„Qá’im nepovstane, kým dvanásť mužov jednotne nevyhlási, že ho videli,
no ich tvrdenia budú spochybnené.“
Smrť kráľa Abdulláha z Hidžázu sa považovala za jedno z najdôležitejších znamení blížiaceho sa príchodu Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). Šiítski učenci po celé roky vo svojich knihách, prejavoch v televízii a kázniach v mešitách zdôrazňovali, že práve táto udalosť patrí k posledným znameniam, ktoré predchádzajú zjaveniu Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). Podľa nich Ahlul-Bayt (NJPN) túto udalosť predpovedali veľmi jasne. Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal: „V Hidžáze bude vládnuť muž, ktorého meno je menom zvieraťa. Ak sa naňho pozriete z diaľky, bude sa vám zdať, že škúli, ale keď sa priblížite, jeho oči budú vyzerať normálne. Po ňom nastúpi jeho brat menom Abdulláh. Nešťastie čaká našich Šiítov kvôli tomuto mužovi.“ (Túto vetu zopakoval trikrát.) „Dajte mi dobré správy o jeho smrti a ja vám dám dobré správy o príchode Hudžu (Imáma Mahdího).” (Obrázok 1). Imám Al-Sádik (NJPN) tiež povedal: „Kto mi zaručí smrť Abdulláha, tomu zaručím príchod Qá’ima.“
Obrázok 1: Kráľ Abdulláh z Hidžázu („Saudská Arábia“)
Opis z rozpravy presne vystihoval kráľa Abdulláha ibn Abdul-Azíza, ktorý bol známy svojím extrémnym nepriateľstvom voči Šiítom, čo vysvetľuje výrok: „Nešťastie čaká našich Šiítov kvôli tomuto mužovi.“ Abdulláh sa stal kráľom po svojom bratovi, kráľovi Fahdovi, ktorého meno znamená leopard. Kráľ Fahd z diaľky pôsobil, akoby škúlil, no pri bližšom pohľade tento dojem zmizol (Obrázok 2). Žiadne iné proroctvo o Konci Čias nepasovalo na žiadnu osobu presnejšie než to o kráľovi Abdulláhovi. Spomínam si, že počas mojej návštevy Libanonu organizovalo hnutie Hizballáh rozsiahlu propagandistickú kampaň. Na uliciach Bejrútu jeho členovia rozdávali letáky, v ktorých tvrdili, že smrť kráľa Abdulláha ibn Abdul-Azíza je znamením blížiaceho sa príchodu Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou) a že Hassan Nasralláh je Jamáni.
Obrázok 2: Kráľ Fahd z Hidžázu („Saudská Arábia“)
V noci 23. januára 2015 svetové médiá oznámili úmrtie kráľa Abdulláha z Hidžázu. Táto správa vyvolala oslavy v šíitskom svete, kde ju veriaci vnímali ako znamenie blížiaceho sa zjavenia Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). V ten istý deň sa na internete objavilo video, ktoré oznamovalo radostnú zvesť o jeho zjavení. Súčasne začali rôzne facebookove účty šíriť správu, že Imám Mahdí (NJPN & Jeho Rodina) sa skutočne objavil. Tí, ktorí túto radostnú správu zvestovali, povzbudzovali ľudí, aby konali podľa proroctva Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou), ktoré uvádzalo, že mu treba priniesť správu o smrti kráľa Abdulláha, a na oplátku on prinesie správu o zjavení Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou). Tvrdili, že teraz, keď kráľ Abdulláh zomrel, je na ľuďoch, aby sa obrátili na Boha alebo Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou), a tak si overili pravdivosť ich slov. Odporúčali vykonať isticháru (modlitbu za vedenie), požiadať o znamenie alebo zvoliť akýkoľvek iný spôsob, ktorý uznajú za vhodný. Zdôrazňovali, že sľub Proroka (NJPN & Jeho Rodinou) je dôkazom ich pravdivosti, pretože nikto iný nevyhlásil, že sa Imám Mahdí (NJPN & Jeho Rodinou) zjavil po smrti kráľa Abdulláha – iba oni. Preto sa označovali za nositeľov pravdy.
