„Keď na nich dopadne Slovo, vyvedieme pre nich zo zeme šelmu, ktorá
k nim prehovorí: ‚Ľudstvo nemalo vieru v Naše znamenia.‘“
Strach. To je to, čo väčšinou riadi ľudí – strach z pekla, strach z oklamania, strach z diabla, Antikrista, strach zo zmeny. Práve tento strach využívajú takzvaní „nečinní náboženskí učenci“, aby dosiahli slepú poslušnosť ľudí. Bol to práve strach Egypťanov z Boha, ktorý umožnil Faraónovi využiť kňazov z chrámu boha Amona za účelom zotročenia obyvateľstva. Je to strach z prelomenia vzorcov a „programovania“, v ktorých sme vyrastali, čo z nás robí otrokov. V Koráne neveriaci hovoria: „A keď sa im povie: ‚Nasledujte to, čo zoslal Boh,‘ odpovedia: ‚Nie, veď nasledujeme to, čo sme našli u našich otcov.‘ A to aj vtedy, keď ich otcovia ničomu nerozumeli a neboli vedení?“ Ľudia sú ako slepý dobytok a ovce, ktoré sa len držia davu a toho, čo poznajú: „Alebo si myslíš, že väčšina z nich počuje či chápe? Veru sú ako dobytok, ba ešte blúdia ďalej od cesty.“ Vždy sa nájdu nečinní učenci, ktorí démonizujú kohokoľvek a čokoľvek, čo by mohlo ohroziť alebo oslabiť ich moc. Kňazi z chrámu boha Amona démonizovali Mojžiša (NJPN), rabíni démonizovali Ježiša (NJPN) a židovskí aj kresťanskí učenci démonizovali Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou). Prečo? Lebo chcú, aby sa ich ľudia báli nasledovať. A prečo boli Noe, Abrahám, Mojžiš, Ježiš a Mohamed označovaní za tých najodhodlanejších? Pretože mali pevnú vôľu vymaniť sa z kníh, metód a spisov tých, ktorí boli pred nimi. V historickej rozprave, ktorú uvádza Usmán ibn Isá na základe svedectva Samá’u, sa hovorí:
Povedal som Abi Abdilláhovi (NJPN): „Pán hovorí: ‚Buď trpezlivý tak, ako boli trpezliví tí, ktorí boli odhodlaní.’“ On odpovedal: „[Sú to] Noe, Abrahám, Mojžiš, Ježiš a Mohamed (NJPN i so všetkými Božími Prorokmi a Poslami).“ Spýtal som sa: „Ako sa stali Ulul-Azm (tými, ktorí majú odhodlanie)?“ Odpovedal: „Noe bol zoslaný s Knihou a s právnymi predpismi. Všetci, ktorí prišli po ňom, sa riadili Noeho Knihou, jeho predpismi a jeho spôsobmi. Až keď prišiel Abrahám s novým Písmom. Na základe pevnej vôle opustil Noeho Knihu – nie z neviery voči nej. A tak každý Prorok, ktorý prišiel po Abrahámovi, čerpal z Abrahámových predpisov, jeho spôsobov a jeho Písma, až kým neprišiel Mojžiš s Tórou. Pevnou vôľou sa odklonil od predošlého Písma. A tak sa každý Prorok, ktorý prišiel po Mojžišovi, riadil Tórou, jej predpismi a spôsobmi, až kým neprišiel Mesiáš s Evanjeliami. Pevnou vôľou opustil Mojžišove predpisy a jeho spôsoby. A tak sa každý Prorok, ktorý prišiel po Mesiášovi, riadil jeho predpismi a spôsobmi, až kým neprišiel Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou). Ten priniesol Korán, svoje právne predpisy a svoje spôsoby. Jeho halal (povolené) zostane povoleným až do Dňa Súdu a jeho haram (zakázané) zostane zakázaným až do Dňa Súdu. Títo sú teda Ulul-Azm – tí, ktorí majú odhodlanie – spomedzi Božích Poslov.“
Zrušenie piatkovej modlitby
A teraz nastal Deň Súdu – deň, keď povstáva Qá’im. – a Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mal dostatok vôle, aby sa dištancoval od kníh a jurisprudencie tých, ktorí boli pred ním. Neurobil tak z nedôvery v ne, ale preto, že prišiel so Siedmou Zmluvou – novou, dokonalejšou a úplnejšou Zmluvou, so svojou novou knihou a jurisprudenciou a so skutočným významom náboženstva: poklonou Adamovi, čiže Božiemu Kalifovi, božsky ustanovenému Kráľovi a Poslovi. Toto je pravá modlitba a skutočné uctievanie Boha. Aby Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) demonštroval tento význam, požiadal ma, aby som od veriacich prevzal sľub vernosti Mahdímu Adamovi (NJPN). V ten deň som predstavil Adama (NJPN) veľkému zhromaždeniu veriacich a predniesol som verš: „A pamätajte, keď sme anjelom prikázali: ‚Pokloňte sa Adamovi,‘ všetci sa poklonili okrem Iblísa; on odmietol, spyšnel a stal sa jedným z neveriacich.” Hneď nato všetci veriaci, ktorí tam v ten deň boli, padli na tvár v poklone. Niektorí z nich túto udalosť natočili a keď sa záznam dostal k Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier), Imám (Od Neho Je Mier) povedal:
„Požehnaný si a požehnaní sú všetci členovia rodiny veriacich. Nech Boh požehná vaše požehnané zhromaždenie. S radosťou gratulujem veriacim, ktorí majú v tejto chvíli to privilégium byť v prítomnosti dvoch najvzácnejších Božích stvorení, ktoré sú môjmu srdcu nesmierne drahé – Jozefa a Adama. Nech vás Boh ochraňuje oboch. Aké nádherné je to, a akí nádherní ste vy, nech vás Boh chráni! Boh je nesmierne Veľký a všetka chvála patrí Jemu. Sláva Bohu, niet iného Boha okrem Neho, On splnil svoj sľub a Sám porazil nepriateľov. Náboženstvo patrí výlučne Jemu, aj keby sa to neveriacim nepáčilo! Hľa, anjeli sa opäť poklonili Adamovi. Vďaka a chvála patrí Bohu! Týmto ste v tejto chvíli roztrhali Iblísa na kúsky, nech ho Boh preklína. Nech vás Boh všetkých požehná. Touto poklonou a poslušnosťou Boh odpustil všetky hriechy veriacich. Povedzte im to. Taktiež som vám na štyri týždne zrušil povinnú piatkovú modlitbu! Boh je Veľký a všetka chvála patrí Jemu! Ty si modlitba, syn môj – ty a Adam, mier s vami, ste tie pravé povinné skutky uctievania. Načo by im bola piatková modlitba? Nech vás Boh ochraňuje! Vždy ma napĺňaš hrdosťou, môj milovaný syn.”
Povedal som: „Chcem len, aby si bol so mnou spokojný.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Som s tebou úplne spokojný. Nech ťa Boh požehná, môj drahý syn, a nech ťa zahrnie hojnosťou Svojho dobra a milosti.“
Stupeň slobodného
Ako si videl, prostredníctvom skutkov poslušnosti môže veriaci dosiahnuť úroveň, kde sa pre neho zjavné skutky uctievania stanú zbytočnými a prestanú byť povinné. Boh totiž nepotrebuje naše uctievanie – to my potrebujeme Jeho.
Povedal som svojmu Otcovi (Od Neho Je Mier): „Nauč ma, čo je dovolené (halal) a čo zakázané (haram).“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Syn môj, dokážeš to prijať? Dokážeš byť trpezlivý…?“
Opýtal som sa: „Takže táto jurisprudencia, ktorá je tu pre nás, je vlastne jurisprudenciou raja?”
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, synu, presne tak. Pochop to, syn môj, pochop to a staň sa slobodným!“
Spýtal som sa: „A čo bežní veriaci, ktorí nie sú Dôkazmi Boha? Platí pre nich, že sú oslobodení od zemských zákonov?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Zákony sa rušia iba pre veriacich, ktorí dosiahli úplnú a absolútnu odovzdanosť Bohu. Čo sa týka teba, ty si nad jurisprudenciou, ak má tvoja myseľ absolútnu istotu. Má tvoja myseľ istotu v tom, čo ti hovorím? Chcem, aby si mi to dokázal. Dokáž mi, že tvoja myseľ plne verí tomu, čo hovorím. Syn môj, vymaž zo svojej mysle všetko, čo si sa kedy naučil. Stojíš totiž nad jurisprudenciou a nie si jej podriadený. Patríš do iného sveta, kde halal ani haram nie sú tým, čím tu. Pochop ma, prosím, pochop, čo od teba žiadam, a staň sa slobodným. Staň sa slobodným, syn môj, buď slobodný!“
Opýtal som sa: „Takže tá vec, ktorú si označil za nečistú, v skutočnosti nečistá nie je?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je nečistá iba preto, lebo ju považuješ za zlú, hoci je halal. Platí to však len vtedy, keď veríš, že je halal. Je to náročná rovnica, ako som spomenul, ktorá si vyžaduje vysokú úroveň uvedomenia a inteligencie. A to sa vzťahuje na všetko, vrátane alkoholu.“
Opýtal som sa: „Ak je teda myseľ človeka sluhom sveta a pochádza zo sveta, znamená to, že je zviazaná reťazami jurisprudencie?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Presne tak! Presne tak! Presne tak!“
Opýtal som sa: „Ako môže človek zistiť, že dosiahol stupeň slobodného?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Len Imám môže otroka zbaviť reťazí a oznámiť mu, že je voľný.“
Opýtal som sa: „Čo ak sa niekto sám oslobodí od týchto reťazí, prestane sa modliť a robí si, čo chce?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Taký človek je neposlušný, nie je veriaci, a za svoje skutky bude braný na zodpovednosť a súdený.“
Učeníci sú znepokojení
Veľa som premýšľal o slovách Imáma (Od Neho Je Mier) a uvedomujem si, že pre mnohých môžu znieť ako kacírstvo. Takto znepokojení ľudia si často myslia, že je diabol alebo Antikrist. Pri tom som si spomenul na sen, ktorý kedysi mali Ježišovi (NJPN) učeníci. Tento sen ich rozrušil, pretože sa zaoberal otázkami spravodlivosti a morálky. Tento sen je zaznamenaný v rukopise nájdenom v Nag Hammádí – v Evanjeliu podľa Judáša. O tomto sne som sa rozprával s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier).
