„Ak ho uvidíte, prisahajte mu vernosť a choďte za ním, aj keby ste sa mali plaziť po ľade.“
Qá’im, alebo Povstalec, je prisľúbený a dlho očakávaný Spasiteľ ľudstva. Historické rozpravy hovoria, že privedie ľudí k novej Zmluve alebo novému Islamu. Imám Al-Sádik (Od Neho je Mier) povedal: „Keď povstane Povstalec, ľudí bude volať k novému Islamu a nasmeruje ich k pravde, ktorá bola stratená a od ktorej sa odvrátili. Bol nazvaný Mahdí [Vodca], pretože ukazuje cestu k tomu, čo bolo stratené, a Povstalec, keďže vystupuje s pravdou.“ Qá’im je ten, kto zriadi skutočnú krajinu a domov pre veriacich – Boží Štát Spravodlivosti, kde vládne Božia spravodlivosť. Jeho príchod so všetkými dušami Prorokov, Poslov a spravodlivých prináša vznik nových rodinných väzieb, ktoré sa zakladajú na spojení duší, a nie biologických vzťahov.
Najvyššie znamenie Qá’ima – Svet duší
Raz som povedal Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho je Mier): „Píšem o náboženstve a zahrnul som tam toto: ‘Prinášame pravdu o reinkarnácii a opakovanom návrate duší na tento svet. Vieme, že každá duša má otca, ale otec vo svete duší nie je nevyhnutne ten istý ako vo fyzickom svete. Každá duša má jedného otca a na tento svet prichádzame mnohokrát, pričom v každej inkarnácii sa naši rodičia a súrodenci menia. Toto je znamenie, podľa ktorého spoznáme Qá’ima, a najvyšší dôkaz, pretože Imám Al-Sádik (Od Neho je Mier) povedal: „Boh si vybral medzi dušami v tieňoch a potom ich vložil do tiel. Keď povstane Qá’im, spôsobí, že brat zdedí po bratovi, ktorého s ním Boh spojil v tieňoch, a nie po svojom fyzickom bratovi. Poznajte ho podľa toho. Kto ho spozná podľa tohto znamenia, pre toho už neexistuje presvedčivejší dôkaz.”’ Predkladáme teda poznanie o svete duší ako dôkaz a tým potvrdzujeme, že máme medzi sebou Qá’ima z Rodiny Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou).’”
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Áno, syn môj. Výborne!“
Naše povinnosti voči Qá’imovi
Jedného dňa som sa opýtal Imáma (Od Neho Je Mier): „Imám Al-Sádik (Od Neho je Mier) povedal: ‘Ak má veriaci nejaký majetok, môže ho použiť na svoje deti podľa svojho uváženia. Ak však povstane Qá’im, veriaci odovzdá Qá’imovi všetko, čo vlastní (majetok aj bohatstvo). To, čo zostane, použije na svoje živobytie. Ak tak urobí, splní svoju povinnosť.’ Taktiež povedal: ‘Naši šiíti (nasledovníci) môžu využívať svoj majetok na účely dobra, ale keď povstane Qá’im, všetky poklady (bohatstvo) sa stanú pre ich majiteľov zakázanými. Musia ich odovzdať, aby ich Qá’im použil proti svojim nepriateľom. A to je význam Božích slov: „Tí, ktorí zhromažďujú zlato a striebro a nemíňajú ho na ceste Božej, oznám im trest bolestivý.“’” Aký je význam tejto tradície, že nastane čas, keď Qá’im zamedzí ľuďom prístup k ich majetku?“
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Je to pravda. Znamená to, že Qá’im bude jediným, kto bude medzi ľuďmi spravodlivý v otázkach živobytia. Bude zaobchádzať so všetkými rovnako, bez akýchkoľvek rozdielov.“
Z tradícií Ahlul-Bayt (Od Nich Je Mier) vyplýva, že veriaci majú finančnú povinnosť voči Qá’imovi (Od Neho Je Mier). Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho je Mier) tiež objasnil, že Povstanie už prebieha práve teraz a my sme jeho súčasťou. Zdôraznil, že významná časť Povstania – až štyridsať percent – spočíva v zhromažďovaní prostriedkov na zriadenie Božieho Štátu Spravodlivosti. Preto je povinnosťou každého veriaceho odovzdať všetok svoj majetok, okrem toho, čo potrebujú na základné živobytie, a tak podporiť Qá’ima pri ustanovení jeho Štátu. Tí, ktorí majú príjem zo zamestnania, sú povinní pravidelne každý mesiac odovzdávať celú svoju mzdu, po odpočítaní základných výdavkov. Majitelia nehnuteľností, ako domov či pozemkov, by ich mali predať a výťažok venovať na podporu Božieho Štátu Spravodlivosti. K podpore Qá’ima musí dôjsť všetkými možnými spôsobmi.
