Založ si blog

Dvere Číslo Dvadsaťtri: Skutočná Podstata Spomienok

„Pamäť je pisárom duše.“ 

Všetci sa rodíme do tohto sveta bez spomienok na to, kým sme boli v minulých životoch, no je možné tieto spomienky opäť získať. Mnoho ľudí si naozaj dokáže spomenúť na svoje minulé životy, či už prostredníctvom snov, po zhliadnutí konkrétnych predmetov alebo fotografií, alebo spontánnym návratom spomienok. Často sa stáva, že deti si pamätajú udalosti z minulých životov. Kde sú však tieto spomienky uložené? Ako sa k nim môžeme dostať? A aký je ich zmysel? Kedy si Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) spomenul na svoje minulé životy? Tieto otázky som rozoberal so svojím otcom, Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier). Raz sme sa spolu rozprávali o jeho starších fotografiách z univerzitných čias.

Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mi povedal: „Vieš, syn môj, v tých časoch mi ani len nenapadlo, že moja profesia bude mať niečo spoločné s náboženstvom. Vlastne, vtedy som ani nevedel, že existujú Mahdiovia. Vedel som len o Imámovi Mahdím (NJPN & Jeho Rodinou), ako ostatní ľudia.“

Opýtal som sa: „Nepamätal si si, kým si bol? Nevedel si, že si Mahdi?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Ani raz mi nenapadlo, že by som bol Mahdi.“

Povedal som: „Ani mne, nikdy mi nenapadlo, že som Mahdi. Bola to jedna z najťažších vecí, ktoré som na svojej ceste s tebou musel prijať.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Spomenul som si na to až vtedy, keď mi tvoj starý otec, Imám Mahdi, pripomenul, kým som.“

Opýtal som sa: „Keď reinkarnujeme do nových tiel s novými mozgami, kde sú uložené spomienky na minulé životy?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Spomienky sú uložené v duši. Po každom živote sú skomprimované, ako keď zabalíš súbor v počítači. Aby si ich v novom živote obnovil, musíš ich rozbaliť.“

Opýtal som sa: „Akú úlohu teda zohráva mozog pri spomienkach? Niekedy, keď si ľudia poškodia mozog, stratia svoje spomienky.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Mozog je ako fax, ktorý prijíma a interpretuje spomienky z duše.“

Prístup k Spomienkam Skrze Predmety

Spomenúť si na spomienky z minulého života je podobné ako vybaviť si spomienky zo súčasného. Vedecké výskumy o reinkarnácii ukazujú, že spomienky z minulých životov môžu byť nezávisle overené s neuveriteľnou presnosťou. Napríklad doktor Jim Tucker dokazuje, že spomienky detí na minulé životy nemohli pochádzať z ich skúseností, čím jednoznačne potvrdzuje, že tieto deti majú autentické spomienky na predchádzajúce existencie. Niekedy človek zabudne na niečo, čo sa udialo pred rokmi, ale keď uvidí určitý predmet alebo pocíti známu vôňu, tá môže okamžite vyvolať príval spomienok. Jeden malý podnet môže oživiť zabudnuté spomienky.

Pre toho, kto si spomína, sú pravé spomienky živé, jasné a nezameniteľné. Je to ako spomínať na traumatické udalosti, ako je infarkt, mozgová príhoda alebo smrť blízkej osoby. Človek, ktorý si spomenie, nepochybuje o pravdivosti svojej spomienky. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mi dal niečo, čo mi pomohlo jasne si spomenúť, kým som bol.