Povedal som svojmu Otcovi (Od Neho Je Mier): „Otče môj, v Evanjeliu podľa Judáša sa píše o videní, ktoré mali učeníci. Píše sa tam: ‘V iný deň k nim prišiel Ježiš. Povedali mu: „Učiteľu, mali sme o tebe sen, pretože minulú noc sme videli veľké [veci].“ Ježiš im na to povedal: „Prečo […] sa skrývate?“ A oni [odpovedali]: „[Videli] sme veľký [dom s veľkým] oltárom [v ňom] a dvanásť ľudí – povedali by sme, že to boli kňazi – a ešte jedno meno. Za oltárom čakal zástup ľudí, kým kňazi [neskončili prijímanie] obetí. Aj my sme tam čakali.“ [Ježiš sa opýtal]: „Ako vyzerali?“ A oni odpovedali: „[Niektorí] sa postia [dva] týždne. Iní obetujú vlastné deti; ďalší manželky, vzájomne sa pri tom chvália a prejavujú si falošnú pokoru. Iní spávajú s mužmi; ďalší vraždia; iní sa dopúšťajú mnohých hriechov a páchajú zločiny. [A] ľudia stojaci [pred] oltárom pritom vzývajú tvoje [meno]! A pri všetkých tých obetiach zapĺňajú [oltár] svojimi darmi.“ Keď to dopovedali, [odmlčali sa], pretože boli znepokojení.’
Na to Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno.“
Spýtal som sa ho: „Tých dvanásť mužov, ktorých učeníci videli vo sne a ktorí ich vyviedli z miery, sú Mahdíovia, alebo dvanásti, ktorí zostanú na konci, alebo boli tými dvanástimi boli učeníci?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, sú to Mahdíovia.“
Učeníci boli znepokojení, pretože skutky, ktoré ľudia v tom sne prinášali Pánovi ako obety, sa im zdali v rozpore s bežným chápaním jurisprudencie. Nezvážili však úmysel, s akým boli tieto skutky vykonané, ani dôsledky týchto činov – podobne ako v príbehu o Spravodlivom Služobníkovi v súre Al-Kahf, ktorý kráčal po boku Mojžiša (NJPN).
Ďalšia nesprávne pochopená vízia
Jednou z najtajomnejších kníh Biblie je Kniha Zjavenie Jána, posledná kniha Nového zákona. Nepanuje však jednoznačná zhoda na tom, kto ju napísal, ani na tom, čo presne znamená. Ide o záhadnú víziu zaznamenanú autorom, ktorý sa predstavuje jednoducho ako Ján. Niektorí ju pripisujú tomu istému Jánovi, ktorý napísal Evanjelium podľa Jána, ale moderní vedci to považujú za nepravdepodobné. Tí sa dokonca nezhodujú ani na tom, či autor Evanjelia podľa Jána bol sám Ježišov učeník Ján, alebo študent učeníkov, ktorý sa tiež volal Ján. Rukopis Zjavenie Jána vedci datujú do prvého storočia po Kristovi, pretože sa domnievajú, že obsahuje odkazy na cisára Nera, ktorý žil v tom období.