Príbeh stretnutia
Istá skupina ľudí vyhlásila, že počas obdobia jeden a pol roka prebývala v spoločnosti Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier). Tvrdili, že ich vzal na stretnutie s Imámom Mahdím (NJPN & Jeho Rodinou), pričom svedčili, že Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou) skutočne videli a stretli. Podľa nich sú tými dvanástimi mužmi, o ktorých sa zmienil Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) v svojej výpovedi: „Qá’im nepovstane, kým sa dvanásti muži nezjednotia na tvrdení, že ho videli, ale budú označení za klamárov.“ O svojom stretnutí vyrozprávali nasledovný príbeh:
V mene Boha, Najmilosrdnejšieho, Najmilostivejšieho. Všetka chvála patrí Bohu, Pánovi svetov. Ó, Bože, zošli svoje požehnania na Mohameda a jeho Rodinu, Imámov a Mahdíov. Pokoj, milosť a požehnania Boha nech sú s vami, veriaci Stúpenci Boha na východe a západe Zeme. Ja, váš služobník Aba Džibra’íl (Aba Gabriel), som jedným z dvanástich mužov, ktorým sa dostalo cti stretnúť Boží Dôkaz, Imáma Mohameda ibn Al-Hassana Al-Askariho (NJPN). Rád by som sa s vami podelil o príbeh tohto stretnutia, avšak niektoré detaily nebudem zverejňovať kvôli ich citlivej povahe. Nech vás Boh vedie k všetkému, čo je dobré. Bolo nás štyridsaťdva mužov, a spolu s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (NJPN) nás bolo štyridsaťtri. Medzi nami boli takí, ktorí uverili v toto požehnané Volanie ešte predtým, než o ňom vôbec počuli. Iní uverili okamžite, keď o ňom počuli, a ďalší len nedávno. Sajed, náš Otec Ahmed Al-Hassan (NJPN), nás zhromaždil z rôznych kútov sveta: z arabských, islamských, západných aj ázijských krajín. Asi pred rokom a pol sme sa všetci stretli na jednom mieste. Imám Ahmed Al-Hassan (NJPN) bol medzi nami. Každý deň sme sa stretávali na určenom mieste v presný čas. Po modlitbe Fadžr sme sa každý venovali svojej úlohe, ktorú nám Otec Imám Ahmed Al-Hassan (NJPN) zveril. A potom prišiel ten prisľúbený deň, keď sme sa dozvedeli o smrti tyrana Abdulláha, kráľa Hidžázu. Ako vždy, zhromaždili sme sa na tom požehnanom mieste, chránenom Bohom, Všemohúcim. Otec (NJPN) bol niekoľko nocí preč a veľmi nám chýbal. Hodinu pred modlitbou Fadžr sa k nám vrátil odvážny lev Boha, s majestátom, ktorý uchvacoval srdcia aj oči. Prišiel spolu s dvoma bratmi, ktorí ho obvykle sprevádzajú kamkoľvek ide. Vošiel s úsmevom a pozdravil: „Pokoj s vami, milosť Boha a Jeho požehnania.” Odpovedali sme mu s radosťou a láskou. Potom povedal: „Ako sa máte, synovia moji? Dúfam, že ste všetci v poriadku, ak Boh dá.“ Bratia odpovedali: „Všetka chvála patrí Bohu, Otče náš, máme sa dobre, všetka chvála patrí Bohu.“ Povedal: „Počuli ste správu o smrti tyrana Abdulláha, nech na ňom spočíva kliatba Boha?“ Bratia odpovedali: „Áno, Pane, nech na ňom spočíva kliatba Boha.“ A dodal: „Toto je deň Boha. Toto je sľub Boha, Všemohúceho, Jeho spravodlivým a úprimným služobníkom,“ povedal Otec (NJPN). Potom sa spýtal: „Čo by ste urobili, keby ste uvideli Imáma Mahdího Mohameda ibn Al-Hassana Al-Askarího (NJPN & Jeho Rodinou), nech je moja duša zaň obetovaná?“ Veriaci odpovedali: „Pri Bohu, ak by odtiaľto odišiel a uchýlil sa na akýkoľvek vrch, šli by sme za ním.“ Otec (NJPN) na to odpovedal: „Prisahám na Boha, že ste povedali pravdu, pretože Boh nestvoril na zemi Ansárov (stúpencov) ako ste vy – ani pred vami, ani po vás.“ Potom pokračoval: „Chcem, aby ste vybrali najlepších spomedzi vás a určili desať, ktorí sa stretnú s Imámom Mahdím Mohamedom, synom Al-Hassana Al-Askariho (NJPN & Jeho Rodinou).“ Všetci začali navrhovať svojich bratov, pričom nikomu ani nenapadlo navrhnúť seba samého alebo si myslieť, že je lepší ako ostatní. Každý hovoril inému: „Vyberám teba.