Raz som sa spýtal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Mám hypotetický príklad, len na ilustráciu, a chcem sa niečo spýtať.“
Imám (Od Neho je Mier) povedal: „Pýtaj sa.“
Opýtal som sa: „Ak by niekto vzal majetok od utláčateľa na podporu Qá’ima Rodiny Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou), bolo by to považované za krádež?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, nebola by to krádež.“
Spýtal som sa: „A čo ak by niekto využil ribu (úžeru), aby získal peniaze na podporu Qá’ima?”
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, riba (úžera) je absolútne zakázaná. Je extrémne odporná.“
Podobné situácie sa odohrali aj v histórii. V knihe Skutkov apoštolov veriaci predávali svoje domy a majetky, aby podporili spoločenstvo apoštolov Krista (NJPN): „32 A všetci, čo uverili, boli jedno srdce a duša, a bolo ich mnoho. A nikto nepokladal za svoje nič z toho, čo mu patrilo, ale všetko mali spoločné. 33 Apoštoli s veľkou mocou vydávali svedectvo o zmŕtvychvstaní Pána Ježiša a na všetkých spočívala veľká milosť. 34 Nikto totiž medzi nimi nebol núdzny, pretože všetci, čo mali polia a domy, ich predávali a čo za ne utŕžili, prinášali 35 a kládli k nohám apoštolov a každému pridelili toľko, koľko potreboval.“ Rovnako aj v čase Mojžiša (NJPN) boli veriaci vedení k dobrovoľným príspevkom: „2 Povedz Izraelitom, aby vybrali pre mňa príspevok. Prijmite ho od každého, kto mi ho chce dať dobrovoľne. 3 Prijmite takéto dary: zlato, striebro a bronz, 4 fialový a červený purpur, karmazín, jemné plátno, koziu srsť, 5 červeno sfarbené baranie a tachašové kože, akáciové drevo, 6 olej na svietenie, balzam do oleja na pomazanie, voňavé kadidlo, 7 ónyxové kamene a iné drahokamy na výzdobu efódu a náprsníka. 8 Nech mi urobia svätostánok, aby som mohol bývať medzi vami.” Historické rozpravy hovoria o tom, ako spoločníci Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou) a raní moslimovia prinášali všetok svoj majetok a zlato a odovzdávali ich do rúk Božieho Posla.
Tí, ktorí odmietajú odovzdať svoj majetok Qá’imovi, nemôžu byť považovaní za skutočných veriacich v Boží Štát Spravodlivosti ani v samotného Qá’ima. Týmto spôsobom nenapĺňajú povinnosti, ktoré im Boh uložil. Podpora Qá’ima všetkým, čo potrebuje na zriadenie Božieho Štátu Spravodlivosti, je náboženstvom vo svojej úplnosti.
