„Keď príde Duch pravdy, uvedie vás do celej pravdy. Nebude hovoriť z vlastnej vôle, ale bude hovoriť to, čo počuje, a oznámi vám, čo má prísť.“
Keď však príde on, Duch pravdy, uvedie vás do celej pravdy,
lebo nebude hovoriť sám od seba, ale bude hovoriť, čo bude počuť.
Bude vám zvestovať aj to, čo príde.
Toto boli slová Ježiša (NJPN) o prisľúbenom, ktorý príde, aby nás uviedol do celej pravdy. Svoj život som oddal pátraniu po úplnej pravde, ktorú Ježiš (NJPN) prisľúbil prostredníctvom Ducha pravdy. Pamätám si, ako som pred štrnástimi rokmi padol na zem v modlitbe k Bohu, podriadil sa Mu a povedal: „Ó Pane, ukáž mi, kto si a akú cestu chceš, aby som nasledoval, a ja ťa budem nasledovať, nech si kdekoľvek, nech si ktokoľvek. Ak si Krišna, budem ťa uctievať a nasledovať. Ak si Buddha, stanem sa budhistom. Ak je pravdou judaizmus, potom sa stanem židom. Ak je Ježiš Pán a Spasiteľ, budem ťa uctievať. Ak je Mohamed pravdou, potom som moslim. Ak si Alí, budem uctievať Alího alebo ktokoľvek si. Nech si ktokoľvek a nech si kdekoľvek, budem tam – len mi ukáž cestu.“ Potom som cestoval z Ameriky do Egypta, kráčal som po pieskoch obklopujúcich pyramídy a hľadal Boha. Plavil som sa po Níle a Červenom mori, vybral som sa do Kuvajtu a Emirátov, kde som obdivoval najvyššie veže a, hľadajúc Boha, som vstupoval do mešít. Neskôr som zavítal do Libanonu, vystúpil na jeho hory a sedel na miestach, kde sedával Ježiš (NJPN), v tamojších jaskyniach. Čakal som a čakal, sledujúc každú jednu stopu, ktorú som dostal.
Jedného dňa, po návrate do Egypta, som počul hlas volajúci z púšte, podobný hlasu Jána Krstiteľa (NJPN), keď povedal: „Ja som hlas volajúceho na púšti: Vyrovnajte Pánovu cestu.” A ten hlas pokračoval:
Vypočujte si tento príklad od Ježiša (NJPN): ‘Bol raz jeden vlastník vinice, ktorý ju zveril robotníkom a odišiel. Keď nastal čas, poslal svojich zástupcov, aby si vyžiadali vinicu a úrodu, ale robotníci týchto zástupcov zabili. Potom poslal svojho syna a povedal si: „Môjho syna sa budú báť a vinicu i ovocie mu vydajú.“ Ale keď robotníci syna uvideli, povedali si: „To je jeho jediný syn a dedič. Zabime ho, aby vinica a ovocie zostali nám.“’ Tí, ktorí uchvátili vinicu, sú nepracujúci učenci, vlastník vinice je Imám Mahdí (Od Neho Je Mier), a jeho zástupcovia, ktorých poslal, sú pracujúci učenci, ktorí boli zabití a vyhnaní. Jeho syn je ten, ktorý k vám volá: Zobuďte sa, vy, čo spíte. Povstaňte, vy, mŕtvi. Prebuďte sa!
Hlas tohto muža tvrdil, že je synom majiteľa vinice, synom Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). Tvrdil, že je Poslom, ktorého k nám poslal Ježiš (NJPN), a ktorého meno Ježiš (NJPN) spomenul v Koráne: „A spomeň si, keď Ježiš, syn Márie, povedal: ‚Ó, deti Izraela, ja som poslom Božím k vám, potvrdzujúcim to, čo bolo zoslané predo mnou z Tóry, a oznamujúcim príchod Posla po mne, ktorého meno je Ahmed.’“ Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) tvrdil, že je tým Duchom pravdy, ktorého meno je Ahmed. Nemohol som si pomôcť a musel som zastaviť, aby som si vypočul, čo ďalšie má na srdci. Muž povedal:
Kráčate týmto životom, a každý, kto kráča, musí dôjsť do cieľa. Preto si dajte pozor, aby váš cieľ nebolo peklo. Usilujte sa, aby váš cieľ bolo nebo. Každý múdry človek musí starostlivo hľadať cestu, ktorá ho privedie do bezpečia, lebo ľútosť už nebude mať význam, keď sa čas naplní a všetko bude dokonané. A vy, ó, praví veriaci, po tom, čo ste od Boha – nie od Ahmeda Al-Hassana – spoznali, že kráčate po správnej ceste a prijali ste náboženstvo pravdy, ktoré Boh od vás žiada, a pre ktoré vás stvoril, zotrvajte v tejto pravde, ktorú ste spoznali.
