame, kým sa k nám pripoja.
Pri inej príležitosti, keď opisoval veriacich, ktorí boli s ním, Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Pozri, svetlo mojich očí, tí, ktorí sú tu so mnou, sú neotrasiteľní. Dám ti príklad, aby si to pochopil. Ak by som im povedal, že Hudža Mohamed ibn Al-Hassan Al-Askari odpadol od viery, neovplyvnilo by ich to. Možno by boli smutní, ale ani najväčšia búrka by ich nedokázala zlomiť.“
Počas rokov svojej neprítomnosti opustil Imám (Od Neho Je Mier) Irak so skupinou najvernejších a najoddanejších veriacich a vytvoril komunitu, ktorá čoskoro dosiahla takmer 800 členov. Títo ľudia pracujú na šírení náboženstva po celom svete, aby pripravili cestu pre Boží Štát Spravodlivosti. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) strávil časť tohto obdobia v afrických krajinách, vrátane Sudánu, kde ho sprevádzal jeho blízky spoločník Aba Al-Náseh (NJPN), inkarnácia Habíba ibn Mudháhira. Tento spoločník bol s Imámom (Od Neho Je Mier) od úplného začiatku. Počas tých rokov Imám (Od Neho Je Mier) pracoval ako inžinier v spoločnosti, kde zarábal 500 dolárov mesačne. Viedol jednoduchý život a po zaplatení nájmu a kúpe jedla venoval zvyšok svojho platu na šírenie Volania.
Raz hovoril o tomto období a povedal: „V tom čase som býval vedľa sudánskeho muža, ktorý bol salafí. Vedel, že som šia, a považoval ma za neveriaceho. Každý deň sa ma snažil poškodiť tým, že mi prerezal elektrické káble. Každý deň som musel vyjsť von a opraviť ich. Nikdy nepriznal, že to robil, a ja som mu nikdy nepovedal, aby prestal. Jedného dňa ku mne prišiel, strčil do mňa oboma rukami a pokúsil sa ma zhodiť. Chytil som mu ruky a udržal som sa.“
Odpovedal som: „Fyzicky na teba zaútočil? Nech na ňom spočinie Božia kliatba!“
Imám (Od Neho Je Mier) mi však povedal: „Nepreklínaj ho, syn môj. Nechápe to. Je nevedomý a verí, že to, čo robí, je správne. Takých ľudí je na svete veľa. Modli sa za ich vedenie, syn môj, a pracuj dňom i nocou, aby si im ukázal pravdu.“
Odpovedal som: „Prosím Boha o odpustenie, môj drahý Otče.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Boh ťa žehnaj, syn môj. Vieš, že každú noc predtým, než zaspím, prosím Boha o odpustenie pre všetkých veriacich?“
Povedal som „Odteraz to budem robiť aj ja.“
Aba Michael (NJPN) vyrozprával ďalší príbeh, ktorý sa odohral počas neprítomnosti Imáma (Od Neho Je Mier):
Pred smrťou kráľa Abdulláha z Hidžázu začal Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) vyhľadávať a stretávať sa s niektorými veriacimi, ktorí ho predtým ešte nemali možnosť spoznať osobne. Jednej noci čakal Imám (Od Neho Je Mier) na jednom z dohodnutých miest, no veriaci, ktorý tam prišiel, ho nevedel nájsť. Počas hľadania zbadal v diaľke človeka sediaceho na veľkom kameni neskoro v noci. Nebol si však istý, či je to Imám, a preto sa k mužovi nepriblížil. Po návrate domov sa Imámovi (Od Neho Je Mier) ospravedlnil a povedal: „Môj Pane, hľadal som ťa na mieste, kde sme sa mali stretnúť, no nenašiel som ťa. Bol si to ty, kto sedel na tom kameni?” Vieš, brat Abdulláh, ako Imám odpovedal? Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „A ktorý kameň by dokázal uniesť moju prítomnosť? Keby som na ňom sedel, nebesia a zem by sa zatriasli od výkrikov toho kameňa. Zomriem, a nikto nikdy úplne nepochopí moje práva.“
Obety
Jednou z najsmutnejších kapitol príbehu Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) je to, ako musel obetovať a stratiť všetko. Keď opustil Irak, videl svoju matku naposledy. Tá zomrela počas jeho neprítomnosti, a on sa nemohol zúčastniť ani len jej pohrebu. Imám (Od Neho Je Mier) zrejme neudržiaval kontakt so svojimi deťmi. Počul som o tom príbehy, ktoré neboli príjemné. Hoci sa Imám (Od Neho Je Mier) vždy vyhýbal rozhovorom o svojej minulosti, obzvlášť o rodinných záležitostiach, bolo zrejmé, že jeho rodina nepatrila medzi jeho podporovateľov.