Ďalšou povinnosťou veriacich v čase Qá’ima je migrovať k nemu akýmkoľvek spôsobom. Historické rozpravy hovoria, že aj keby ste boli zavretí v debne, musíte sa z nej dostať a pripojiť sa k nemu – aj keby ste museli liezť po kolenách alebo po snehu. Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal: „Sme Rodina, pre ktorú Boh vyvolil večnosť pred týmto svetom. Ľudia z mojej Rodiny budú po mojom odchode čeliť kalamite, vyhnanstvu a exilu, až kým neprídu ľudia z Východu, nesúci Čierne Zástavy. Budú žiadať niečo z dobra, no nebude im to dané. Potom budú bojovať, zvíťazia, a dostanú to, čo chceli. Napriek tomu to neprijmú a odovzdajú vedenie mužovi z mojej Rodiny. On naplní svet spravodlivosťou tak, ako bol predtým naplnený nespravodlivosťou. Ktokoľvek z vás to zažije, nech sa k nim vyberie, aj keby sa mal plaziť po snehu.“ Keď Qá’im povstane, medzi hlavné povinnosti veriacich patrí odovzdať mu všetok svoj majetok, ktorý nepotrebujú na základné živobytie, a migrovať k nemu, aby mu slúžili spôsobom, ktorý im určí. Tak ako Izraeliti putovali s Mojžišom (NJPN), raní kresťania s Ježišom (NJPN) a jeho apoštolmi, aj moslimovia putovali s Mohamedom (NJPN & Jeho Rodinou), aby vytvorili spoločenstvo viery a jednoty.
Identita Qá’ima
Qá’im, alebo Povstalec, je ten, kto povstane, aby zmenil stav, v ktorom sa ľudstvo nachádza. Moslimovia tradične verili, že Povstalec a Imám Mahdí (NJPN & Jeho Rodinou) sú jedna a tá istá osoba. V skutočnosti však ide o dve rôzne postavy. Keď hovoríme o Imámovi Mahdím, máme na mysli Dvanásteho Imáma (NJPN & Jeho Rodinou). Na druhej strane, keď hovoríme o Qá’imovi, Povstalcovi Rodiny Mohameda (Od Neho Je Mier), odkazujeme na inú osobu.
Moslimovia už viac ako 1 400 rokov očakávajú príchod Qá’ima. Všetci Proroci a Poslovia (NJPN) túžobne vyčkávali na jeho zjavenie a modlili sa, aby sa mohli vrátiť a pomôcť mu pri ustanovení Božieho Štátu Spravodlivosti. Jeho príchod je vyvrcholením úsilia všetkých Prorokov, Poslov a Imámov (NJPN). Otázka jeho identity je nesmierne dôležitá a zároveň zdrojom mnohých nezhôd a zmätkov. Pre sunnitských moslimov je Qá’im potomkom Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou), ktorý sa má objaviť na Konci Čias. Veria, že jeho meno a meno jeho otca budú zodpovedať menu Proroka a jeho otca, a preto predpokladajú, že jeho meno bude Mohamed, syn Abdulláha (hoci historické rozpravy to výslovne neuvádzajú). Šiíti na druhej strane považujú za Qá’ima Dvanásteho Imáma, Mohameda ibn Al-Hassana Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). Nasledovníci Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho je Mier) veria, že Qá’imom je práve Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho je Mier). Kto je teda v skutočnosti Qá’im?
Opis Qá’ima
Keď skúmame historické rozpravy opisujúce Qá’ima alebo Mahdího, zistíme, že si často navzájom odporujú. Niektoré hovoria, že Qá’im alebo Mahdí bude vládnuť 7 rokov, iné uvádzajú 19 rokov a ďalšie spomínajú iné časové obdobia. Podobné rozpory nachádzame aj pri jeho fyzickom opise. Niektoré rozpravy ho opisujú ako vysokého muža tmavej pleti, podobajúceho sa Mojžišovi (NJPN), zatiaľ čo iné ho vykresľujú ako osobu so svetlou pokožkou. Podľa niektorých rozpráv sa objaví vo veku 32 rokov, zatiaľ čo iné uvádzajú, že bude mať viac ako 40 rokov. Rozdiely sa objavujú aj v opisoch jeho charakteru a spôsobu vlády. Niektoré rozpravy ho vykresľujú ako bojovníka, ktorý sa zapojí do mnohých bitiek, zatiaľ čo iné hovoria o Mahdím, ktorý nastúpi na trón bez preliatia čo i len kvapky krvi. Tento rozpor v rozpravách vzniká preto, že opisujú rôzne osoby, a nie jednu a tú istú postavu.