“ Otec (NJPN) ich pri tom s úsmevom sledoval. Potom ich vyzval: „Vyslovte modlitby na Mohameda a jeho Rodinu, Imámov a Mahdíov.“ Všetci sa pomodlili, a Otec (NJPN) ich znovu povzbudil: „Prisahám na Boha, Vznešeného a Veľkého, že Boh nikdy nestvoril Ansárov ako ste vy. Ste tí najlepší Ansári na svete – nikdy predtým ani neskôr neprídu takí ako vy, s takou úprimnosťou, lojalitou a hlbokou vierou v Boha, Všemocného.“ Potom sa na chvíľu odmlčal a dodal: „Musíte vybrať desiatich.” Pokračoval: „Vytvorte desať skupín, každú po štyroch veriacich, a nech každá skupina vyberie jedného, kto ich bude zastupovať.“ Veriaci urobili, ako Otec (NJPN) žiadal. Každá skupina si vybrala svojho zástupcu, čím vzniklo desať vyvolených. Otec (NJPN) potom povedal: „Je čas na modlitbu Fadžr.” Ukázal na jedného z bratov a požiadal ho: „Vstaň a vykonaj azán.“ Po azáne sa všetci spoločne pomodlili, vedení Otcom (NJPN). Dvanásti muži spolu so Svätým Otcom (NJPN) sa s túžbou a vzrušením vydali na cestu. Ich srdcia bili rýchlo ako blesk a telá sa im triasli ako stromy v búrke. Dorazili na miesto, kde bol Imám Mahdí Mohamed ibn Al-Hassan Al-Askarí (NJPN & Jeho Rodinou). Po úvodných pozdravoch nasledoval dlhý rozhovor, ktorý trval viac než dve a pol hodiny. Imám (NJPN) ich usmerňoval a odhalil im budúce udalosti s presnými detailmi, vrátane toho, čo sa udeje vo svete. Spomenul krajiny ako Irak, Egypt, Turecko, Irán, Japonsko, Taliansko, USA (väčšieho diabla, nech ho Boh preklína), Severnú a Južnú Kóreu, Katar, Jordánsko a ďalšie – všetko s najväčšou presnosťou, dokonca aj s uvedením konkrétnych dní a hodín. Radi by sme využili túto príležitosť na výzvu voči Samirímu a Zlatému teľaťu – nech na nich spočinie kliatba Božia – a voči jednotlivcom, ktorí vedú údajný úrad falošne a podvodne pripisovaný Imámovi Mahdímu (NJPN & Jeho Rodinou), hoci sa od nich úplne dištancuje, ako aj voči prekliatej osobe stojacej za facebookovou stránkou a prekliatej osobe stojacej za šírením údajného Imámovho hlasu. Vyzývame ich, aby predložili jedinú predpoveď z neviditeľna (jednu budúcu udalosť), pričom nech poskytnú všetky podrobnosti vrátane konkrétneho dňa, kedy sa táto udalosť má uskutočniť. My urobíme to isté – odhalíme jednu záležitosť z neviditeľna, o ktorej ešte nikto nikdy nepočul, o ktorej nikto nehovoril, a budete o nej počuť prvýkrát od nás. Ak Boh dá, táto udalosť sa stane, a my vám poskytneme presné detaily vrátane dňa, hodiny a minúty. Ak ste v pravde, ako tvrdíte, prijmite našu výzvu. Ak nie, ste klamári, pokrytci, nemorálni, skazení a neveriaci. V tom prípade vám nezostane žiadna iná možnosť než meč, a vtedy, prisahám na Boha, Vznešeného a Veľkého, nebudeme mať nad vami žiadne zľutovanie. Rozbijeme vaše hniezda – hniezda zblúdenia, neviery a osočovania Ahlul-Bayt (NJPN). A v tej chvíli vám už žiadna ľútosť ani pokánie nepomôže.
Na začiatku dvanásti muži svoju identitu neodhalili. Uchovávali ju v tajnosti z bezpečnostných dôvodov a so svojím svedectvom nikdy verejne nevystúpili. V čase vydania tohto listu, približne v júli 2015, veriaci vedeli iba to, že medzi dvanástimi boli niektorí z Mahdíov (NJPN). Bolo známe, že medzi nimi boli:
1. Aba Michael, inkarnácia Michala (NJPN)
2. Aba Ridha, inkarnácia Mojžiša (NJPN)
3. Aba Gabriel, inkarnácia Gabriela (NJPN)
4. Aba Al-Naseh, inkarnácia Habíba ibn Mudháhira (NJPN)
5. Aba Dža’far, inkarnácia Abraháma (NJPN)
Stratené spomienky
V júli 2017, presne dva roky po zverejnení príbehu o stretnutí, ma oslovil istý človek ohľadom otázky štyridsiatich mužov. Otvoril diskusiu o príbehu stretnutia a spýtal sa, či šlo o fyzické stretnutie, alebo nie. Povedal tiež, že on a niektorí veriaci uvažovali nad tým, či by mohli patriť medzi týchto štyridsiatich. O tejto otázke som sa poradil so svojím Otcom (Od Neho Je Mier).
Spýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Otče môj, počul som, že Adam (NJPN) povedal, že tých štyridsať mužov sa nestretlo s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) vo svojich fyzických telách a že si ani nepamätajú, že sa s tebou stretli, pretože si im vymazal spomienky. Počul som, že dokonca niektorí zo štyridsiatich ani nevedia, že medzi nich patria, kým ich na to neupozorníš. [Osoba zodpovedná za médiá v tom čase] a [osoba ustanovená za vedúceho piatkových modlitieb v tom čase] si myslia, že by mohli patriť medzi štyridsiatich mužov, no nepamätajú si to. Kontaktoval som Adama (NJPN) a ten potvrdil, že áno, vyjadril sa tak o týchto štyridsiatich mužoch.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Odkáž [tej osobe], že Ahmed Al-Hassan ju pozdravuje a hovorí, aby túto tému už nikdy viac neotvárala, kým ju Boh neodhalí. Nikdy, nikdy, nikdy si nemysli, že si jedným zo štyridsiatich, inak to budeš ľutovať.“
Povedal som: „Povedal mi, že on a [druhá osoba] sa rozprávali a usúdili, že Dža’far al-Tajár [inkarnácia tej osoby pred stratou jeho duše] má vyššie postavenie ako Majtham al-Tammar. Majtham al-Tammar je jedným zo štyridsiatich, takže ako by bolo možné, aby Dža’far medzi nich nepatril?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Povedz mu, že ani ty, ani [druhá osoba], ani nikto z vás nepatrí medzi štyridsiatich. Kto to rozhodol? Kto povedal, že Dža’far je lepší ako Majtham?”
Povedal som: „Podľa tradícií Dža’far súdi prorokov a berie ich na zodpovednosť, on a Hamza a ďalší.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Hľadám útočisko u Boha. Povedz mu, nech nehovorí o tom, o čom nemá vedomosť, inak bude patriť medzi tých, ktorých postihla strata. Povedz mu, že je dobrý veriaci a dobrý človek, takže nech sa nevrhá do labyrintov, z ktorých nebude vedieť nájsť cestu von.“
Povedal som: „Je naozaj dobrým človekom.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Ak by bolo potrebné túto vec ľuďom odhaliť, neodkladali by sme to. Táto vec a iné veci nepridávajú ani neuberajú na pravde alebo na vzťahu človeka s Bohom.“
Tým sa rozhovor skončil a Imám (Od Neho Je Mier) už so mnou túto záležitosť ďalej nepreberal a ja som ju po určitý čas viac neotváral. Imám (Od Neho Je Mier) ma naučil, že nech na tejto ceste počujem čokoľvek, vždy mám vyčkať, než zareagujem. Predtým mi dal radu, keď ma ľudia napádali, a ja som ju vždy nosil blízko svojho srdca a mysle.
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Môj milovaný syn, chcem, aby si pochopil jednu vec: nepremýšľaj o ničom, čo som nepovedal, a neposudzuj to, nech je to už pravdivé alebo nepravdivé. Nikdy nehovor nič iné, než čo hovorím ja, a budeš patriť medzi víťazov a ujdeš Božiemu trestu. Buď trpezlivý. Ty si Mahdí spomedzi dvanástich Mahdíov. Musíš pochopiť, že táto vec a jej podobné sú jednoduché v porovnaní s tým, čo uvidíš a čoho sa ti dostane od ľudí. Nepovedal som ti to od začiatku? Azda si nevedel si, že nakoniec zostane vrámci tejto záležitosti (v určitom štádiu tohto Volania) iba dvanásť alebo trinásť mužov? Vieš to veľmi dobre.“
Spoločníci Jaskyne
Príbeh Spoločníkov Jaskyne je uvedený vo Svätom Koráne, kde je mu venovaná Súra Al-Kahf (Jaskyňa), čo zdôrazňuje jeho význam. Tento príbeh sa objavuje aj v kresťanských tradíciách pod názvom Sedem spiacich z Efezu. Rozpráva o siedmich mladíkoch, ktorí verili v Boha a Ježiša (NJPN) v období, keď bolo kresťanstvo zakázané, a krajine vládol krutý cisár Gaius Messius Quintus Traianus Decius. Mladíci sa rozhodli opustiť spoločnosť a ukryli sa v jaskyni, kde upadli do hlbokého spánku. Po prebudení zistili, že uplynuli stáročia, a ocitli sa v dobe, keď bolo kresťanstvo oficiálnym náboženstvom pod spravodlivou vládou kráľa Theodosia II.
V historických rozpravách Ahlul-Bayt (NJPN) je tento príbeh spojený s Povstalcom/Qá’imom (NJPN) a jeho spoločníkmi (NJPN). Imám Ali (NJPN) povedal: „Naša pozícia voči vám je ako prípad Jaskyne voči jej spoločníkom.“ Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) je touto „opevnenou Jaskyňou“, ku ktorej veriaci prichádzajú. Príbeh Jaskyne je úzko spätý s príbehom štyridsiatich mužov.