Stručne povedané, väčšina kresťanov vníma Knihu Zjavenie Jána ako opis udalostí konca sveta či Apokalypsy. Ježiš sa v nej zjavuje Jánovi, prikazuje mu odovzdať posolstvá rôznym cirkvám a ukazuje mu rôzne scény súvisiace s Ježišovým návratom, zjaveniami Antikrista a udalosťami Armagedonu. Práve táto kniha býva často zneužívaná na démonizovanie Islamu, Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou) a Mahdího (Od Neho Je Mier), pretože ju niektorí kresťanskí kazatelia a takzvaní učenci vykladajú ako opis záverečného stretu medzi Mahdím a Ježišom. Domnievajú sa napríklad, že pasáž o bielom jazdcovi zo Zjavenia Jána 6:2 odkazuje na Mahdího: 2 A videl som: Hľa, biely kôň; a na ňom jazdec s lukom; bol mu daný veniec a vyšiel ako víťaz, aby víťazil.
Kniha Zjavenie Jána opisuje aj nástup troch postáv, ktoré kresťania považujú za prejav číreho zla alebo „nečistej trojice“: Draka, Šelmy z Mora a Šelmy Zeme. Drak je vnímaný ako Satan, Šelma z Mora ako Antikrist a Šelma Zeme ako Falošný prorok – jedinec, ktorý iných nabáda k uctievaniu prvej Šelmy. Skôr než sa posunieme ďalej, pozrime sa na príslušné verše z Knihy Zjavenie Jána, ktoré sa tomuto venujú:
Žena a drak
1 Na nebi sa ukázalo veľké znamenie: Žena odetá slnkom, pod jej nohami mesiac a na jej hlave veniec z dvanástich hviezd. 2 Bola tehotná, kričala v pôrodných bolestiach a mukách. 3 Ukázalo sa aj iné znamenie na nebi: Hľa, veľký ohnivočervený drak, ktorý mal sedem hláv a desať rohov, na hlavách sedem diadémov. 4 Jeho chvost zmietol tretinu nebeských hviezd a zhodil ich na zem. Drak sa postavil pred ženu, ktorá mala rodiť, aby zožral jej dieťa, len čo ho porodí. 5 A porodila syna, chlapca, ktorý má železnou berlou vládnuť nad všetkými národmi. Jej dieťa však bolo uchvátené k Bohu a k Jeho Trónu. 6 Žena utiekla na púšť, kde jej Boh pripravil miesto, aby ju tam živili tisícdvestošesťdesiat dní.
7 Na nebi sa strhol boj. Michal a jeho anjeli bojovali proti drakovi; aj drak a jeho anjeli bojovali. 8 No neobstáli a nebolo už pre nich miesto v nebi. 9 Veľký drak, starý had, ktorý sa volá diabol a Satan, zvodca celého sveta, bol zvrhnutý na zem a s ním boli zvrhnutí aj jeho anjeli. 10 Nato som počul mohutný hlas z neba:
„Teraz nastala spása a moc i kráľovstvo nášho Boha a vláda jeho Pomazaného, lebo bol zvrhnutý žalobca našich bratov, ten, čo na nich dňom i nocou žaloval pred naším Bohom. 11 Ale oni nad ním zvíťazili pre Baránkovu krv a pre slovo svojho svedectva a nemilovali svoj život tak, aby sa zľakli smrti. 12 Preto radujte sa, nebesia, aj vy, čo v nich bývate. Beda však zemi i moru, pretože diabol zostúpil k vám veľmi nazlostený, lebo vie, že má málo času.“
13 Keď drak videl, že bol zvrhnutý na zem, prenasledoval ženu, ktorá porodila chlapca. 14 Ale tej žene boli dané dve krídla veľkého orla, aby mohla letieť do pustatiny na svoje miesto, kde skrytá pred hadom bude živená čas a časy a pol času. 15 Had vychrlil za ženou zo svojej tlamy vodu ako rieku, aby ju rieka strhla. 16 Ale zem žene pomohla. Otvorila svoje ústa a pohltila rieku, ktorú drak vychrlil zo svojej tlamy. 17 Drak sa na ženu nahneval a odišiel bojovať proti ostatným z jej potomstva, ktorí zachovávajú Božie prikázania a držia sa Ježišovho svedectva.
