„Spánok je brat smrti.“
V starovekých gréckych náboženstvách, ktoré boli založené na Noemovej Zmluve Prorokmi poslanými do Grécka, boli Hypnos (spánok) a Thanatos (smrť) považovaní za bratov. Tento fakt opäť dokazuje, že všetky náboženstvá pochádzajú z rovnakého zdroja. Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal: „Spánok je brat smrti.” Smrť je bolestivá, pretože znamená odlúčenie od tých, ktorých milujeme. Je to trvalý spánok, z ktorého sa človek už neprebudí v tom istom tele. Smrť je zároveň desivá, pretože ľudia v tomto svete si nepamätajú, odkiaľ prišli, a preto nevedia, čo majú očakávať, keď zomrú. V roku 2017 som hovoril s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) o žene, ktorá pre mňa veľa znamená, Lady Layla (NJPŇ), ktorej bolo diagnostikované život ohrozujúce ochorenie a mohla zomrieť.
Povedal som: „Waqarova matka má rakovinu. Tento fakt mi spôsobil veľký žiaľ, pretože je to žena plná čistoty a je mi jej veľmi ľúto.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Niet Boha okrem Boha. Podstúpila už chemoterapiu?“
Povedal som: „Nie, hovoria, že musí podstúpiť operáciu, aby jej odstránili rakovinu, a potom uvidia, či sa rozšírila alebo nie.“
Imám (Od Neho Je Mier) sa spýtal: „Kde sa choroba nachádza?“
Odpovedal som: „Na obličke, nádor má štyri centimetre. Povedala, že nechce zomrieť, kým ťa neuvidí, ale podriadila sa Božej vôli.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Niet sily ani moci okrem skrze Boha. To je vôľa Božia.“
Odpovedal som: „Áno.“
Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „Nech sa spolieha na Boha, Vznešeného, a podstúpi operáciu. Potom uvidíme, ako ďaleko sa choroba rozšírila.“
Spýtal som sa: „Pomohla by jej proteínová liečba, o ktorej si mi povedal?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, ale musí sa do konca života zdržať jedenia mäsa. Kedy je naplánovaná operácia?“
Povedal som: „O tri týždne.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Ak Boh dá. Syn môj, polož ruku na miesto choroby a modli sa za ňu, aby ju Boh uzdravil vďaka sláve Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou) a Márie (NJPN) u ich Pána. Modli sa za ňu pokorne pred svojím Pánom.“
Spravil som presne to, čo odo mňa Imám (Od Neho Je Mier) žiadal, a operácia bola skutočne úspešná. Píše sa rok 2022 a Lady Layla (NJPŇ) je zdravá ako nikdy predtým a rakovina sa nevrátila. Hoci pre ňu bola smrť predurčená, pôvodný Boží plán bol, aby zomrela na rakovinu. Jej viera v nás, láska k nám a túžba vidieť Imáma (Od Neho Je Mier) spôsobili, že smrť bola odvrátená a jej život bol predĺžený. Dejiny sú plné príkladov predĺženia života alebo zmien v stanovených časoch smrti. Podľa historického rozpovedania dal Adam (NJPN) Dávidovi (NJPN) roky zo svojho života a Ježiš (NJPN) vzkriesil Lazára z mŕtvych. Proroci, Poslovia a Imámovia (NJPN) tiež vyliečili mnohých ľudí z nevyliečiteľných chorôb.