Na základe rozhovorov s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) som pochopil nasledovné: Štyridsať mužov boli veriaci z celého sveta, ktorí milovali Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) a pevne v neho verili. Jaskyňa symbolizuje Imáma (Od Neho Je Mier). Veriaci, ktorí sa duchovne priblížili k Jaskyni, teda k Imámovi (Od Neho Je Mier), získali kunju – titul, ktorý sa skladá z „Aba“ a pridaného mena, napríklad Aba Al-Sádiq alebo Aba Al-Násih. Vstup do Jaskyne predstavuje dosiahnutie určitej miery duchovného očistenia a otvorenie Imámovho závoja, podobne ako sa pri Nočnej ceste (Isra a Mi’radž) otvoril závoj Boha pre Mohameda (NJPN a Jeho Rodinu).
Štyridsiati sa stretávali s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) každú noc počas roka a pol pred rokom 2015. Ráno boli ich spomienky vymazané, aby mohli pokračovať v každodennom živote – v práci, škole či rodine. Tento cyklus sa každú noc opakoval. Tieto stretnutia neboli len snami, boli fyzické, a napriek tomu si doma nikto nevšimol ich neprítomnosť. Rovnako ako Spoločníci Jaskyne zaspali a zobudili sa o niekoľko storočí neskôr, štyridsiati zaspali a zobúdzali sa na mieste, kde boli s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) a ostatnými veriacimi zo všetkých kútov sveta.
Jedného dňa som sa spýtal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Počul som, že stretnutie sa odohralo v inom svete, vo svete pravdy, alebo niečom podobnom, a že to nebolo fyzické, materiálne stretnutie na Zemi. Je to pravda?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, stretnutie bolo fyzické a odohralo sa na Zemi. Nebolo to v žiadnom inom svete.“
Počas obdobia jeden a pol roka prechádzali veriaci, ktorí sa stretli s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier), náročným výcvikom a skúškami vo svojej viere. Tieto skúšky boli také intenzívne, že ak by si štyridsiati uchovali spomienky na to, čo zažili, nedokázali by ďalej normálne fungovať vo svojich životoch. V jednej z týchto skúšok vzal Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) veriacich na vrchol hory.
Jedného dňa som sa spýtal Imáma (Od Neho Je Mier): „V súvislosti so spomienkami – je pravda, že si jednému zo štyridsiatich na vrchole hory povedal, aby skočil, a on to urobil, zomrel, a ty si ho oživil?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Povedal ti o tom niekto?“
Povedal som: „Mojžiš (NJPN) sa ma raz opýtal: ‚Čím ťa otestoval Otec (NJPN & Jeho Rodinou)?‘ Odpovedal som len: ‚rôznymi vecami‘ a ďalej som to nerozvádzal. Mojžiš mi však povedal: ‚Imám otestoval Ansárov tak, že by to zmiatlo rozum.‘ Potom hovoril o incidente so skokom z hory, ale bez podrobností. Asi o rok neskôr som mal záblesky spomienok na scénu, kde si vzal veriacich na vrchol hory, povedal im, aby skočili, a jeden z nich to urobil, spadol a zomrel. Ty si ho však oživil. Neskôr som si spomenul, že si mi raz povedal: ‚Ak by som ťa vzal na horu a požiadal ťa, aby si skočil, bál by si sa?’“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, k tejto skúške skutočne došlo.“
Spýtal som sa: „Kto bol ten, kto skočil? Bol som tam prítomný?“
Imám (Od Neho Je Mier) na túto otázku neodpovedal.
Z rozhovorov s Imámom (Od Neho Je Mier) som pochopil, že tí zo štyridsiatich, ktorí vstúpili do Jaskyne, už neboli vystavovaní skúškam, pretože ich už úspešne zvládli. To znamenalo, že z nich spadli „reťaze“ povinných úkonov uctievania a pravidiel, stali sa oslobodenými služobníkmi a dosiahli vo svojej viere stálosť.