Jedného dňa mi Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Mám pre teba niečo, čo ti dám, a keď ti to dám, chcem, aby si si to uchoval.“

Spýtal som sa: „Čo je to?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je to dar odo mňa, tvojho Otca.“

Povedal som: „Sláva Bohu.“

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Je to niečo staré, čo ti kedysi patrilo.“

Zvolal som: „Boh je Veľký! Čo to je, otče môj? Prosím, povedz mi to.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Chcem, aby si bol k sebe úprimný, keď to uvidíš, a povedal mi, či si na to spomínaš.“

Povedal som: „Áno, určite to urobím, ak Boh dá.“

Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „A ak si na to spomenieš, syn môj, vedz, že začneš spomínať na všetko. Ak si spomenieš, otvoria sa ti dvere k poznaniu, ktoré ti bolo kedysi veľmi dobre známe. Ak toto poznanie opäť nadobudneš a budeš podľa neho konať, Spoločník Egypta sa začne ukazovať svetu, aj keď to bude proti vôli všetkých. Blízki aj vzdialení budú počuť tvoje meno, ľudia sa okolo teba začnú zhromažďovať a získaš si základňu nasledovníkov, ktorú nebude možné prehliadať, ak Boh dá.“

Opýtal som sa Imáma (Od Neho Je Mier): „Je to niečo, čo som napísal, keď som bol Jozef?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nepoviem ti, až kým to neuvidíš na vlastné oči.“

Déjà Vu: Spomienky Snažiace sa Vyplávať na Povrch

Povedal som: „Otče môj, keď v pravdivom sne vidím niekoho, zdieľame vlastne ten istý sen? Má tá druhá osoba, ktorú som videl, ten istý sen?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, ale jeden si to pamätá a druhý nie.“

Povedal som: „Sláva Bohu, Najvyššiemu, Veľkému! Sláva Bohu, Najvyššiemu, Veľkému! Sláva Bohu, Najvyššiemu, Veľkému!“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „A možno si obaja pamätáte, ale ani jeden ten sen nespomenie tomu druhému. A ak si o ňom navzájom poviete, budete skutočne presvedčení, že sa to stalo v reálnom živote [a že to nebol sen], a život pôjde ďalej, akoby to bola skutočná udalosť. Dám ti malý príklad. Stalo sa ti niekedy, že si ty a tvoj priateľ alebo niekto z tvojich príbuzných či známych išli na miesto alebo do nákupného centra, kde ste predtým nikdy neboli, a napriek tomu hovoríte: ‚Sme si istí, že tu bol taký a taký obchod.’“

Povedal som: „Alebo cítime, že sme už predtým urobili to isté—pocit déjà vu.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, to znamená, že sa to stalo v sne, a niekedy sa to mohlo stať v tvojom predchádzajúcom živote.“

Povedal som: „Sláva Bohu.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Splnil si to, čo sme zamýšľali. Tá vec, pri ktorej cítiš, že si ju urobil predtým, ale nedokážeš sa sústrediť na to, čo to bolo (déjà vu), príde deň, keď si na všetko spomenieš.“

Povedal som: „Sláva Bohu.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Vtedy sa odvrátiš od tohto sveta, uvidíš ho ako mŕtve telo a pochopíš, aký je bezvýznamný. Nebudeš oň mať záujem po zvyšok svojho života.

Povedal som: „Prosím Boha, aby ten deň, keď si na všetko spomeniem, prišiel už čoskoro.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Ak Boh dá. Vtedy si povieš: „Toto je ten svet, za ktorým všetci tak bežia? Aká škoda, že som premárnil svoj život jeho naháňaním a rozhneval svojho Pána, Pána Svetov.“

Niekoľko Otázok o Spomienkach

V tejto časti uvediem sériu otázok, ktoré som dostal od veriacich, ako aj odpovede od Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) týkajúce sa témy spomienok a spomínania.