Dve mená, tri mená
Imám Al-Bákir (NJPN) podal od svojho otca, ktorý vyrozprával od svojho starého otca (NJPN), že Princ Veriacich Ali (NJPN) raz povedal z kazateľnice: „Na Konci Čias povstane muž, ktorý bude patriť medzi mojich synov. Jeho pleť bude svetlá s jemným nádychom červenej. Bude mať veľké brucho, široké stehná a mohutné ramená. Na chrbte bude mať dve znamienka: jedno vo farbe jeho pokožky a druhé podobné znamienku Proroka Božieho (NJPN & Jeho Rodinou). Má dve mená: jedno je skryté a druhé známe. Skryté meno je Ahmed, známe meno je Mohamed. Ak pozdvihne svoju zástavu, rozžiari sa všetko medzi Východom a Západom. Položí ruku na hlavy služobníkov, a nezostane veriaci, ktorého srdce by nebolo pevnejšie než železo. Boh mu dá silu štyridsiatich mužov a nezostane mŕtvy, ktorý by sa neradoval vo svojom hrobe. Mŕtvi budú navzájom navštevovať svoje hroby a prinášať si radostné správy o Povstaní Povstalca (NJPN).” Tieto dve mená, Ahmed a Mohammed, označujú dvoch rôznych ľudí. Sú to mená zmienené v Poslednej Vôli Proroka Mohammeda (NJPN & Jeho Rodinou): Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) a Mohammed ibn Al-Hassan (NJPN & Jeho Rodinou).
Podobne, keď sa v Poslednej Vôli uvádza: „Má tri mená…“, znamená to troch ľudí: Ahmed, Abdulláh a Al-Mahdi – Prvý, Druhý a Tretí Mahdi. Ide o Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier), Abdulláha Hašema a Al-Mahdího, Tretieho Mahdího. Rozpravy, ktoré opisujú Qá’ima alebo Mahdího, sa teda niekedy vzťahujú na Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou), inokedy na Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) a niekedy na jedného z ďalších Mahdiov. Kto je však Povstalec z Rodiny Mohammeda (NJPN & Jeho Rodinou)?
Raz v novembri 2018 sa ma Imám (Od Neho Je Mier) spýtal: „Máš so sebou Poslednú Vôľu?”
Povedal som: „Áno.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Prečítaj ju.“
Začal som: „Prorok Mohammed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal Alímu (NJPN) v noci svojej smrti: „Ó, otec Al-Hasana, prines mi pero a papier,“ požiadal Prorok (NJPN & Jeho Rodinou), a potom začal diktovať svoju Vôľu až do momentu, keď povedal: „Ó Alí, po mne bude nasledovať dvanásť Imámov a po nich dvanásť Mahdíov. Ty, Alí, si prvý z týchto dvanástich Imámov, ktorého Boh v nebesiach nazval Alí Al-Murtada (Alí Dobrom Zmierený), Amirul Mo’minín (Veliteľ Veriacich), Al-Siddiq Al-Akbar (Najvyšší Pravdovravný), Al-Farúq Al-A’tham (Najväčší Sudca a Rozlišovateľ medzi pravdou a lžou), Al-Ma’mún (Dôveryhodný) a Al-Mahdi (Spravodlivo Vedený). Tieto mená môžu patriť iba tebe, nikomu inému. Ó Alí, ty si môj zástupca nad mojou rodinou, živými aj mŕtvymi, a nad mojimi ženami. Ktokoľvek, koho schváliš, ma zajtra uvidí, a ktokoľvek, koho odmietneš, nebude mať so mnou nič spoločné; v Deň Vzkriesenia ju neuvidím a ona neuvidí mňa. Ty si môj Nástupca (Chalífa) nad mojím národom po mne. Ak príde tvoj čas, odovzdaj to môjmu synovi Al-Hasanovi, Spravodlivému a Milosrdnému. Po jeho smrti to prejde na môjho syna, Al-Husajna, Mučeníka, Čistého a Zavraždeného. Po jeho smrti to prejde na jeho syna, Pána Uctievačov, Alího (Dhul Thafant – ten, ktorý má tvrdú kožu na kolenách). Následne to odovzdá jeho synovi, Mohamedovi Al-Bákirovi (Zjaviteľovi Múdrosti), a potom jeho synovi Džáfarovi Al-Sádikovi (Pravdivému). Po jeho smrti to odovzdá svojmu synovi, Músovi Al-Kázimovi (Trpezlivému). Keď zomrie, odovzdá to Alímu