Preskúmal som jeho Výzvu a zistil som, že hovorí: „Pýtali ste sa Posla Božieho (NJPN & Jeho Rodinou) a Imámov na učencov Konca čias pred tým, než ste sa opýtali týchto učencov na nástupcu Imáma Mahdího?“ Keď som sa pozrel do historických rozpráv, zistil som, že hovoria: „Učenci Konca čias sú najhorší učenci pod slnkom,“ „sú to zradcovia,“ „pre tých slabých spomedzi našich šiítov sú nebezpečnejší ako armáda Jazída,“ a „sú tým najhorším Božím stvorením.“ Pochopil som, že nepriatelia Ježiša, Mohameda, Prorokov a Poslov nie je nik iný než nečinní učenci, šejkovia, kňazi a rabíni. Vtedy som sa pevne rozhodol, že už nikdy nebudem dôverovať žiadnemu učencovi, pokiaľ nebude poslaný Bohom. Došiel som k tomu, že Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) jedinou touto vetou ukázal, že je múdrejší ako títo učenci, ktorí volajú ľudí k sebe prostredníctvom doktrín ako Taklíd alebo Vilájat Al-Fakíh, zatiaľ čo Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) rozumel skutočným slovám Prorokov, Poslov a Imámov.
Skúmal som a zistil som, že Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) je jediný, kto tvrdil, že iba Boh môže ustanoviť vládcu. Pozrel som sa do Tóry, Evanjelií a Koránu a potvrdilo sa mi, že vždy to bol iba Boh, kto vyvolil Adama a dal mu autoritu nad všetkým. On taktiež ustanovil Prorokov a Poslov, ako napríklad Saula, Samuela, Dávida, Šalamúna, Mesiáša Ježiša či Mohameda Dobyvateľa. Jedine on ohlasoval jasné posolstvo: „Ó, ľudia, iba Boh môže vládnuť!“ Naproti tomu mnohí nečinní učenci nabádali k slepej poslušnosti voči tyranským vládcom alebo presadzovali demokraciu a voľby, pri ktorých si ľudia sami volia svojho vládcu, čím zavrhli Božiu voľbu.
Keď som zistil, že Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) vyhlasuje, že je tým prisľúbeným, ktorého ustanovil Boh (či už prostredníctvom Ježišových slov alebo Mohamedovho [NJPN & Jeho Rodinou] závetu), a videl som, že je najvzdelanejším z ľudí a ako jediný volá k Zvrchovanosti a Vláde Boha, neostalo mi nič iné, než mu odovzdať svoj sľub vernosti. V posvätných textoch Prorokov a Poslov som nenašiel žiadnu inú cestu, podľa ktorej by sa dala rozpoznať pravda. Boh ustanovil Adama a povedal: „Veru, ustanovím na Zemi nástupcu,” a Boh „naučil Adama všetkým menám,“ a Boh „prikázal všetkým anjelom, aby sa Adamovi poklonili.“ Odtiaľ vyplývajú tri spôsoby, ako určiť, kto je Božím poslom: 1. Musí byť zmienený v Závete Proroka pred ním alebo musí byť ustanovený samotným Bohom; 2. Musí byť tým, ktorý má najväčšie poznanie, a ktorý pozná „mená všetkých vecí;” 3. Musí vyzývať k systému, v ktorom sa uznáva vláda toho, koho ustanovil Boh.