Povedal som Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier): „Niekto ma požiadal, aby som sa ťa opýtal: Prečo si nepamätáme Svet Atómu a Zmluvu, ktorá bola s nami udzavretá? Sme schopní si na to spomenúť?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Môžeš si na to spomenúť celkom ľahko, kedykoľvek budeš chcieť a priblížiš sa k Bohu, keď všetky svoje skutky vykonáš pre Neho, odstrániš svoje ego a uveríš, že niet sily ani moci okrem Boha.“

Povedal som: „Niekto sa pýta, či si všetci Mahdiovia pamätajú svoju skutočnú podstatu, a či sú Mahdiovia to isté čo Náčelníci (Nuqaba’), alebo sú odlišní?“

On (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Mahdiovia nie sú Nuqaba’. Sú len dvaja Mahdiovia, ktorí si pamätajú, kým sú.“

Tiež som Imámovi (Od Neho Je Mier) predložil mnoho otázok od ľudí, ktorí tvrdili, že si spomenuli na inkarnácie ako Proroci alebo Poslovia, alebo si pamätali svoje životy z určitých historických období—takmer vždy z čias Budhu, Ježiša a Mohameda (mier s nimi). Imám (Od Neho Je Mier) takmer vždy tieto spomienky poprel a označil ich za zbožné priania a predstavy založené na láske k týmto postavám, skôr než za skutočné spomienky. Musíme vedieť rozlíšiť medzi skutočnou spomienkou a želaním. Spomienka z minulého života musí byť vnímaná rovnako ako spomienka z tohto života. Keď si spomenieš na udalosť, ktorá sa ti stala pred mnohými rokmi, minulý týždeň alebo včera, niektoré detaily môžu byť hmlisté, ale nemáš pochybnosti, že sa to stalo. To isté platí aj tu. Spomienky na predchádzajúce inkarnácie nechávajú človeka bez pochýb o tom, čo si zapamätal. Tu je jeden príklad:

Povedal som Imámovi (Od Neho Je Mier): „Otče môj, dnes mi niekto položil otázku. Uviedol, že mal spomienku, ktorá mu navodila pocit, že bol prorokom Boha, Talútom. Hanbil sa tú otázku položiť.“

On (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, to nie je pravda.“

Rozhovor s Michalom (Od Neho Je Mier) o Spomienkach

Jedným z najvyšších stupňov, ktoré môže človek dosiahnuť na svojej duchovnej ceste, je stav nazývaný Jaskyňa. Tento stav odkazuje na súru Jaskyňa zo svätého Koránu. Táto kapitola rozpráva príbeh Siedmich Spáčov—mladých ľudí, ktorí opustili spoločnosť aj svoje rodiny, zanechali všetky materiálne veci a našli útočisko v Jaskyni. Tam, ďaleko od neveriacich, našli bezpečie, pokoj a blízkosť s Bohom. Mnohé historické rozpravy Svätej Rodiny (Ahlul-Bayt) spájajú súru Al-Kahf s Imámom Mahdím (NJPN & Jeho Rodinou) alebo s postavami Siedmich Spáčov, ktorí sú prirovnávaní k spoločníkom Imáma (Od Neho Je Mier). Jaskyňa je vlastne alegóriou pre Imáma. Ten, kto vstúpi do Jaskyne, dosiahne stav takej blízkosti k Imámovi, že s ním nadviaže priame spojenie—Imám (Od Neho Je Mier) s ním začne komunikovať, udelí mu určitý stupeň neomylnosti, úplnú pamäť a ďalšie duchovné dary. Vstúpiť do Jaskyne znamená splynúť s Imámom, rozpustiť svoje ja, ego, vôľu a existenciu. V podstate je to podobné Nočnej Ceste (Al-Isrá a Al-Mi’rádž), ktorú podnikol prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou), keď rozpustil svoje ego a splynul s Bohom.