Al-Ridovi, po ňom to prejde na jeho syna Mohameda Al-Taqqího (Dôveryhodného a Bohabojného). Potom to dostane Alí Al-Násih (Poradca), po ňom Al-Hasan Al-Fádhil (Cnostný). Nakoniec to prejde na Mohameda, Ochráncu Svätého Rodu Mohameda, mier s nimi všetkými. Toto sú dvanásti Imámovia. Po nich príde dvanásť Mahdíov, a keď zomrie Mohamed alebo dvanásty Imám, odovzdá vedenie svojmu synovi, prvému z blízkych, ktorý bude mať tri mená: jedno ako moje a meno môjho otca – Abdulláh (Boží Služobník), Ahmed (Chválený) a tretie meno bude Al-Mahdi (Spravodlivo Vedený). On bude prvý z veriacich.”
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Pozri sa na poslednú vetu od začiatku.“
Opýtal som sa: „Máš na mysli mená Abdulláh, Ahmed, Al-Mahdí?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, zamyslel si sa niekedy, prečo je tvoje meno uvedené ako prvé?“
Povedal som: „Počul som, že sa na to už niektorí pýtali, a myslel som si, že ide o chybu. Predpokladal som, že v pôvodnej Vôli je napísané Ahmed, Abdulláh, Al-Mahdí. Veľmi som to však neriešil.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nie je to chyba.“
Povedal som: „Takže to znamená, že ja som prvý z Mahdíov a ty si druhý?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Odteraz si v popredí ty. Spomínaš si, ako si mi raz povedal, že Adam (NJPN) s tebou hovoril o Vôli?“
Povedal som: „Áno, spomenul, že je v nej prekvapenie, a teda že jeden bude pred druhým.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Presne to mal na mysli.“
Povedal som: „Ale nie si azda zástupcom Dvanásteho Imáma, Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou)?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, som jeho zástupcom.“
Povedal som: „A ja som tvojím zástupcom, ale ty si uvedený po mne?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, ale som zároveň aj pred tebou.“
Povedal som: „Ako môžeš byť predomnou aj po mne?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Teraz ľudia vedia a postupne budú stále lepšie rozumieť, že Ahmed je zástupcom Mohameda.“
Odpovedal som: „Áno, je to tak.“
Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Ale kto je ten, kto sa ukazuje ľuďom? Si to ty.“
Zvolal som: „Aha! Teda myslíš tým, že Ahmed je zástupcom Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou), ja som zástupcom Ahmeda, ale zomriem pred Ahmedom, podobne ako Áron zomrel pred Mojžišom. A po mne sa Al-Mahdí stane tvojím zástupcom, podobne ako sa Jozue stal zástupcom Mojžiša po smrti Árona. Je to tak?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, celkom presne. Jediný rozdiel je, že Abdulláh zostane po Ahmedovi, nezomrie pred ním. Mám na mysli biologickú smrť tela.“
Povedal som: „Takže ty si prvý z Mahdíov, tvoj čas sa naplní, ja som druhý z Mahdíov, a po mne príde Al-Mahdí, pričom som pred tebou a čelím ľuďom?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Presne tak, správne si to pochopil.“
Povedal som: „Takže od tohto momentu až do mojej smrti, ktorá príde po tvojej smrti, budem tým, kto ťa bude zastupovať pred ostatnými?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Aj po tom, čo sa objavím medzi ľuďmi, nezostanem s nimi natrvalo.“
Spýtal som sa: „Prečo, Otče?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Objavím sa len na určitý čas, a potom opäť zmiznem z dohľadu ľudí.“
Opýtal som sa: „Aký je na to dôvod?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Syn môj, nechcem, aby si ľudia zvykli na moju prítomnosť. Pripravujem Zem pre teba.“