„Smrť Je Prebudením Zo Sna“
V tradičných Abrahámovských náboženstvách – Judaizme, Kresťanstve a Islame – sa smrť často opisuje ako veľmi desivá udalosť. V islame existuje mnoho tradícií, ktoré zachytávajú cestu duše od momentu smrti až po uloženie tela do hrobu. Tieto príbehy opisujú vydesenú dušu, ktorá zúfalo sleduje, ako jej príbuzní a priatelia ukladajú telo do zeme. Duša v hrobe podstupuje vypočúvanie hroznými anjelmi a podstupuje rôzne druhy teroru ak ide o hriešnika. Pre hriešnikov je hrob malým peklom, zatiaľ čo pre veriacich sa stáva malým Rajom. Duše zostávajú v hroboch až do Dňa Súdu. Kniha The Spectacle of Death od Khwadža Muhamada Islama ponúka podrobný pohľad na sunnitský názor na život po smrti, zatiaľ čo šiitský pohľad sa dá nájsť v diele Journey to the Unseen World od Nadžača Kučaniho. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) však uviedol, že mnohé z týchto tradícií sú nepravdivé a že ide o klamstvá pripisované prorokovi Mohamedovi a jeho rodine (Od Nich Je Mier). Proces smrti a znovuzrodenia popisuje ako jednoduché zaspatie a prebudenie sa.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) povedal: „Najlepší opis tohto sveta je sen. Smrť je prebudenie sa z tohto sna. ‚A dnes máš pohľad železný!’“
Opýtal som sa: „Takže v momente smrti sa prebudíme, ako keď sa prebúdzame zo spánku?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Presne tak. Je to, akoby si menil šaty.“
Opýtal som sa: „A ocitneme sa v novom tele?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Presne tak.“
Opýtal som sa: „Je to fyzické, ľudské telo?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Druh tela závisí od konkrétnej osoby.“
Opýtal som sa: „Takže všetky tie predstavy o cestovaní k svetlu, trestoch v hrobe, anjeloch muky Munkarovi a Nakírovi neexistujú?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, nič také ako trest v hrobe neexistuje.“
Povedal som: „Takže je to jednoducho prebudenie.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Keď toto telo doslúži, rovnako ako každý iný výrobok, ktorý prestane fungovať, človek zomrie.“
Opýtal som sa: „A zrazu sa ocitneme v novom svete podľa toho, kam smerujeme?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, presne tak, ako som ti už vysvetlil.“
Čo Cítime Počas Smrti
Raz som v Nemecku podstúpil malú operáciu na odstránenie abscesu. Aby mohli zákrok vykonať, museli ma uspať celkovou anestéziou. Prišla ku mne sestrička, podala mi injekciu a s úsmevom povedala: „Dovidenia.“ Všetko okamžite začalo tmavnúť, a v priebehu niekoľkých sekúnd som stratil vedomie. Prebudil som sa, akoby žiadny čas ani neprešiel, už ma tlačili z operačnej sály.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) sa ma opýtal: „Ako sa teraz cítiš? Si v poriadku?”
Odpovedal som: „Vďaka Bohu, som v poriadku. Bolo to zvláštne, prvýkrát som zažil celkovú anestéziu, ale vďaka Bohu, všetko je v poriadku.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, bol to zvláštny pocit, však? Pocit podobný smrti.”
Odpovedal som: „Presne tak.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Taká je smrť.“
Odpovedal som: „Sláva Bohu.“
Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „Ale samotná smrť je sprevádzaná veľkou bolesťou.“
Opýtal som sa: „Je tá bolesť fyzická alebo psychická?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je to bolesť, ktorú vidíš, ale necítiš. Je to pocit, ktorý človek predtým nikdy nezažil, jedine v okamihu smrti.“
Opýtal som sa: „Ako dlho tá bolesť trvá?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „V tomto fyzickom svete trvá len niekoľko sekúnd.“
Imám (Od Neho Je Mier) nám už vysvetľoval, že čím viac je človek pripútaný k tomuto svetu, tým bolestivejšia je pre neho smrť. To je dôvod bolesti. Čím menej je človek pripútaný k tomuto svetu, tým menej bolesti pocíti pri smrti, pretože má menej pút spájajúcich ho s týmto svetom. Jedným z dôvodov, prečo veriaci zažíva počas života mnoho skúšok a trápení, je, aby sa odpútal od tohto sveta. Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodina) to vystihol, keď povedal: „Zomri predtým, než zomrieš,“ čo znamená trénovať sa v odpútaní sa od sveta ešte predtým, než príde smrť.