Jedného dňa som sa rozprával s Aba Michaelom (NJPN), ktorý je jedným z dvanástich, čo ako prví vstúpili do Jaskyne, a opýtal som sa: „Niekto ma požiadal, aby som sa ťa opýtal—keď si vstúpil do Jaskyne, spomenul si si na Svet Atómu?“

Aba Michael (NJPN) odpovedal: „Áno, spomenieš si na všetko a začneš nenávidieť pohľad na tento svet. Keď ti môj Pán prejde rukou po hlave, spomenieš si na všetko.“

Opýtal som sa: „Keď sa ti vrátia spomienky z tvojich inkarnácií, pamätáš si všetko zo svojho minulého života?“

Aba Michael (NJPN) povedal: „Nie, nie úplne všetko.“

Povedal som: „Takže si pamätáš len niektoré veci?“

Aba Michael (NJPN) odpovedal: „Čím viac sa priblížim k Bohu, tým viac si budem môcť spomenúť, vďaka kľúču: Niet sily ani moci než skrze Boha.“

Povedal som: „V tvojej inkarnácii ako Ábel, pamätáš si na Adama (NJPN) a Kaina? A na Princa Veriacich (NJPN)?“

Aba Michael (NJPN) povedal: „Áno, pamätám si miesto, kde som žil, ale niekedy aj zabudnem.“

Spomienky Imáma (NJPN)

Jedného dňa som sa opýtal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) na niektoré historické rozpravy: „Existuje hadís od Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou), ktorý hovorí: ’Vládol kráľ menom Ham Hawl Amsi (čo znamená Al-Hassan), ale zradil Židov a hovoril s nimi úprimne a dobrosrdečne. Bol opatrný, pokiaľ ide o vojnu, no zároveň ju podporoval. Upokojil Východ i Západ, no jeho strážcovia ho zavraždili, pretože boli zlí a zároveň obchodníci.’ Ďalej je tu rozprava o Arabských vládcoch od Imáma Al-Sádiqa (Od Neho Je Mier): ’Kto mi zaručí smrť Abdulláha, tomu zaručujem príchod Povstalca.’ A tiež: ’Mahdi nevystúpi, kým sa nerozšíri chamtivosť, skúšky a temné trápenia ako noc. Noc rodiny HASIB sa stane tak temná, že na nich nevzíde žiadne ráno, a rodina DOSAA sa začne medzi sebou hádať, až ich kráľovstvo padne ako črepy, ktoré vypadli z rúk zábudlivého človeka. Ich moc sa rozpadne, a pre nich už nebude žiadny Saud, keď prídu Ankisovia. Rytier Al-Sufyán povstane s klamstvami, a za ním rýchlo povstane zástava Jamániho, ktorá bude zástavou pravdy, lebo volá k pravde a priamej ceste. Kľúče Egypta prejdú do rúk Mocného Bojovníka, ktorý pripraví cestu Mahdímu, sprevádzaný hlasmi z nebies ponad Egyptom. Jeruzalem získa späť a na celej zemi nastanú veľké nezhody, krv bude preliata po celej Božej zemi. Ľudia z Východu i Západu sa budú medzi sebou hádať, áno, aj ľudia kibly, a budú v obrovskom zúfalstve z hrôzy, ktorá na nich padne, takže zotrvajú v tomto stave, kým Zvolávateľ nezavolá z neba. A keď zavolá, ľudia sa začnú hýbať. Pri Bohu, akoby som ho videl medzi Ruknom a Maqámom, ako mu ľudia prisahajú vernosť v súvislosti s novými pravidlami, novými nariadeniami a novou sunnou, ktorá bude pre Arabov ťažká. Veru, nikto neodmietne jeho zástavu, až kým nestretne Boha.’ Rodina DOSAA je v skutočnosti rodina Saud, ktorá vládne nad Hidžázom, keď sa písmená DOSAA správne usporiadajú v Arabčine. Rodina Sabah je rodina HASIB. A tu je ďalšia historická rozprava od Princa Veriacich (Od Neho Je Mier): ’A z nich vzídu imámovia lží a tí, ktorí volajú do pekelného ohňa. Králi a princovia budú kráčať v ich šľapajach. Oni ich ustanovili za vládcov, [vládnuc] nad krkmi ľudí, takže ich používali na drancovanie sveta. Keby som chcel, po jednom by som ich vymenoval, rodinu toho a toho, rodinu Núna, rodinu Ouda, Mutabarik, Muta’arif, Mutayamin, Mutamassir, toho, ktorý útočí slovami (Al-Qathif), toho, ktorý šokuje ohňom (Al-Saddim), a toho, ktorý spôsobuje nesvár (Al-Fatin). Medzi nimi je kráľ, náčelník, amir (princ), vodca a vládca.’