Jedného dňa som povedal Imámovi (Od Neho Je Mier): „Adam (NJPN) za mnou neustále chodí a opakuje stále to isté: ‚Možno sme boli medzi štyridsiatimi spolu s Otcom (NJPN & Jeho Rodinou) v noci, keď zomrel kráľ Abdulláh.‘ Hovorí mi to znova a znova.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Adam je špekulant.“
Zasmial som sa a spýtal sa: „Prečo si to myslíš?“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Pokúša sa zistiť, či niečo vieš a tajíš to pred ním.“
Povedal som: „Adam stále tvrdí, že si povedal, že na konci zostane len dvanásť alebo trinásť ľudí, pričom to nezahŕňa mňa ani jeho, pretože už nie sme podrobení skúškam.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, hovorí pravdu.“
Dodal som: „Hovorí tiež, že tí, ktorí už nie sú skúšaní, patria medzi štyridsiatich.“
Imám (Od Neho Je Mier) na to odpovedal: „Áno, hovorí pravdu.“
Neuveriteľné pravdy
Len preto, že sa nejaký príbeh zdá zvláštny, podozrivý, bez dôkazov alebo neuveriteľný, neznamená, že sa nestal. Viera je práve o dôvere v to, čo presahuje bežné chápanie. Keď Prorok Mohamed (NJPN a Jeho Rodinou) opisoval svoju Nočnú cestu, v ktorej tvrdil, že sa jeho strop otvoril, a on sa na okrídlenom stvorení dostal z Mekky do Jeruzalema a späť za jednu noc, mnohí tomu odmietali veriť. Tvrdil, že sa stretol s Bohom a s Prorokmi a Poslami (NJPN), čo pre niektorých ľudí v jeho okolí vyzeralo ako šialenstvo. Niektorí hovorili: „Prorok zošalel.“ Iní sa pýtali: „Kto by tomuto mohol veriť?“ Jeden z jeho spoločníkov, Abu Bakr, údajne povedal: „Ak to skutočne povedal, hovorí pravdu.“ A keď videl ich prekvapenie, dodal: „Čo je na tom nepochopiteľné? Verím mu, aj keby hovoril niečo ešte úžasnejšie – že prijíma zjavenia od Boha.” Za tento postoj dostal titul Al-Siddíq (ten, ktorý potvrdzuje pravdu). Bez ohľadu na jeho neskorší osud, v tomto okamihu zaujal čestné stanovisko.
Abu Bakr mal v tej chvíli pravdu. Ako by niekto mohol veriť, že Posol (NJPN a Jeho Rodinou) hovorí s anjelmi, rozpráva sa s Bohom, vidí nebo a peklo a pozná detaily stvorenia, no odmietol by mu veriť, keď tvrdí, že precestoval z Mekky do Jeruzalema a späť za jednu noc? Ak uznáme Posla našej doby ako pravého Božieho vyslanca, potom mu musíme veriť vo všetkom, čo hovorí. Taká je podstata viery a presne to nás naučili Ahlul-Bayt (Od Nich Je Mier). Jeden zo spoločníkov povedal Imámovi Al-Sádikovi (Od Neho Je Mier): „Nech som ti na výkupné, stane sa, že k nám niekto od vás príde a rozpráva nám o veľkých veciach. A my cítime v srdci ťažobu, až mu neveríme.“ Imám Al-Sádik (NJPN) odpovedal: „Vraví, že to počul odo mňa?“ Muž odpovedal: „Áno.“ Imám Al-Sádik (NJPN) sa spýtal: „Tvrdí, že noc je deň a deň je noc?“ Muž odpovedal: „Nie.“ Imám Al-Sádik (NJPN) povedal: „Prineste to späť k nám, lebo ak tomu neuveríte, neuveríte ani nám.“ Prorok (NJPN a Jeho Rodinou) raz povedal Abu Dharrovi: „Ó, Abu Dharr, čo by si povedal, keby som ti povedal, že Imám Alí pije alkohol?“ Abu Dharr odpovedal: „Alí nepije alkohol.“ Prorok (NJPN a Jeho Rodinou) povedal: „Nech ťa Boh požehná, Abu Dharr, posaď sa.“ Potom sa Prorok (NJPN a Jeho Rodinou) spýtal Salmana: „Čo by si povedal, keby som ti povedal, že Imám Alí pije alkohol?“ Salman povedal: Povedal by som, že alkohol je povolený, pretože Alí je v pravde a pravda je s Alím.”
Odpadlíctvo jedného z dvanástich
Jednou z najväčších zrád, ktoré zasiahli toto náboženstvo, bolo odpadnutie jedného z dvanástich od viery. Pre veriacich to bola veľká rana. Stalo sa to náhle. Tento človek, ktorý ako prvý uveril a vyzýval ľudí k tomuto Volaniu, sa rozhodol vieru odvrhnúť. Začal tvrdiť, že náboženstvo je nepravdivé a že bol podvedený. Šokoval tým ostatných, ktorí verili, že dvanásti nemôžu nikdy odpadnúť od viery. Prorok Mohamed (NJPN a Jeho Rodina) povedal: „Mojimi nástupcami po mne sú dvanásti, rovnaký počet ako je počet kmeňov Izraela, a medzi nimi bolo dvanásť učeníkov, lebo Boh povedal: ‚A keď povedali učeníci: Ó Ježiš…‘ Hišám ibn Zajd sa spýtal Proroka: ‚Kto sú tvoji učeníci, ó Posol Boží?‘ A on odpovedal: ‚Imámovia po mne, dvanásť Imámov z bedier Alího a Fátimy. Sú mojimi učeníkmi a stúpencami môjho náboženstva, na nich spočívajú požehnania a mier od Boha.’“ Podobnú sunnah vidíme aj u Ježiša (NJPN) a jeho dvanástich učeníkov, ktorí boli správcami jeho tajomstiev, učeníkmi a prívržencami jeho viery. Jeden z nich, blízky spoločník menom Judáš Iškariotský, sa však rozhodol zradiť a označil Ježiša (NJPN) za falošného. Ostatní učeníci utiekli a jeden z nich zaprel, že by Ježiša (NJPN) vôbec poznal. „3 Vtedy vošiel satan do Judáša, ktorý sa volal Iškariotský a bol z počtu Dvanástich, 4 i šiel a dohovoril sa s veľkňazmi a veliteľmi chrámovej stráže, ako im ho vydá.”