Šelma z Mora
18 Drak zastal na morskom piesku. 1 Videl som vystupovať z mora šelmu. Mala desať rohov a sedem hláv, na rohoch desať diadémov a na hlavách rúhavé mená. 2 Šelma, ktorú som videl, podobala sa leopardovi; nohy mala ako medveď a jej tlama bola ako tlama leva. Drak jej dal svoju silu, svoj trón i svoju veľkú moc. 3 Jednu z hláv mala akoby dobitú na smrť, ale jej smrteľná rana sa zahojila. Celá zem sa s obdivom obzerala za šelmou. 4 Klaňali sa drakovi, že dal vládu šelme, a klaňali sa aj šelme, hovorili: „Kto je podobný šelme a kto môže proti nej bojovať?“
5 Dostala ústa, aby hovorila veľké veci a rúhania a mala moc pôsobiť štyridsaťdva mesiacov. 6 A aj otvorila svoje ústa, aby sa rúhala Bohu, aby sa rúhala jeho menu a jeho stanu a aj tým, čo prebývajú v nebi. 7 Dostala i schopnosť bojovať proti svätým a víťaziť nad nimi. Dostala moc nad každým kmeňom, ľudom, jazykom a národom. 8 Budú sa jej klaňať všetci obyvatelia zeme, ktorých meno nie je zapísané v knihe života Baránka zabitého od založenia sveta. 9 Kto má uši, nech počúva! 10 Kto má ísť do zajatia, pôjde do zajatia. Kto má byť zabitý mečom, bude zabitý mečom. Tu je vytrvalosť a viera svätých.
Šelma Zeme
11 Potom som videl inú šelmu vystupovať zo zeme. Mala dva rohy podobné Baránkovým, ale hovorila ako drak. 12 Vykonáva všetku moc prvej šelmy pred jej očami a pôsobí, aby sa zem a jej obyvatelia klaňali prvej šelme, ktorej smrteľná rana sa zahojila. 13 Robí veľké znamenia, takže aj oheň zostupuje z neba na zem pred zrakmi ľudí. 14 Obyvateľov zeme zvádza znameniami, ktoré má dovolené konať pred očami šelmy; nahovára obyvateľov zeme, aby zhotovili obraz šelmy, ktorá má ranu od meča, ale ožila. 15 Dostala moc dať ducha do obrazu šelmy, aby tak obraz šelmy aj hovoril, aj pôsobil, aby boli zabití všetci, čo sa nebudú klaňať obrazu šelmy. 16 A pôsobí, že všetci — malí i veľkí, bohatí i chudobní, slobodní i otroci — dostanú znak na pravú ruku alebo na čelo, 17 aby nemohol kupovať ani predávať nikto, kto nemá ako znak meno šelmy alebo číslo jej mena. 18 V tomto je múdrosť: Kto má rozum, nech spočíta číslo šelmy, lebo je to číslo človeka. Jeho číslo je šesťstošesťdesiatšesť.
Výklad čísla 666
Otcovi (Od Neho Je Mier) som povedal: „Otče môj, v evanjeliách sa uvádza číslo 666, ktoré je spájané so Šelmou Zeme. Ľudia v evanjeliách vnímajú túto Šelmu ako Antikrista, ktorý označuje ľudí svojím znakom. V Koráne sa takisto spomína Šelma Zeme, ktorá označuje ľudí Šalamúnovým prsteňom a podobne. A toto číslo sa opakovane objavuje na rôznych zvláštnych miestach. Čo teda znamená toto číslo a je táto Šelma Qá’im, ktorého Biblia interpretuje ako Antikrista?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, Šelma je v tomto veku Qá’im. A pre každý vek existuje Šelma. Pokiaľ ide o číslo 666, je to vec sčítania a násobenia.“
Opýtal som sa: „Sčítania a násobenia?“
Imám (Od Neho Je Mier) vysvetlil: „Keď vynásobíš dve čísla a pripočítaš k nim tretie, dostaneš ďalšie číslo. 6 × 6 = 36.“
Povedal som: „Áno.“
Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „36 + 6 = 42.“
Povedal som: „42?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „42. Čo ti to pripomína? Ha? 42 mužov.“
Povedal som: „Áno, presne tak.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „A keď sa vrátiš k číslu 42 a spočítaš jeho cifry, aký dostaneš súčet?“
Povedal som: „Výsledkom je 6?“
Imám (Od Neho Je Mier) na to: „6. Koľkí sú spoločníci Plášťa?“
Povedal som: „Spoločníkov Plášťa je päť, plus Gabriel, teda 6.“
Imám (Od Neho Je Mier) poznamenal: „6. Teraz si to pochopil.“
Povedal som: „Sláva Bohu. Niet iného Boha okrem Boha.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nikto iný to nebude schopný vyložiť, okrem mňa, až do konca času.“
Identita dvoch šeliem v tomto veku
Povedal som: „V Biblii som čítal o šelme a našiel som tam tento text: 11 Potom som videl inú šelmu vystupovať zo zeme. Mala dva rohy podobné Baránkovým, ale hovorila ako drak. 12 Vykonáva všetku moc prvej šelmy pred jej očami a pôsobí, aby sa zem a jej obyvatelia klaňali prvej šelme, ktorej smrteľná rana sa zahojila. 13 Robí veľké znamenia, takže aj oheň zostupuje z neba na zem pred zrakmi ľudí. 14 Obyvateľov zeme zvádza znameniami, ktoré má dovolené konať pred očami šelmy; nahovára obyvateľov zeme, aby zhotovili obraz šelmy, ktorá má ranu od meča, ale ožila.