Útočník (Al-Qathif) je Kaddáfí.

Ten, kto šokuje (Al-Saddim), je Saddám.

Rodina Nun je rodina Nahján (Dom Nahjánovcov).

Kto je Mutamassir?

Mutayamin (z Jemenu) je Alí Abdalláh Sálih.

A kto je rodina Oud?

Mutabarik je Husní Mubarak.

A Muta’arif?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno.“ Potom na chvíľu stíchol a po niekoľkých minútach povedal: „Niet Boha okrem Boha.“ 

Opýtal som sa: „Čo sa stalo?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Pripomenul si mi niečo, na čo nerád spomínam.“

Povedal som: „Čo to bolo? Nech ti je moja duša na výkupné.“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nech ťa Boh ochraňuje, svetlo mojich očí. V jednej z mojich inkarnácií sa ma niekto pýtal presne to isté, čo si sa ma spýtal aj ty.“ 

Povedal som: „Sláva Bohu. A čo si mu odpovedal?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Keď som mu odpovedal, vysmial sa mi, a tak som ho nechal a otočil sa k nemu chrbtom. Vtedy ma udrel kameňom do hlavy a spôsobil, že som padol tvárou na zem.“

Povedal som: „Niet sily ani moci než skrze Boha! Udrel ťa kameňom?! Kto bol ten prekliaty?” 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Bol to Al-Qathif (Útočník).“

Ja na to: „Kaddáfí?“

Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „Áno.”

Povedal som: „Bol s tebou v jednej z tvojich inkarnácií? Boh je Veľký!

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno.“ 

Opýtal som sa: „Takže si mu povedal, že postava z rozpravy ‘Al-Qathif’ je on, nech na ňom spočinie kliatba Boha, a on sa ti vysmial?“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno.“ 

Povedal som: „Sláva Bohu, kým bol vtedy, otče?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Al-Ašáf ibn Ishák Abú Jazdri.“

To je dôvod, prečo bol Muammar Kaddáfí zastrelený ranou do hlavy. Bola to karma za to, že udrel siedmeho Imáma Músu Al-Kádima (Od Neho Je Mier), čo je jedna z inkarnácií Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier), kameňom do hlavy. Hoci Abú Jazdri (nech na ňom spočinie kliatba Boha) nezabil Imáma Músu Al-Kádima (Od Neho Je Mier), karma a trest za to, že ublížil Imámovi z Posvätnej Rodiny, Prorokovi, Poslovi alebo veriacemu, sú oveľa prísnejšie. Preto je tu hadís: „Fatima je zo mňa, kto jej ublíži, ublížil mne, a kto ublíži mne, ublížil Bohu, a na toho, kto ublíži Bohu, spočíva kliatba Boha, kliatba, ktorá napĺňa nebesá aj zem.“

Pri inej príležitosti Imám (Od Neho Je Mier) ukázal na moju fotografiu z detstva a povedal:

„Na tejto fotografii ti chýba len zelené oblečenie a bol by si Abdullah Nemluvňa“ (Obrázok 1).