Čakárne Duší
Spýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Kde sa nachádzajú duše?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „V telách.“
Povedal som: „Takže duše sú súčasťou fyzického sveta?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Duše nie sú hmota, môžeš si ich predstaviť ako svetlo.“
Opýtal som sa: „Takže Iblis stvoril hmotu?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno.“
Povedal som: „A Boh stvoril svetlá a duše?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, ale Boh môže stvoriť aj hmotu.“
Opýtal som sa: „Otče, môžem sa ťa na niečo opýtať?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Len sa pýtaj, syn môj.“
Povedal som: „Hovoril si, že smrť je ako byť pod anestéziou, keď človek upadne do bezvedomia a zaspí. Keď sa prebudíme po smrti, otvoríme oči a ocitneme sa okamžite v novej inkarnácii ako deti? Alebo existuje nejaké prechodné miesto, kam ideme medzi jednotlivými inkarnáciami?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, existuje také miesto, je to ako čakáreň, napríklad vlaková stanica. Ale v tom svete nie je nič, čo by si odtiaľ dokázal rozpoznať. Neexistuje tam čas, priestor ani nič, čo by si mohol spoznať.“
Opýtal som sa: „Je to len prázdny priestor?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Ani to nie, nie je tam nič, čo by si vedel porovnať alebo vôbec pocítiť.“
Opýtal som sa: „A objavíme sa tam ako dospelí, teda ako plne vedomé bytosti, na rozdiel od tohto sveta, kde sa rodíme ako deti, aby sme sa prispôsobili životu tu? Tam sa objavíme už dospelí a plne si všetko uvedomíme?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie je tam nič také ako vek. Neporovnávaj tento svet s tým druhým, tam sú pojmy odlišné. Neexistuje tam čas, priestor ani hmota.“
Svet Samarat
Opýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Čo tam vlastne je? Svet duší, svetla, alebo niečo iné?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Si prítomný, a predsa nie si.“
Spýtal som sa: „Prítomný, a predsa nie som?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Svet Samarat.“1
Spýtal som sa: „Svet Samarat existuje pod Trónom, však?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, je jeho súčasťou. Vysvetlím ti to tak, aby si tomu lepšie porozumel. Predstav si, že si v meste. Toto mesto má rôzne časti alebo zákutia. Svet Samarat si môžeš predstaviť ako jedno z tých miest, ktoré má svoje zákutie, kam smeruješ.“
Opýtal som sa: „Keď človek zomrie a jeho duša ho opustí, v akej podobe sa vidí?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nevidí sa. Je to len pocit. Duša sa cíti, takmer akoby sa videla, no v skutočnosti sa nevidí.“
Spýtal som sa: „A čo schopnosť vidieť iné duše?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Bolo by to, ako keby ich takmer videla. Cítila by ich prítomnosť, poznala by ich pohyby a všetko okolo nich, ale nevidela by ich tak, ako vidíš teraz. Syn môj, chcem ťa niečo naučiť – neporovnávaj to, čo tu cítiš, a ako tu vnímaš, s tým, čo je v iných svetoch. Tie svety sú odlišné a ich mierky sú iné. Až keď sa v tom stave ocitneš, pocítiš to a pochopíš mierky toho sveta.“
V skratke, ak existuje obdobie medzi inkarnáciami, človek sa ocitne v čakárni, Barzachu alebo očistci, ktorému sa hovorí svet Samarat, a ten je súčasťou Trónu. V tomto svete neexistuje nič, čo by sa podobalo tomu nášmu. Dokonca ani zmysly tu nie sú také, aké poznáme. Samarat je „medzipriestor“, kde duša rekapituluje svoj život, zbavuje sa spomienok a pripravuje sa na ďalšiu inkarnáciu. Ak je človek so svojimi inkarnáciami hotový, zažije „veľkú smrť“ alebo Mawt a postúpi k poslednému súdu, kde bude posúdený na základe všetkých svojich inkarnácií. Potom sa rozhodne, či postúpi do neba alebo pekla. Tento súd je procesom sebaposudzovania. „Malá smrť“ alebo Wafat nastáva medzi inkarnáciami. Činy v každej inkarnácii môžu ovplyvniť podmienky a telo, do ktorého sa človek znovu inkarnuje. Napríklad, ak niekto zle zaobchádza s postihnutou osobou, môže sa v ďalšej inkarnácii narodiť s postihnutím. Nasledujúci príbeh o Rošanovi je toho príkladom.