Imám (Od Neho je Mier) povedal: „Áno.“
Povedal som: „Prvá šelma je tá, pred ktorou sa ľudia klaňajú, a druhá je tá, ktorá spôsobuje, že sa ľudia klaňajú prvej šelme. Hovorí sa tu o tebe a o mne?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno.“
Povedal som: „Môj otče, už dávno viem, že Korán hovorí o Šelme Zeme, ktorá prehovára k ľuďom. A teraz, od teba, poznám jej skutočnú identitu. No v Biblii sa o nej hovorí, akoby bola satanistická. Je to dôsledok pokrivenia textu, alebo ide o úmyselnú snahu odvrátiť ľudí od Imáma Mahdího? Čo sa vlastne stalo v knihe Zjavenie Jána?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, syn môj, bez pochýb táto kniha bola skreslená s cieľom zmiasť veriacich, zamieňajúc pravdu za lož a lož za pravdu.“
Povedal som: „Áno, myslel som si to, ale chcel som si byť istý.“
Znak Šelmy
Teraz je zrejmé, že máme pred sebou veľmi kontroverznú situáciu: Biblia uvádza, že šelma je vojak Satana a nepriateľ Ježiša a Boha, zatiaľ čo Korán hovorí o šelme, ktorá sa objaví a prehovorí k ľuďom o ich neviere. Imám (Od Neho Je Mier) vraví, že on sám je Šelma z Mora a Qá’im je Šelma Zeme, a pritom obaja majú byť dobrí. Mohlo by ísť o rôzne šelmy? Rozhodne nie. Ako to môžeme vedieť? V knihe V Zjavenie Jána sa uvádza, že šelma značkuje ľudí na ich pravej ruke alebo na čele: 16 A pôsobí, že všetci — malí i veľkí, bohatí i chudobní, slobodní i otroci — dostanú znak na pravú ruku alebo na čelo, 17 aby nemohol kupovať ani predávať nikto, kto nemá ako znak meno šelmy alebo číslo jej mena. Robí to aj šelma z Koránu a z Islamskej tradície? Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal: „Šelma sa objaví a bude mať prsteň Šalamúna a palicu Mojžiša. Označí tvár veriaceho palicou a nos neveriaceho prsteňom. Ľudia sa potom zhromaždia a povedia: ‘Toto je veriaci’ a ‘Toto je neveriaci.’” V inej historickej rozprave sa uvádza, že Šiíti za čias Imáma Alího (Od Neho Je Mier) ho považovali za Šelmu Zeme, ktorá značkuje ľudí. Ibn Nabata rozpráva, že Mu’ávija povedal: „Ó Šiíti! Tvrdíte, že Alí je Šelma Zeme?” Ibn Nabata odpovedal: „Áno, tak to hovoríme my a tak to tvrdia aj Židia.” Mu’ávija preto poslal po Raas al-Džalúta a spýtal sa ho: „Beda ti! Nachádza sa vo vašich knihách Šelma Zeme?” Raas al-Džalút odpovedal: „Áno.” Mu’ávija sa ho spýtal: „Vieš, ako sa volá?” Raas odvetil: „Áno, jej meno je Eliáš.” Mu’ávija sa obrátil na Asbaga a povedal: „Beda ti, Asbagh, aká blízka je Eliášova podoba Alímu!”
Táto pasáž zároveň ukazuje, že Židia v čase Imáma Alího (Od Neho Je Mier) považovali Šelmu Zeme za človeka – za dobrého človeka, konkrétne za návrat ich proroka Eliáša (NJPN).
Keď sa pýtali Imáma Alího Al-Ridu (Od Neho Je Mier) priamo na túto tému, odpovedal: „A privedieme Šelmu Zeme, ktorá k nim prehovorí – a tou šelmou je Alí.” V inom podaní Princ Veriacich (Imám Alí) sám hovorí: „Ja som Šelma Zeme.” Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) tiež potvrdil, že Imám Alí (Od Neho Je Mier) je Šelma Zeme. V jednom rozprávaní sa uvádza, že Prorok prišiel k Imámovi Alímu (Od Neho Je Mier), keď spal v mešite. Nabral trochu piesku, položil mu ho na hlavu a jemne ho špičkou nohy postrčil so slovami: „Vstaň, ó Šelma Božia.” Jeden z prítomných sa spýtal: „Ó Boží Posol, máme sa takto aj my navzájom oslovovať?” Prorok (NJPN & Jeho Rodinou) odvetil: „Nie, pri Bohu. Toto meno je určené výhradne jemu. On je tou Šelmou, o ktorej Boh hovorí vo svojej knihe: „A keď sa nad nimi naplní slovo, privedieme Šelmu Zeme, aby k nim prehovorila, že neverili v Naše znamenia.“” A potom povedal: „Ó Alí, na konci čias ťa Boh vzkriesi v tej najkrajšej podobe a budeš mať železnú palicu, ktorou označíš svojich nepriateľov.”