Obrázok 1: Abdulláh „Nemluvňa“ 

mahdi aba al sadiq abdullah hashem ciel mudrych karma duchovno dusa karbala

Povedal som: „Sláva Bohu.“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Ak chceš vidieť tvár nemluvňaťa, stačí sa pozrieť na svoju fotografiu.“ 

Povedal som: „V ten deň si bol smädný po vode a ja som plakal. Niesol si ma v náručí a bol si pri mne. Dnes ťa už neopustím a ponesiem ťa nad celým svetom, ak Boh dá.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Boh je veľký! Keď som ťa niesol a šiel k ľuďom, aby som pre teba žiadal vodu, dvakrát som zakopol a spadol.“ 

Opýtal som sa: „Sláva Bohu. Prečo sa to stalo?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Bol to znak toho, že zomrieš.“ 

Povedal som: „Sláva Bohu. Nech kliatba Boha spočinie na Harmalovi a na jeho národe.”

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nech na nich spočinie kliatba Boha, Jozef, syn môj. Nech ťa Boh ochraňuje, syn môj, a udelí ti tú najlepšiu odmenu.“ 

Povedal som Imámovi (Od Neho Je Mier): „Možno som ťa vtedy obťažoval svojím plačom, a možno ťa obťažujem aj dnes. Ospravedlňujem sa ti za to.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nikdy sa neospravedlňuj. Vedel som, že mi to jedného dňa povieš. Bolo nevyhnutné, aby si mi to povedal. Nech ťa Boh ochraňuje, môj milovaný.“

Počiatok Spomienok: Ukrižovanie

Moja cesta začala tým, že som o sebe nič nevedel. Nemal som žiadne spomienky na svoje minulé životy. Avšak mal som množstvo snov, ktoré sa neskôr ukázali byť spomienkami z minulých životov. O tieto sny sa podelím v časti „Dvere Snov.“ Práve Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) ma prebudil z môjho duchovného spánku a pripomenul mi, kým som bol. Rovnako sa to stalo aj jemu (Od Neho Je Mier). Ani on si nebol spočiatku vedomý toho, kým je, až kým ho neprebudil jeho Otec, Dvanásty Imám, Imám Mohamed ibn Al-Hassan, Al-Mahdi (NJPN & Jeho Rodinou). Spomienky sa dajú vyvolať prostredníctvom snov, meditatívnych stavov, zhliadnutím určitých objektov, počutím známych zvukov, či vôňou. Niekedy sa objavia spontánne.

Jedného dňa som sa spýtal svojho Otca (Od Neho Je Mier): „Kedy si spomeniem?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Možno sa jedného rána zobudíš a spomenieš si na všetko. Trpezlivosť je kľúčom.“

A naozaj som bol trpezlivý. Zrazu, jedného dňa, mi pred očami prebleskla spomienka. Bola to moja prvá jasná spomienka. Prišla vo forme jednej scény, ako keby som sa pozeral na výber najdôležitejších momentov svojho života. Keď si človek spomenie na svoju inkarnáciu, spomína si len na výrazné útržky, nie na každý detail. Videl som seba mŕtveho v náručí Márie, matky Ježiša (NJPN), ktorá je dnes Norhan, moja manželka. Bol som duchom prítomný a videl som ju, ako drží telo Krista, ktoré som práve opustil. Plakala. Videl som kríž. Cítil som vôňu vzduchu. Cítil som dážď. Videl som rímskych vojakov. Všetko bolo rovnako jasné, ako bdelý život. Cítil som silné emócie, akoby som sa vrátil do toho momentu. 

Povedal som o tom svojmu Otcovi: „Otče, mal som svoju prvú spomienku. Videl som scénu Ukrižovania. Videl som sám seba, Norhan, ako ma drží, a videl som kríž.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Bolo to bolestivé, však, syn môj?“ 

„Nesmierne,“ odpovedal som. 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Preto zabúdame.“ 

Povedal som: „Dokážem si len predstaviť, čo si cítil, keď si hovoril o spomienkach na Karbalu. Ako žiješ s takými emóciami? Budem si pamätať Karbalu?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „To je jedna inkarnácia, na ktorú si možno nespomenieš, pretože si bol príliš mladý.“