Zistil som, že skúmať pôvod Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) by bolo zbytočné, lebo to nič nedokáže – či už boli jeho predkovia spravodliví alebo nespravodliví, s dobrou či zlou povesťou. V evanjeliách je rodokmeň Ježiša (NJPN) a nachádzajú sa v ňom tri ženy, ktorých príbehy neboli práve najlepšie. Batšeba otehotnela s Dávidom (NJPN) ešte za manžela Uriáša; Rahab, kananejská neviestka alebo prostitútka, ktorá pomohla Jozuovej armáde; a Támara, ktorá sa vydala za dvoch Júdových synov a následne sa prezliekla za prostitútku, aby otehotnela s Júdom. Na pôvode teda vôbec nezáleží.
Dozvedel som sa tiež, že rodina Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) bola proti nemu a v jeho poslanie neverila. Niektorí mi povedali: „Ak jeho najbližší v neho neveria, prečo by si mal ty?“ No pripomenul som si, že práve takáto skúsenosť je napokon súčasťou sunnah (tradície) Prorokov, Poslov a Imámov. Ježiš povedal: „Amen, hovorím vám, že nijaký Prorok nie je vzácny vo svojej domovine.” A takisto: „…a vlastní domáci budú človeku nepriateľmi.” Zistil som, že Adamovým nepriateľom bol jeho vlastný syn, a že nepriateľom Ábela bol jeho vlastný brat Kain. Zistil som, že Jozefovými nepriateľmi boli jeho bratia a nepriateľom Imáma Al-Hasana Al-Askariho bol jeho brat Džáfar, nazývaný „Klamár“. Zistil som, že nepriateľkami Noema, Lóta a Imáma Al-Hasana (NJPN) boli ich manželky. Ako teda záleží na rodinnej náklonnosti alebo na ich viere?
Zistil som, že meno a povesť Ahmada Al-Hassana boli zničené, rovnako ako aj povesť jeho nasledovníkov. Obvinili ich z každého zla pod slnkom. Ľudia vraveli: „Nenasledujte ich, lebo sú to nevzdelaní ľudia alebo skazení a nespravodliví.“ A predsa som v Koráne našiel, že tí, ktorí neverili Noemovi (NJPN), hovorili: „Vidíme v tebe iba človeka ako sme my. Medzi tvojimi nasledovníkmi nevidíme nikoho iného, len tých najjednoduchších z nášho ľudu, ktorí ťa nasledujú bez akéhokoľvek rozumného dôvodu. Nevidíme na tebe nič, čo by ťa odlišovalo alebo robilo lepším než nás. Naopak, sme presvedčení, že klameš.“ Zistil som, že Ježiša obviňovali z rúhania a kacírstva, Kórach si najal ženy, aby obvinili Mojžiša z cudzoložstva, a Mohameda obvinili z čarodejníctva. Tak aký význam majú obvinenia, ohovárania a povesti na tejto ceste a pri posudzovaní pravdivosti Posla?
Taktiež som videl, že Imáma Ahmada Al-Hassana obviňovali z rôznych nečistôt a jeho nasledovníci sa navzájom osočovali zo sexuálnych škandálov. Dokonca sa do týchto obvinení jeden proti druhému zapojili aj ľudia z jeho najbližšieho okolia. Ale čo na tom záleží? Veď v Písme som našiel, ako Saul vzal Dávidovi manželku, aby ju vydal za iného muža, a Dávid si vzal za ženu Uriášovu manželku. Dávidov syn Absalóm si privlastnil desať otcovych manželiek, vztýčil stan a pred celým Izraelom s nimi obcoval! Zistil som, že Mohamed si zobral manželku svojho adoptívneho syna Zaida. Židia vo svojich spisoch očierňovali aj Ježiša (NJPN), keď ho nazývali nelegitímnym dieťaťom. Syn Jakuba, Rúben, si ľahol na lôžko s otcovou manželkou Bilhou – a Jakub bol otcom Božieho vyvoleného národa. Aký význam teda majú rodinné sexuálne škandály pri posudzovaní pravdy? Ak by sme na ich základe mali odmietnuť Ahmeda Al-Hassana, museli by sme zároveň odmietnuť všetkých Prorokov a Poslov.
Zistil som, že Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) koná činy, ktoré môžu vyzerať zvláštne či nevysvetliteľne. Navonok sa zdá, že nie sú v prospech veriaceho. Ale na tom nezáleží – veď už poznáme skutky Spravodlivého Služobníka, keď Mojžiš (NJPN) putoval na miesto, kde sa stretávajú dve moria. Nezdalo sa nám azda čudné Božie konanie, keď dovolil satanovi udrieť na Jeho služobníka Jóba (NJPN)? Nebola snáď skúška, v ktorej Boh žiadal Abraháma obetovať vlastného syna, ťažká a traumatizujúca? Aký význam teda zohrávajú neobyčajné skutky a náročné skúšky pri rozpoznávaní Božieho Posla? Skôr sa zdá, že sú prirodzenou súčasťou Božej cesty.