Keď som sa dozvedel o tejto zrade, šiel som za Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) a povedal: „Tvrdí, že príbeh o štyridsiatich ani samotné stretnutie sa nikdy neuskutočnilo, všetko je výmysel, a že on so svojím spoločníkom ťa dokázali oklamať a odhaliť, že nie si Imám.”
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Klame, syn môj, klame ti. Povedz mu, nech predloží svoj dôkaz. Myslel si si niekedy, že nakoniec ho budeš preklínať?“
Odpovedal som: „Nikdy, ani mi to nenapadlo. Myslel som si, že je jedným zo štyridsiatich, že pôjde do večných záhrad a že je jedným z pilierov Zeme, ktoré nikdy nespadnú.“
Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Vždy som sa ti snažil naznačiť, že v tomto Volaní uvidíš divy.“
Dodával som: „Klame a tvrdí, že štyridsiati ani stretnutie neexistuje, že všetko je vymyslené a nikto si nič nepamätá.“
Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Povedz mu: ‚V tom prípade si jeho spolupáchateľ. Ak celý tento príbeh vymyslel Adam (NJPN), potom si jeho komplic.’“
Pre tých, ktorí sa pýtajú: „Ako môže byť hlavný príbeh o stretnutí s Imámom Mahdím (NJPN & Jeho Rodinou) v noc smrti kráľa Abdulláha založený na svedectve jednotlivcov, ktorí si naň nepamätajú?“,uvádzame niekoľko bodov na zamyslenie:
- Po prvé: Existujú jednotlivci, ktorí si na tieto udalosti spomínajú v plnej miere, ďalší si ich pamätajú len čiastočne a niektorí si na ne nepamätajú vôbec.
- Po druhé: Príbeh o stretnutí štyridsiatich mužov s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) má rovnaký základ ako príbeh o stretnutí samotného Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) s Imámom Mahdím (NJPN & Jeho Rodinou). Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) uvádza, že mal videnie, v ktorom uvidel Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou), ktorý ho požiadal, aby sa s ním stretol na konkrétnom mieste. Po prebudení tam išiel a našiel ho presne podľa pokynov.
- A napokon, čo je najdôležitejšie: Naša viera v zjavenie Imáma Mahdího (NJPN & Jeho Rodinou) a v samotné základy tohto náboženstva nestojí na príbehu o štyridsiatich mužoch, dvanástich mužoch či akejkoľvek inej rozprave. Stojí na pevnej viere v Božsky vymenovaného vládcu, Božieho Kalifa, ktorý svoju pravdivosť preukázal rovnakými dôkazmi, aké prinášali Proroci a Poslovia od počiatku času. Tieto dôkazy zahŕňajú Svätú Vôľu ako ochranu pred bludom, Volanie k Najvyššej Božej Moci alebo Zvrchovanosti Boha a Božské poznanie, ktoré nemá obdobu. Príbeh o stretnutí je len zaznamenaním udalostí, ktoré sa odohrali, a nemení nič na pevnom základe, na ktorom stojí toto náboženstvo.
Pre skutočného veriaceho nepredstavuje príbeh ani svedectvo dvanástich mužov zásadnú otázku. Podstatné nie je svedectvo učeníkov, ale to, s čím prišiel božsky ustanovený Posol. Splnil stanovené kritériá? Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) prišiel s tvrdením o Záveti Svätého Posla Božieho, preukázal svoje vedomosti a bol jediným človekom na svete, ktorý vyhlásil, že vládcu môže ustanoviť iba Boh.
Môj Otec ma poslal medzi ľudí, tak ako bol vyslaný aj on – ako skúšku. Prikázal mi, aby som si nárokoval Závet, čo som aj urobil. Nariadil mi preukázať vedomosti, čo som v tomto blogu splnil. Ustanovil ma ako jediného, kto verejne hlása, že vládcu môže ustanoviť výhradne Boh. Okrem toho mám tisíce ľudí, ktorí dosvedčujú, že o mne mali pravdivé sny, vykonali o mne isticháru a Boh im ukázal, že som pravda. Mám tiež svedkov, ktorí videli a dosvedčujú zázraky, ktoré sa udiali skrze mňa. Koniec knocov toto je to jediné, na čom záleží. Pravdivosť prorockého poslania Mohameda (NJPN a Jeho Rodinu) sa potvrdila práve týmito kritériami, nie prostredníctvom príbehu o Nočnej ceste alebo iných udalostiach. Týmto príbehom veríme až po tom, čo spoznáme toho muža. Ten muž je stelesnením náboženstva a náboženstvo je chránené tým, že sa držíme spoločníka Závete.