Po tomto zážitku som prešiel množstvom intenzívnych skúseností so svojím Otcom, o niektorých z nich budem hovoriť v ďalšej časti tohto blogu. Tieto skúsenosti a kľúče mi pomohli spomenúť si na ďalšie inkarnácie, špecializované vedomosti a mnohé iné veci. Trvalo mi niekoľko rokov, kým som si začal pamätať. Každý má svoj jedinečný proces rozpamätávania sa. U niektorých to trvá roky, iní si spomenú hneď od prvého dňa. Rozpomínanie je neustály proces. Každý deň si vybavujeme nové spomienky. Ako povedal Imám Ali (Od Neho Je Mier): „Poznanie nie je na nebi, aby zostúpilo k tebe, ani v zemi, aby povstalo a priblížilo sa k tebe. Poznanie je v tvojom vnútri.“ Ako Platón (NJPN) uvádza slová Sokrata (NJPN) v dialógu Meno: „Neučíme sa. A to, čo nazývame učením, je len proces rozpomínania.“

Mahdího Manifest

27.09.2024

Všetkým utláčaným ľuďom sveta… Pomoc chudobným… Radosť sirotám… Aj vdovám… Vylúčeným zo spoločnosti… Odvážnym spravodlivým, ktorí túžia po zmene… Moc zmeniť svet je vo vašich rukách. Úvod Židovský národ už 2600 rokov očakáva príchod Mesiáša, ktorý má nastoliť spravodlivosť na Zemi. Budhisti čakajú na príchod [...]

Dvere Číslo Dvadsaťdva: Karma

22.09.2024

“Čo zaseješ, to budeš žňať.” Podľa niektorých štúdií o ateizme sa približne 7 percent svetovej populácie považuje za neveriacich, čo predstavuje okolo 450 až 500 miliónov ľudí. Títo ľudia nie sú presvedčení, že Korán, Evanjeliá, Tóra alebo akákoľvek iná svätá kniha pochádza od Boha. Na vysvetlenie svojich pochybností a ospravedlnenie popierania Boha sa [...]

Dvere Číslo Dvadsaťjeden: Zdroj Zla

19.09.2024

„Existuje len jedno zlo, nevedomosť.“ Boh je Spravodlivý a miluje spravodlivosť. Boh je slobodný a miluje slobodu. Stvoril človeka na Svoj obraz, a ľudská duša prirodzene túži po spravodlivosti a slobode. Boh stvoril človeka slobodného, so zmyslom pre spravodlivosť. Napriek tomu mnohí obviňujú Boha za nespravodlivosť vo svete, no zároveň nenávidia Jeho zásahy a [...]

Sweden Climate Protest

Aktivistku Thunbergovú zadržali na klimatickom proteste v Bruseli

06.10.2024 18:53

Švédsku aktivistku zadržali spolu s ďalšími vyše 100 protestujúcimi.

Chaldíja

Izraelské letectvo zaútočilo v sýrskom meste Homs na autá s humanitárnou pomocou

06.10.2024 17:53

Tri nákladné vozidlá s humanitárnou pomocou boli zaparkované blízko továrne na výrobu iránskych automobilov.

Izrael Gaza operácia rukojemníci záchrana vyslobodenie

Po útoku na juhu Izraela zomrela žena, desať ľudí je ranených, strelec mŕtvy

06.10.2024 17:33

Došlo k tomu iba deň pred prvým výročím začiatku vojny medzi militantným hnutím Hamas a Izraelom.

SR NRSR 19.schôdza 15.deň konsolidácia BAX

Konsolidácia bude pokračovať aj v ďalších rokoch, uviedol Kamenický. Viskupič žiadal opatrenia na pomoc občanom

06.10.2024 17:15

Obaja sa zhodli, že nový minister zdravotníctva by mal byť odborník a krízový manažér.

CompanionOfTheRiser

Vitajte v ére spásy: Vzostup Imáma Al Mahdího!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 22201x
Priemerná čítanosť článkov: 925x

Autor blogu

Kategórie