Zostal som prekvapený: „Pre mňa?“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, moje zjavenie bude slúžiť na posilnenie tvojej pozície. Česť, sláva a úcta však zostanú tebe a nášmu Volaniu.“
Povedal som: „Ale prečo pripravuješ Zem pre mňa a nie pre seba? Veď ty si Pán Zeme.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „To pochopíš neskôr, syn môj. Teraz sa tým netráp.“
Povedal som: „Neviem, čo na to povedať.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nič nehovor. Čoskoro pochopíš, čo pre mňa znamenáš.“
Rozplakal som sa a povedal: „Ďakujem ti, Otče môj.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Boh ťa žehnaj, syn môj. Odovzdaj môj pokoj všetkým, jednému po druhom, a povedz im, že odpúšťam každému a zotieram všetky ich hriechy. Všetci sú čistí, ako keby sa práve narodili, a nemajú žiadny hriech, ktorý by im mohol byť vyčítaný. Odpúšťam im všetkým, každému jednému. Sú zbavení všetkých svojich previnení a sú predo mnou nevinní. Po tom, čo im to všetkým oznámiš, choď k určitému človeku a povedz mu, že už dávno vieme, že sa pokúšal oklamať nás aj Ahmeda Al-Hassana. Ale žiaľ, neoklamal nikoho, iba sám seba. Povedz mu, že mu odpúšťam.“
Povedal som: „Nech Boh zošle Svoje požehnania na Mohameda a Rodinu Mohameda, Imámov a Mahdíov! Ďakujem ti, môj milosrdný a štedrý Otec. Tvoje slová mi privodili zimomriavky. Skutočne neoklamal nikoho, iba sám seba. Ďakujem ti.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Syn môj, od tohto momentu už nespomínaj chyby nikoho, bez ohľadu na to, aké boli malé. Urob z nich bratov v Božej veci. Nech sa ženy objímu s inými ženami a muži s mužmi, a nech každý úprimne odpustí a vyjadrí lásku k ostatným, srdcom aj slovami. Nech všetci vedia, že Boh vidí a počuje, čo je v ich srdciach. Prajem ti krásnu noc, môj drahý syn. Zverujem ťa do Božej starostlivosti a ochrany, na veky vekov.“
Povedal som: „Nech Boh ochraňuje a vedie, môj drahý Otec.“
Qá’im Rodiny Mohameda
Jedného dňa sa ma Imám (Od Neho je Mier) opýtal: „Kto je Povstalec Rodiny Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou)?“
Odpovedal som: „Ty, Ahmed Al-Hassan.“
Imám (Od Neho je Mier) na to povedal: „Nie. Nesprávne.“
Zmätene som sa spýtal: „Tak teda kto?“
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Je to niekto iný. Jeho svetské meno začína na písmeno A. Jeho matka je Rímanka a má syna menom Áron Al-Sádiq (NJPN).“
Šokovaný som sa opýtal: „Ja?“
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Povstalec z Rodiny Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou) je Abdulláh, Jozef, syn Ahmeda Al-Hassana.“
Pri týchto slovách som sa rozplakal.
Imám (Od Neho je Mier) dodal: „Ty si Povstalec z Rodiny Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou), syn môj.“
Povedal som: „Ale nemal si to byť ty, môj drahý Otče?“
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Kedy som to mal byť ja? Len navonok to mohlo vyzerať, že som to ja. Toto je jedna z tých vecí, ktoré budem čítať v Al-Kúfe, a ľudia utečú. Toto je len malá časť toho. Nikdy si to necítil?“
Odpovedal som „Nikdy by mi nenapadlo, že by som mohol byť Povstalcom Rodiny Mohameda, až kým si mi to nepovedal. Vždy som si myslel, že si to ty.“
Imám (Od Neho je Mier) povedal: „Si môj milovaný a svetlo mojich očí, ale mal si to pochopiť, keď som ti povedal, že budeš vládnuť predo mnou – Abdulláh, Ahmed, Al-Mahdí.”