Viera v neviditeľné
Viera v neviditeľné je základným pilierom viery. Proroci a Poslovia (NJPN) boli skúšaní Gabrielom (NJPN), ktorý im prinášal posolstvá od Boha. Museli veriť týmto posolstvám a tomu, že skutočne pochádzajú od Boha. Rovnako tak veriaci museli veriť svedectvám Poslov (NJPN). Dnes Boh v Stvorení, Mohamed (NJPN a Jeho Rodinou), skúša Mahdíov (NJPN) a blízkych veriacich ich vierou v neviditeľné. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier), ktorý je v tejto dobe stelesnením Božej inšpirácie, testoval vieru veriacich prostredníctvom skrytých odkazov. Spočiatku komunikoval so štyridsiatimi mužmi výlučne písomne – cez text na papieri, obrazovke alebo čiernym na bielom. Mahdíovia a inkarnovaní Proroci a Poslovia (NJPN) boli v počiatočných fázach obmedzení v komunikácii s Imámom (Od Neho Je Mier) a nevideli ho osobne. Napriek tomu bola ich viera v Imáma Mahdího (NJPN a Jeho Rodinu) cez Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) pevnejšia než viera spoločníkov Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou). Preto Imám Al-Sádik (Od Neho Je Mier) povedal, že verš: „Je sprievodcom pre tých, ktorí sa boja Boha. Tých, ktorí veria v neviditeľné,“ sa vzťahuje na tých, ktorí veria, že Povstanie Povstalca je pravdivé. Imám Al-Bákir (Od Neho Je Mier) uviedol: „Prorok Boží (NJPN & Jeho Rodinou) raz sedel so svojimi spoločníkmi a povedal: ‚Ó Bože, daj, aby som sa stretol so svojimi bratmi.’ Prítomní sa ho spýtali: ‚Azda nie sme tvojimi bratmi, ó Prorok Boží?‘ Prorok odpovedal: ‚Nie, vy ste moji spoločníci. Moji bratia sú ľudia, ktorí prídu na konci čias. Uveria, aj keď ma nevideli. Boh dal, aby som spoznal ich mená a mená ich predkov ešte predtým, než sa narodili. Každý z nich si uchová vieru, aj keď budú čeliť veľkým skúškam.’“ Kto sú títo ľudia? Prorok Mohamed (NJPN a Jeho Rodinou) povedal Imámovi Alímu (Od Neho Je Mier): „Ó Ali, najúžasnejší ľudia vo viere a s najväčšou istotou sú tí, ktorí prídu na konci čias. Nevideli Proroka a Dôkaz Boží bol pred nimi zahalený, no uverili v čierne na bielom.“
Tieto historické rozpravy jasne ukazujú, že viera v neviditeľné má zásadný význam v čase Qá’ima a Povstania. Modlitby Proroka Mohameda (NJPN a Jeho Rodinou) sú vždy vyslišané Bohom, a on sa modlil, aby sa mohol stretnúť so svojimi bratmi na Konci čias. To naznačuje, že Prorok (NJPN a Jeho Rodinou) sa inkarnuje a vráti sa ako Imám Mahdí (NJPN a Jeho Rodinou). Nie je logické predpokladať, že všetkých 1,9 miliardy moslimov na Zemi by mohlo byť jeho bratmi. Ide o konkrétnu skupinu – inkarnovaných Prorokov (NJPN), ktorí sa vracajú na konci čias s obrovskou istotou a silou viery. Títo Proroci a Poslovia (NJPN) tentoraz neboli skúšaní Gabrielom ani vnútorným hlasom, ale mužom, ktorý s nimi komunikoval písomne. Rozpravy hovoria, že tento muž je Dôkaz (Hudžah), ktorý je pred nimi zahalený, a oni v neho veria napriek tomu. Tento muž je Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier). Po tom, čo prešli skúškami a ich viera sa stala dokonalou, sa s Imámom stretli osobne vo fyzickom svete. Keď Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) verejne ustanovil svojho zástupcu, Abá Al-Sádika, všetka komunikácia od Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) a Imáma Mahdího (NJPN a Jeho Rodinou) sa odvtedy uskutočňuje výhradne prostredníctvom neho.
Imám (Od Neho Je Mier) mi povedal: „Kto ku mne nepríde cez moje dvere, cez teba, nie je z mojich Ansárov. Ty predstavuješ dvere ku mne a ja som dverami môjho Otca, Imáma Mahdího Mohameda ibn Al-Hassana (NJPN).“
Celá debata | RSS tejto debaty