Voľba Telesnej Podoby
Opýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „V čase smrti, čo vlastne prežíva alebo čo podstupuje trestu? Je to osobnosť jednotlivca, ktorá prežíva, alebo niečo iné? Napríklad, keď zomriem a moje spomienky budú vymazané, čo zostane z mojej osobnosti? Zostane z nej vôbec niečo?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Myslíš tým samotný koniec, alebo fázu inkarnácií?“
Povedal som: „Oboje.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Vo fáze inkarnácií je trestom Maskh.“
Povedal som sa: „Chápem.“
Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Pozrime sa na príklad Rošana. (Rošan je mentálne postihnuté dieťa v našej komunite.) Vie, kým bol?“
Povedal som: „Áno, inak by sa nemohol nachádzať v stave trestu.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Správne.“
Opýtal som sa: „Takže ten, kto trestá, je človek sám prostredníctvom svojich myšlienok?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Myšlienky a pocity – nikto iný nemôže cítiť bolesť, okrem toho, kto ňou prechádza. Nezáleží na tom, ako veľmi sa niekto iný snaží, nebude schopný ju pochopiť.“
Rošan mal predchádzajúcu inkarnáciu ako prorok menom Rošan. Jeho ľud čelil veľkému suchu a hladomoru, a tak prišli k nemu, aby medzi nich rozdelil jedlo. Rošan videl, že ľudí je veľa a jedla málo, a preto sa rozhodol nezapočítať do rozdelenia jedla mentálne postihnutého človeka, ktorý žil v jeho meste. Myslel si, že tento človek aj tak zomrie, a naozaj, ten človek zomrel od hladu, pretože Rošan mu nič nedal. Za tento skutok Boh vymazal Rošana z Knihy Prorokov a inkarnoval ho v súčasnosti v tej istej podobe, v akej nechal zomrieť toho človeka. Toto je Rošanova posledná inkarnácia v tomto stave. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) objasnil, že v ďalšej inkarnácii sa Rošan narodí úplne zdravý.
Imámovi (Od Neho Je Mier) som povedal: „Povedal si mi, že každá duša si vyberá telo, do ktorého inkarnuje. Znamená to, že Rošan si vybral svoje telo, pretože si uvedomil svoju chybu a chcel sa potrestať?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Voľba tam je, ale systém funguje tak, že si človek môže vybrať z viacerých možností, pričom aj tá najlepšia z nich je stále nepríjemná. To platí pre zločincov. Čistí alebo dobrí ľudia, ktorých dobré skutky prevažujú ich hriechy, si môžu vybrať telo, do ktorého inkarnujú. A vyberajú si to, ktoré je im najbližšie.“
Opýtal som sa: „Myslíš tým, že si vyberajú telo, ktoré sa im najviac podobá?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, syn môj, vyberajú si to, ktoré je najbližšie ich duši.“
Opýtal som sa: „Blízke v akom zmysle?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Blízke ich vlastnému ja (nafs).“
Opýtal som sa: „Keď človek zomrie, čo zostáva? Zostáva človek ako taký, alebo sa len rozplynie do jedného svetla?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Človek, ako ho poznáš, je zložený z troch častí: tela, duše a vlastného ja (nafs). Čo z toho zomiera?“
Povedal som: „Telo.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Telo prestane fungovať a stane sa bezcenné. Ja (nafs) zaniká, ale duša zostáva. Keď tieto dve časti zomrú, ľudská časť sa stáva minulosťou a tým, čo zostáva, je duša.“
Čakanie Na Príležitosti Vtelenia
Ako sme už spomínali, duše, ktoré existujú mimo fyzických tiel, sú väčšinou ochudobnené o zmyslové zážitky. Takmer vidia, počujú, cítia, môžu ochutnať či sa dotýkajú, ale nemajú skutočnú schopnosť tieto zmysly plne prežívať. Jedným z dôvodov, prečo duše túžia po vtelení, je práve túžba po zmyslových pôžitkoch. Preto ich nájdeme pripravené využiť každú možnosť, ako vstúpiť do tohto fyzického sveta.