Ak je Imám Alí (Od Neho Je Mier) naozaj tou Šelmou Zeme, potom Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) musí byť Šelmou Mora, ku ktorej volá Šelma Zeme. No potvrdzuje Imám Alí (Od Neho Je Mier) vzťah medzi Šelmou a Mahdím, ktorý sa zjaví na konci čias? V jednej historickej rozprave hovorí Imám Alí ibn Abí Tálib (Od Neho Je Mier): „Mám vám prezradiť tri veci skôr, než nás niekto preruší? Veru, ja som služobníkom Boha, som Šelmou Zeme, stelesnením jej úprimnosti a spravodlivosti a bratom jej Proroka. Chcete, aby som vám povedal o Mahdího nose a jeho oku?“ Jeho spoločník odpovedal: „Áno.“ Vtedy si Imám Alí (Od Neho Je Mier) udrel dlaňou o hruď a povedal: „Ja.“” Imám Ahmad Al-Hassan (Od Neho Je Mier) v knihe Monoteizmus uvádza:
Abú Dža‘far (NJPN) povedal: „Zostúpi v kopulách zo svetla. A keď sa objaví na okraji Kufy pri Al-Farúqovi (Rozlišovateľovi), vtedy sa uskutoční jeho zostúpenie. Čo sa týka {veci, ktorá bola nariadená}, ide o označenie na kmeni – deň označenia, keď budú neveriaci označkovaní.“— Tafsír Al-Ajáš, Zv. 1, str. 103. „Označenie na kmeni“ sa vzťahuje na to, čo uskutoční Qá’im (Povstalec) alebo Šelma Zeme, ako pripomína Korán (27:82): {„A keď sa nad nimi naplní Slovo, dáme vystúpiť Šelme Zeme, ktorá k nim prehovorí, že ľudia neboli presvedčení o Našich znameniach.“} [Súra 27:82].
Boh ako Drak, Anjeli ako Šelmy
Je zrejmé, že Šelmy zo Zjavenia Jána predstavujú Ahlul-Bajt (Od Nich Je Mier), ktorí v čase príchodu Qá’ima označkujú veriacich a neveriacich. Rovnako vidíme, že Šelma prichádza s predmetmi Prorokov a Poslov – s palicou Mojžiša (NJPN) a prsteňom Šalamúna (NJPN). Z tohto dôvodu nemôžu byť Šelmy vnímané ako negatívne postavy, ale skôr ako dediči Prorokov a Poslov. Palica Mojžiša a prsteň Šalamúna boli totiž naplnené Božou mocou a odovzdávali sa z jedného Zástupcu Boha na druhého. V tej istej vízii môžeme vidieť, že slovo „šelmy“ sa používa aj na opis štyroch cherubov, ktorí obklopujú Boží trón: 6 a pred trónom bolo akoby sklenené more podobné krištáľu. Uprostred trónu i vôkol trónu boli štyri šelmy, plné očí spredu i zozadu. 7 Prvá šelma bola podobná levovi, druhá šelma bola podobná býkovi, tretia šelma mala akoby ľudskú tvár a štvrtá šelma bola podobná letiacemu orlovi. 8 Každá z týchto štyroch šeliem mala po šesť krídel; dookola i zvnútra boli plné očí a bez prestania, dňom i nocou volali: „Svätý, svätý, svätý Pán, Boh, Všemohúci, ktorý bol, ktorý je a ktorý príde.
Dračí symbol nemusí byť nevyhnutne zlý ani vyhradený len na zobrazenie Satana. V Tóre sa totiž používa aj na predstavenie a opis samotného Boha. Dávid (NJPN) v Druhej Samuelovej knihe (22. kapitole) vo svojom chválospeve opisuje Boha ako Draka, ktorý dýcha oheň: 7 V úzkosti som volal k PÁNOVI, kričal som o pomoc k svojmu Bohu. Vo svojom chráme vypočul môj hlas, moje výkriky prenikli k jeho sluchu. 8 Zem sa pohla a zatriasla, zachveli sa základy nebies, pohli sa, lebo vzplanul hnevom. 9 Dym sa mu valil z nozdier, oheň z jeho úst pohlcoval, žeravé uhlíky blčali z neho. 10 Naklonil nebesia a zostúpil, pod nohami mal mrákavu. 11 Niesol sa na cherubovi a letel, vznášal sa na krídlach vetra. 12 Obklopil sa temnotou, z temných vôd a hustých oblakov si spravil stany. 13 Z jasu Jeho prítomnosti vyšľahovali blesky. 14 PÁN zahrmel z neba, Najvyšší sa ozval. 15 Vystrelil šípy a rozohnal ich, zmiatol ich bleskom. 16 Údolia mora sa odhalili a základy zeme sa odkryli pod pokarhaním PÁNA, pri výbuchu dychu z Jeho nozdier.