Rozpravy Ahlul-Bayt jasne naznačujú, že Qá’im Rodiny Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou) je syn Ahmeda Al-Hassana. Imám Al-Bákir (Od Neho je Mier) povedal: „Mojžiš, syn Imránov, pozrel do Tóry a čítal o daroch a prednostiach, ktoré budú zverené Qá’imovi z Rodiny Mohameda. Mojžiš povedal: ‚Môj Pane, urob ma Qá’imom z Rodiny Mohameda.‘ Boh mu odpovedal: ‚Ten bude spomedzi synov Ahmeda.‘ Keď sa pozrel do druhej knihy Tóry, našiel to isté, a opäť vyslovil tú istú žiadosť. Boh mu odpovedal rovnako. Potom sa pozrel do tretej knihy Tóry, zistil to isté a zopakoval svoju prosbu, na čo dostal rovnakú odpoveď: ‚Qá’im je syn Ahmeda.’“ Rozpravy tiež hovoria o veku Qá’ima v čase jeho zjavenia: „…objaví sa ako úspešný mladík vo veku 32 rokov.“ Keď ma Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho je Mier) ustanovil za nástupcu a predstúpil som verejne s Vôľou a menovacím listom od svojho Otca, mal som 32 rokov. Stalo sa to v roku 2015. Zjavil som sa verejne po smrti kráľa Abdulláha, podobne ako Imám Mahdí (NJPN & Jeho Rodinou). Tradície totiž hovoria, že Hudža a Qá’im sa objavia po smrti kráľa Abdulláha: „…Oznám mi radostnú správu o jeho smrti a ja ti oznámim radostnú správu o zjavení Hudžu (Imáma Mahdího)…“ a tiež: „Kto mi zaručí smrť Abdulláha, tomu zaručím Qá’ima.“ Som ten, kto sa prihlásil k Vôli a použil ju ako dôkaz proti ľuďom, rovnako ako to urobil môj Otec predo mnou: „…Tento čin sa nenaplní, kým nepríde ten, kto ju použije ako dôkaz proti vám a bude vás k nej volať…“
Božské rozhodnutie s jasným zámerom
Niekto by sa mohol spýtať: Prečo Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) vo svojich knihách naznačil, že je Qá’im? Existuje na to viacero dôvodov, z ktorých niektoré zatiaľ neodhalíme, pretože čas na ich úplné vysvetlenie ešte nenastal. Môžem však uviesť jeden z nich. Od čias Adama (NJPN) až po dnešok bol na Zemi vždy božsky ustanovený Kráľ. Po celú túto dobu synovia Iblísa a Kaina (Nech na nich spočinie kliatba Boha) neustále spriadali plány, ako otráviť, uväzniť alebo zabiť božsky ustanovených Kráľov. Deti Adama (NJPN) boli vždy vystavené útlaku, a preto Boh prisľúbil príchod Qá’ima/Povstalca, ktorý oslobodí veriacich a ustanoví Boží Štát Spravodlivosti.
Keďže potomkovia Kaina si boli vždy vedomí príchodu Spasiteľa, pri narodení Abraháma (NJPN) Nimrod plánoval vraždu tohto Spasiteľa z rodiny Noema (NJPN). Keď sa narodil Mojžiš (NJPN), Faraón nariadil zabitie všetkých hebrejských chlapcov, aby zabránil vzostupu Qá’ima alebo Spasiteľa Izraela. Keď sa Ježiš (NJPN) narodil v Betleheme a jeho hviezdu uvideli mudrci na Východe, kráľ Herodes z Judey nariadil masakru neviniatok, aby zmaril jeho poslanie. Podobne bolo narodenie Dvanásteho Imáma ukryté pred Mu’tamidom, Abbásovským kalifom, ktorý sa ho snažil nájsť a zabiť, aby zabránil jeho povstaniu.