Jedného dňa som sa spýtal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Dovolíš mi položiť ti otázku?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, pýtaj sa, syn môj.“
Spýtal som sa: „Hovoril si mi, že jeden dokáže privolať duše mŕtvych počas pohlavného styku. Stáva sa to otvorením portálu alebo tým, že duch ovládne osobu, ktorá ho vyvoláva? Objavia sa v miestnosti náhle, alebo sa prejavia len ako hlas? Ako to vlastne funguje?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je to spôsob, ktorým môžu byť duše privolané. Zjednoduším ti to. Predstav si, že položíš na zem rybu alebo kúsok mäsa, uvidíš, ako sa okolo toho zbehnú mačky. Alebo keď položíš na zem niečo sladké, príde hmyz, ako sú mravce a muchy, a začne sa zhromažďovať vôkol.“
Povedal som: „Áno, chápem.“
Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Sex priťahuje duše, pretože v tom vidia príležitosť vrátiť sa do fyzického sveta.“
Povedal som: „Sláva Bohu, Najvyššiemu a Najväčšiemu.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Presne tak, syn môj.“
Spýtal som sa: „Majú teda možnosť sa vrátiť a túžia po tom?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nie všetky, ale niektoré áno. Všetky duše však veria, že sa môžu vrátiť. Majú presvedčenie, že to dokážu.“
Povedal som: „Sláva Bohu! Veria, že to dokážu. Boh je Veľký.“
Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „Je to ako u niektorých ľudí, ktorí veria, že niečo dokážu, aj keď nemajú schopnosti na to, aby to dosiahli.“
Povedal som: „Ďakujem ti, otče, to je veľká vec.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Všetka vďaka patrí Bohu, syn môj.“
Mnohorakosť
Spýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Môže jedna duša existovať vo viacerých telách súčasne?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno.“
Opýtal som sa: „Otče, ak človek zomrie, ale jeho duša je prítomná vo viacerých telách súčasne, a zomrie v jednom z týchto tiel, zomrie aj v ostatných?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nie, syn môj. Telo, ktoré zomrie, zomrie samo.“
Spýtal som sa: „A čo tí, čo sú mahram? Sú obe telá, ktoré obýva tá istá duša, mahram pre svoju rodinu v každom z tých tiel?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, syn môj.“
Povedal som: „Sláva Bohu, to je úžasné! Obe telá sa môžu v tomto svete stretnúť, rozprávať sa medzi sebou, a pritom sú to v skutočnosti jedna duša rozdelená do dvoch tiel?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Syn môj, ešte som neodhalil celú pravdu. Keby som o nej hovoril a našiel ľudí, ktorí by ju dokázali pochopiť, už by sme sa posunuli oveľa ďalej.“
.
- Slovo Samarat sa blíži pojmu liminalita, ktorý sa používa v rôznych oblastiach ako psychológia, antropológia, náboženstvo a dokonca biológia na opis stavov, ktoré sa ťažko zaraďujú do konkrétnych kategórií. Liminalita predstavuje prechodný stav medzi dvoma fázami, najmä medzi významnými životnými obdobiami alebo počas rituálov prechodu. Ide o medzistupeň, ktorý býva často sprevádzaný neistotou.
Je pravda, že svet, ako ho vidíme dnes, často... ...
Tak tento "Boží Štát Spravodlivosti "... ...
Ich prvú kázeň, ktorá bola preložená do... ...
Monopol na pravdu patrí jedine Bohu, ktorý je... ...
Ahmadiho Náboženstvo Mieru a Svetla nie je... ...
Celá debata | RSS tejto debaty