To nie je jediné miesto v Starom zákone, kde je Boh prirovnaný k Drakovi. V Izaiášovi 30:27-33 je Boh tiež opísaný ako lietajúci Drak, ktorý chrlí oheň: 27 Hľa, PÁNOVO meno prichádza zďaleka, — jeho planúci hnev je ako ťažký kúdol, jeho pery sú plné hnevu, jeho jazyk ako stravujúci oheň, 28 jeho dych je ako rozvodnený potok, čo siaha až po krk, aby ničivým otrasom zatriasol národmi a na čeľuste národov nasadil uzdu, čo ich privedie k poblúdeniu. 29 A budete spievať ako v noci, keď slávite svätý sviatok; vaše srdcia sa budú radovať, ako keď ľudia hrajú na píšťalách a vystupujú na vrch PÁNA, k Skale Izraela. 30 PÁN sa ohlási svojím vznešeným hlasom a ukáže, ako jeho rameno spočinie v prudkom hneve a v plameni stravujúceho ohňa, v prietrži mračien a v krupobití. 31 Asýria sa zdesí PÁNOVHO hlasu, keď udrie palicou; 32 a každý úder palice, ktorý jej zasadí PÁN, bude sprevádzať zvuk bubnov a hárf. V prudkom boji bude proti nim bojovať. 33 Oddávna je už prichystané miesto na spálenie, aj pre kráľa je pripravené, je to hlboké ohnisko s veľkou hŕbou dreva, ktoré PÁNOV dych rozpáli ako prúd síry.
Dobro považované za zlo
Keď si vo svetle historických rozpráv Svätej Rodiny všimneme opis Qá’ima a jeho spoločníkov, zistíme, že ľudia ich pri ich príchode považujú za zlých. Preklínajú ich a označujú za diablov či Antikrista, no u Boha sú dobrí a spravodliví. V jednej historickej rozprave, ktorá hovorí o príchode a návrate Imáma Al-Husajna (Od Neho Je Mier) v čase Qá’ima, sa píše:„… tí, ktorí oznamujú ľuďom, že toto je Al-Husajn, ktorý sa zjavil, aby veriaci o ňom nepochybovali, uisťujú, že nie je ani Antikrist, ani diabol, ale stojaci dôkaz medzi nimi. Keď sa však toto presvedčenie pevne zakorení v srdciach veriacich, že je skutočne Al-Husajn (Od Neho Je Mier), vtedy ho zastihne smrť…” Z toho vidíme, že aj samotní veriaci najprv o Imámovi Al-Husajnovi (Od Neho Je Mier) pochybujú a myslia si, že je diabol či Antikrist. Niet preto divu, že Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) opísal Qá’imových spoločníkov takto: „Ľudia ich majú za neveriacich, no v Božích očiach sú bohabojní. Ľudia ich obviňujú z klamstva, zatiaľ čo Boh ich vníma ako pravdovravných. Ľuďom sa zdajú nečistí, ale Boh vidí ich čistotu. Ľudia ich preklínajú, Boh ich však žehná. Podľa ľudí sú utláčateľmi, no Boh ich považuje za spravodlivých. Vďaka svojej viere zvíťazili, zatiaľ čo pokrytci prehrali.“
Je teda jasné, že to, s čím prichádza Qá’im, sa ľuďom na prvý pohľad javí ako nebezpečné a zlé, no v skutočnosti je to dobré. Mnohí si ho pomýlia so zlom, boja sa ho, preklínajú jeho samotného, jeho spoločníkov aj jeho zástavu, lebo si myslia, že je diabol či Antikrist. Preto tí, ktorí si spočiatku mysleli, že budú Imámovými spoločníkmi, z tohto hnutia odpadnú. Naopak, prijmú ho takí ľudia, akými sú uctievači Slnka a Mesiaca. Šelma Zeme, Metatron, dnes volá každého, aby sa klaňal spoločníkovi Siedmej Zmluvy – Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier), ktorý je tiež označovaný ako Šelma Mora a Duch Pravdy, či hlas, ktorý prehovoril z horiaceho kra k Mojžišovi (NJPN).
Celá debata | RSS tejto debaty