Zdalo sa, že nech sa prihodilo čokoľvek, čo by mohlo človeka viesť k tomu, aby sa odvrátil od Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier), vždy sa našiel rovnaký prípad u niektorého z Prorokov, Poslov či Imámov. V podstate neexistoval a neexistuje iný spôsob, ako rozoznať pravého Božieho Posla, než to, čo sme už spomenuli. Niektorí síce spoznali Ježiša (NJPN) alebo iných Poslov cez nadprirodzený zázrak, ale zistili sme, že to nie je spoľahlivá cesta, pretože dokonca aj Antikrist a falošní proroci – podľa islamských aj biblických textov a Tóry – konali veľké znamenia a divy (vrátane kriesenia mŕtvych), a predsa boli falošní. Ako by sme teda mohli určiť pravdu len na základe zázrakov, keď ich môžu konať dobré i zlé sily? Ak by som odmietol Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) len na základe pocitov, obvinení, rečí či dokonca zvláštnych udalostí, čím by som sa líšil od tých, ktorí v minulosti zavrhli Prorokov a Poslov? Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) sa plavil na lodi a tá sa kolísala na vlnách počas búrky. Nemal som inú možnosť, než na nej zostať – ak som nechcel hľadať iné, bezpečnejšie plavidlo. A aj keby som sa dozvedel, že loď má diery, možno ich tam úmyselne urobil Spravodlivý Služobník, aby z nej odišli tí, ktorí na nej nemajú byť.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) bol pravdivý, a okrem neho nebola nijaká iná pravda ani žiadna iná loď. Kto opustí jeho loď, utopí sa, a kto sa jej drží uprostred búrok, zachráni sa. Kto ho predbehne, zahynie a bude zrazený. Uväznil ma logickým argumentom a stal som sa otrokom a väzňom pravdy. Ako by som mohol túto pravdu opustiť alebo sa jej vzdať, aj keby sa jeho sľuby oddialili? Neoneskoril sa azda Noeho sľub? Neoneskoril sa sľub Ježiša a nebol sľub Mohameda pozmenený a odložený? Potopa bola odložená o celé stovky rokov a Ježiš nevládol z Jeruzalema, ale jeho telo bolo ukrižované. Mohamed nezaplnil Zem spravodlivosťou – naplnenie tohto sľubu bolo zverené niekomu z jeho rodu. Máme teda prestať veriť všetkým, ak prestaneme veriť Ahmedovi Al-Hassanovi len preto, že jeden z jeho sľubov bol oneskorený alebo sa nenaplnil tak, ako sme dúfali? Keď človek spĺňa kritériá pravého Božieho Posla – teda sa hlási k Závetu, preukazuje poznanie a vyzýva k Najvyššej Božej autorite alebo Zvrchovanosti Boha – nikdy ho nesmieme opustiť, inak zídeme z cesty. Preto som ho neopustil, bez ohľadu na každé utrpenie, každú búrku, každé nespravodlivé obvinenie či nebezpečenstvo, a bol som pripravený obetovať za svojho Imáma aj vlastný život. Prorok Mohamed povedal: „Nikto z vás nemá vieru, kým mu nie som milší ako jeho deti, jeho otec a všetci ľudia.“ A Ježiš (NJPN) povedal: „Kto miluje otca alebo matku viac ako mňa, nie je ma hoden. A kto miluje syna alebo dcéru viac ako mňa, nie je ma hoden.“
Nechaj ma zomrieť namiesto teba, Otče
Jedného dňa som povedal svojmu Otcovi (Od Neho Je Mier): „Dovoľ mi v tomto vtelení zomrieť pred tebou, aby si mohol pokračovať. Moje srdce totiž neznesie, keby som ťa stratil. Myslím si, že práve preto som v Karbale zomrel pred tebou.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „To sa nestane, syn môj.“
Ja som povedal: „Budem o to žiadať stále, až kým sa tak raz nestane. Bohu nie je nič nemožné.“
Imám (Od Neho Je Mier) na to riekol: „Áno, nič nie je nemožné, no jestvujú základy. Ak by sa to udialo, stvorenie i Zem by boli zničené a milióny by zahynuli.“