Raz mi Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Môj strach o teba a moja láska k tebe nepoznajú hraníc. Mám deti, ktoré som splodil, ale ani na jediný deň som na ne nepomyslel a ani na sekundu som o ne nemal taký strach, aký mám o teba. Povedal som, že ani na jedno percento, aby som ti ukázal, že moji synovia a dcéry môžu byť výkupným za prach na tvojich nohách.“
Jeho slová ma nesmierne zahanbili, sklonil som pohľad k zemi a povedal som: „Prosím o odpustenie Boha, Vznešeného a Veľkého.“
Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Mám tri deti – Abdulláha, Mojžiša a Zainab. Sú jediní, ktorých mi Boh označil za moje vlastníctvo a to, čo mám z tohto sveta. Syn môj, v tomto Volaní som prežil veľké tragédie, a ty to vieš. Nie je potrebné ti pripomínať všetko, čo sa mi stalo.”
Povedal som: „Niet sily ani moci než skrze Boha. Otče môj, vždy keď sa pozriem na Malíku, myslím na tvoje deti, a to, čo sa ti stalo, mi bráni byť šťastným. Pri Bohu, nikdy na to nezabúdam. Bozkávam tvoje ruky, lebo si Otcom, a najväčším zo všetkých Otcov si práve ty.“
Imám (Od Neho Je Mier) s láskou odpovedal: „Boh ťa žehnaj, syn môj. Ďakujem.“
Posledná fáza
Najvýznamnejším úspechom Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) počas jeho neprítomnosti bolo dosiahnutie finálnej fázy. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) zohráva v súčasnosti kľúčovú úlohu. Ako sme už spomenuli v tejto knihe, Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) dosiahol postavenie Boha v Stvorení a získal autoritu vysielať Poslov. Bol posledným Poslom od Boha a vyslal Imámov a Mahdíov (NJPN) ako svojich Poslov. V tejto fáze je Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) podobný Gabrielovi (NJPN), pretože je nositeľom inšpirácie a posolstva od Imáma Mahdího Mohameda, Božieho Posla (NJPN & Jeho Rodinou), k Mahdíom (NJPN). V tejto dobe je zdrojom všetkej inšpirácie.
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Čisté odhalenie, dokonalosť poznania, úplná gnóza.“
Povedal som: „Aha! Dezintegrácia?“
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Posledná fáza, tá konečná, je vzdanie sa všetkého. Je to skutočná pravda, dokonalosť.“
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) dosiahol finálnu fázu dokonalosti a povznesenosti nad ľudské túžby a pocity. Stal sa niečím väčším ako Imám alebo Mahdí. Napríklad Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) nemá žiadne sexuálne túžby ani inštinkty.
Povedal: „Nemám tento inštinkt, pretože som sa už dávno vzdal svojej mysle, nafs (svojho ja) a tela.“
Poznal som Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) ako niekoho, kto spí len veľmi málo, a niekedy vôbec. Občas vydržal šesť dní bez spánku. Raz mi povedal: „Tvoj Otec nespal tri dni.“
Odpovedal som: „Niet sily ani moci okrem Boha! Prečo, Otče môj?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Mal som mnoho práce. Stačí mi len pár minút spánku, aby som si odpočinul.“
Imám (Od Neho Je Mier) často koná tajomnými spôsobmi. Dokázal cestovať na veľké vzdialenosti v okamihu a používať svet snov ako prostriedok komunikácie. Vždy vedel, keď som mal problém alebo potreboval jeho podporu. Ak som v duchu volal Imáma (Od Neho Je Mier), počul ma a takmer okamžite ma kontaktoval. Mnohokrát ma Imám (Od Neho Je Mier) navštívil v sne a poskytol mi informácie, ktoré sa ukázali byť pravdivé. Jedným z najpozoruhodnejších prípadov bolo, keď bol Imám (Od Neho Je Mier) preč na misii a niekoľko mesiacov som s ním nehovoril. Jednej noci som mal sen, v ktorom ku mne prišiel (Od Neho Je Mier) a povedal: „Dnes večer s tebou budem hovoriť.“ A presne ako vo sne, vrátil sa tú noc a rozprával sa so mnou, ako sľúbil.