Je zrejmé, že cieľom potomkov Iblísa bolo vždy zabrániť vzostupu Božieho Zástupcu a ustanoveniu Božieho Štátu Spravodlivosti. Preto je súčasťou Božieho plánu vytvoriť určitý zmätok, aby zmiatol svojich nepriateľov a zároveň preveril vieru svojich nasledovníkov. Imám Džá’far Al-Sádik (Od Neho Je Mier) povedal: „Ak vám niečo povieme o mužovi z našej rodiny, a to, čo hovoríme, sa nenaplní v ňom, ale v jeho potomkoch, nepopierajte to.“ V Koráne dostal prorok Imrán (NJPN) sľub, že sa stane otcom Mesiáša. Keď sa mu však narodila dcéra Mária (NJPN), myslel si, že Boh zmenil svoj plán, a bol sklamaný. Boží sľub však ostal pravdivý; nehovorilo sa o nej, ale o jej synovi. Tento sľub sa naplnil skrze Máriu (NJPN), keď porodila Ježiša (NJPN). Boh niekedy vedie ľudí k presvedčeniu, ktoré slúži na ochranu Jeho zámerov a naplnenie Jeho plánov – presne ako pri zdanlivom ukrižovaní Ježiša (NJPN). Ľudia verili, že Ježiš (NJPN) bol ukrižovaný, ale toto presvedčenie slúžilo na uskutočnenie vyššieho zámeru.
Zjavná nejednoznačnosť má svoj zámer a slúži vyššiemu účelu, ktorý ostáva skrytý, až kým Boh nerozhodne, že sa stane jasným prostredníctvom Jeho Dôkazu na Zemi. Po určitú dobu bol Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) považovaný za Qá’ima, Ježišovho dvojníka, no v skutočnosti to tak nie je. Táto nejasnosť bola zámerná – umožnila Bohu preveriť tých, ktorí sú pevní vo svojej viere, odlíšiť ich od pochybujúcich a zároveň ochrániť Božie záujmy a Jeho plán. Boží zámer je teda dvojaký: ochrana pred nepriateľmi a skúška pre veriacich. Presne, ako sa uvádza v Izaiášovi: „8 Veď moje myšlienky nie sú vaše myšlienky a vaše cesty nie sú moje cesty,“ znie výrok Hospodina. 9 „Lebo ako nebesá prevyšujú zem, tak prevyšujú moje cesty vaše cesty a moje myšlienky vaše myšlienky.”
Ďalším vysvetlením je, že Ahmed aj Abdulláh môžu byť považovaní za Qá’ima (Od Neho Je Mier), pretože Abdulláhova duša je kópiou Ahmedovej. Avšak fyzicky bude ako Qá’im vládnuť telo Abdulláha. Väčšina moslimov verí, že meno Mahdího bude pripomínať meno Proroka (NJPN & Jeho Rodinou) a meno jeho otca. Meno Proroka (NJPN & Jeho Rodinou) bolo Mohamed a meno jeho otca bolo Abdulláh. Tieto dve mená predstavujú dve osoby, ktorými sú Ahmed Al-Hassan a Abdulláh Hašem. Ja som Ahmed a Ahmed je Abdulláh.
Raz som sa opýtal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho je Mier): „Prečo ľudia tvrdia, že Spravodlivý Služobník je Al-Chidr? Znamená to, že je Al-Chidr alebo Spravodlivý Služobník?”
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Je oboje.“
Spýtal som sa: „Kto tam teda bol? Ja alebo ty? Už si mi predtým povedal, že ty si Spravodlivý Služobník, a teraz tvrdíš, že je to Al-Chidr. Okrem toho si uviedol, že Al-Chidr je Prorok Jeremiáš, ale Jeremiáš bol prorok spomedzi Izraelských prorokov a žil oveľa neskôr po Mojžišovi (NJPN).“
Imám (Od Neho je Mier) odpovedal: „Aby som ti to uľahčil – už som veľakrát povedal, že ja som tebou a ty si mnou. Ty si zo mňa a si mojou súčasťou. Táto časť so mnou zdieľa všetko, čo so mnou súvisí, pretože je mnou a pochádza zo mňa.“asd
Celá debata | RSS tejto debaty