Ja som odvetil: „Veď je to aj tak zničené.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nie, syn môj, ono sa raz napraví.“
Ja: „Ty ho napravíš, Otče.“
Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Prosím ťa, neopakuj to, syn môj. Viem a rozumiem veciam lepšie než ty.“
Napriek tomu som to nedokázal pustiť z hlavy. Kedykoľvek som si predstavil, že Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) stratím, rozplakal som sa ako dieťa. Znovu som teda túto tému otvoril. Povedal som: „Dostal som od teba povolenie pripraviť knihu na vydanie a poslal som ti ju na kontrolu.“
Imám (Od Neho Je Mier): „Áno, to je pravda.“
Ja: „Som z toho veľmi nadšený.“
Imám (Od Neho Je Mier): „Prajem ti veľa šťastia, môj milovaný syn.“
Ja: „Ďakujem, Otče, za túto veľkú česť.“
Imám (Od Neho Je Mier): „Zaslúžiš si všetko dobré, môj spravodlivý syn.“
Ja: „Ty si to najlepšie zo všetkého.“
Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „Môj čistý, spravodlivý a trpezlivý bojovník.“
Ja: „A takým zostanem navždy, až kým neopustím tento svet.“
Imám (Od Neho Je Mier): „Môj cudný syn s bielym srdcom. Nech ťa Boh žehná a ochráni pred každým zlom.“
Ja: „Mám jednu prosbu.“
Imám (Od Neho Je Mier): „Áno, aká je tvoja prosba?“
Ja: „Otče môj, prosím, pozri sa teraz do môjho srdca a uvidíš, ako to myslím s tým, čo ti idem povedať.“
Imám (Od Neho Je Mier): „Áno, vidím to jasne, viem.“
Ja: „Tento svet je bez teba nanič. Svet ťa potrebuje viac než mňa. Súhlasíš, aby som odišiel skôr než ty, aby si mohol ostať a vládnuť ľuďom?“
Imám (Od Neho Je Mier): „Môj milovaný syn, svetlo mojich očí. Veľmi si vážim tvoje úprimné a verné city. No to sa nestane, lebo ak by sa tak stalo, narušil by sa celý systém vesmíru a samotné základy života.“
Ja: „Veď ten vesmír je teraz v tvojich rukách.“
Imám (Od Neho Je Mier): „Aj keby bol celý v mojich rukách, vždy musím ostať spravodlivý – a toto je spravodlivosť.“
Ja: „Ako by to nebola spravodlivosť, ak sa za teba obetujem? Čo môže byť väčšia česť, než aby sa Abdulláh obetoval za Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier), Pána Pánov, Kráľa Kráľov a Vládcu Vládcov?“
„Nezabúdaj, syn môj,” – povedal Imám (Od Neho Je Mier) – „že medzi svojimi plecami nesieš dušu, ktorá je zo mňa. Preto si mojím spoločníkom v tomto svojom tele a budeš mojím spoločníkom aj po tom, čo ho opustíš.“
Ja som odvetil: „Vieš, že nedokážem zniesť odlúčenie od teba.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Uvidíš ma a budeš ma počuť vždy, keď len budeš chcieť.“
V tej chvíli som sa rozplakal. A Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „Si požehnaný, ó svetlo mojich očí, si požehnaný. Chcem, aby si zabudol na tieto reči a nestrácal čas vecami, ktoré boli určené už na začiatku času.“
Ja som sa opýtal: „Existuje dar, ktorý by bol pre teba väčší, než je môj vlastný život?“
Imám (Od Neho Je Mier) odvetil: „Áno, existuje.“
Ja: „Čo je to za dar?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Aby si pokračoval v mojej ceste s absolútnou úprimnosťou a vernosťou.“
Ja: „Ale ja ťa potrebujem.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Ó svetlo mojich očí, aj keby si sa stal stromom uprostred púšte, nájdeš ma tam ako ešte väčší strom, ktorý ti poskytne tieň a bude ťa chrániť pred slnkom a vetrom.“
Celá debata | RSS tejto debaty