Tento spôsob komunikácie je nesmierne dôležitý, pretože práve takto sa začali jeho stretnutia s Imámom Mahdím (NJPN & Jeho Rodinou). Imám Mahdí ho navštívil v sne a povedal mu, aby sa s ním stretol na určitom mieste. V Kázni stretnutia Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) povedal:
Jednej noci som spal, keď som mal videnie vo sne. Imám Mahdí (NJPN) stál pri mauzóleu Sajeda Mohameda (NJPN), brata Imáma Al-Askariho (NJPN), a prikázal mi, aby som sa s ním stretol. Po tomto videní som sa zobudil, bolo dve hodiny ráno. Pomodlil som sa štyri rak‘aty nočnej modlitby a znovu som si ľahol spať. Potom som mal ďalšie videnie, podobné tomu predchádzajúcemu, v ktorom ma Imám Mahdí (NJPN) opäť vyzval na stretnutie. Keď som sa zobudil, bolo štyri hodiny ráno. Dokončil som svoje nočné modlitby a pomodlil som sa Fadžr. O dva dni neskôr som cestoval do Samarry, kde som navštívil Imámov Al-Hádiho a Al-Askariho (NJPN). Následne som sa vrátil a navštívil som mauzóleum Sajeda Mohameda (NJPN). Potom som pokračoval do Bagdadu, kde som navštívil Imámov Al-Kázima a Al-Džawáda (NJPN). Neskôr som sa vybral do Karbaly, kde som si uctil Imáma Al-Husseina a mučeníkov (NJPN). V noci som sa stretol s Imámom Mahdím (NJPN) v mauzóleu Imáma Al-Husseina (NJPN). Na druhý deň ráno sme sa opäť stretli v jeho svätyni v Karbale, na konci ulice Sudra. Sedeli sme tam spolu osamote. Svätyňa bola takmer prázdna, okrem správcu chrámu, ktorý stál v modlitebnom priestore pre ženy, ďaleko od nás.
Imám (Od Neho Je Mier) mal schopnosť rozpoznať, či je človek v stave pochybností, viery alebo neviery. Nikdy to však nedal najavo. Namiesto toho sa k človeku správal podľa toho, čo bolo zjavné, aby ho nezahanbil, a pretože ľudia vždy tvrdili, že sú veriacimi. Podobnú schopnosť mal aj Ježiš (NJPN), o čom sa píše v Koráne: „A keď Ježiš pocítil ich nevieru, povedal: „Kto budú mojimi pomocníkmi na ceste Božej?“ Apoštoli odpovedali: „My budeme Božími pomocníkmi, veríme v Boha a ty dosvedč, že sme sa Mu odovzdali!“ Raz mi Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Aké ťažké je to, syn môj, aké ťažké, keď ti niekto povie: ‚Nech ti je môj život na výkupné,‘ a ty mu odpovieš: ‚Nech ti Boh požehná,‘ zatiaľ čo vidíš opak toho, čo hovorí – vidíš, že klame a je pokrytec.“
Imám (Od Neho Je Mier) dokázal jediným pohľadom na tvár človeka rozpoznať, kým bol v minulých životoch. Poznal jeho inkarnácie a každý detail jeho života. Vedel určiť, kedy sa narodil a kedy zomrie. Zároveň dokázal podľa výrazu jeho tváre rozpoznať, či je vhodný alebo nevhodný čas, aby mu odhalil určité poznanie alebo novinu. Po čistom odhalení získal takmer každú vlastnosť či schopnosť, ktorú má Boh.
Môj vzťah s Imámom
Čitateľ sa možno pýta, ako som spoznal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier), ako dlho ho poznám a aké bolo naše prvé stretnutie. Ak by ste sa na tieto otázky opýtali jeho (Od Neho Je Mier), odpovedal by vám týmito slovami: „Nikdy som ho neopustil od chvíle, keď vstúpil na tento svet.“
Celá debata | RSS tejto debaty