Založ si blog

Dvere Číslo Dvadsaťdva: Karma

“Čo zaseješ, to budeš žňať.” 

Podľa niektorých štúdií o ateizme sa približne 7 percent svetovej populácie považuje za neveriacich, čo predstavuje okolo 450 až 500 miliónov ľudí. Títo ľudia nie sú presvedčení, že Korán, Evanjeliá, Tóra alebo akákoľvek iná svätá kniha pochádza od Boha. Na vysvetlenie svojich pochybností a ospravedlnenie popierania Boha sa často odvolávajú na vedu. Často poukazujú na teórie, ako je evolúcia, aby vysvetlili pôvod človeka, a zdôrazňujú chyby a nezrovnalosti v posvätných textoch. Napríklad tvrdia, že neexistujú žiadne empirické dôkazy o Noemovej Potope, Mojžišovom Exode alebo Ježišovom Vzkriesení. Antiteisti idú ešte ďalej a tvrdia, že náboženstvo je choroba, ktorá brzdí vývoj ľudstva. Nazývajú ho „ópiom pre masy“ a vnímajú ho ako nástroj na kontrolu myslenia ľudí. V zásade sú to ľudia, ktorí hľadajú dôkaz o existencii Boha. Tvrdia, že Boh neexistuje, a mnohí z nich hovoria, že ak by mali dôkaz, verili by. Jedného dňa som sa rozprával s niekým, kto vtipne povedal: „Ak by sa ukázalo, že toto náboženstvo je nepravdivé, stal by som sa ateistom.“ O týchto slovách som sa zmienil Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier).

Náboženstvá Sú Pokrivené

Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mi povedal: „Dovoľ mi položiť ti rovnakú otázku. Hypoteticky, ak by sa ukázalo, že toto náboženstvo je nepravdivé, aká by bola tvoja odpoveď?“  

Odpovedal som: „Stal by som sa Kresťanom.“ (Tým som myslel, že ak by bola Posledná Vôľa Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou) nepravdivá, potom by bol celý Islam nepravdivý.) 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Aký je rozdiel medzi Kresťanstvom a súčasnou formou Islamu? Obe náboženstvá sú postavené na klamstvách. Dokonca aj Budhizmus a všetky ostatné náboženstvá – aký je medzi nimi rozdiel? Všetky sú založené na klamstvách. Pravdivá odpoveď veriaceho by bola ateizmus. Je to tak, či nie? Odpovedz mi úprimne. Nebol by ateizmus pravdou, aj keď škaredou, ak by boli všetky náboženstvá lžou?“ 

Povedal som: „Musí existovať Stvoriteľ…“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Prečo?“ 

Povedal som: „Nikto neprejde okolo starého opusteného domu a povie, že vznikol náhodou.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Dokáž mi, že Stvoriteľ existuje, a nespoliehaj sa na nič z toho, čo som ti už povedal.“ 

Povedal som: „Samotná existencia vecí je dôkazom existencie Stvoriteľa.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „To nie je dôkaz.“ 

Na to som povedal Imámovi (Od Neho Je Mier): „Tým pádom dôkaz neexistuje.“

Inteligentný, Neomylný Stvoriteľ

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Ak mi povieš, že stvorenie a všetko, čo existuje, bolo stvorené Stvoriteľom, opýtam sa ťa: Môžem toho Stvoriteľa vidieť? Kto stvoril Jeho? Kde je dôkaz, že naozaj všetko stvoril?“ 

Odpovedal som: „Osho raz povedal: ‘Logika náboženstiev tvrdí, že všetko, čo existuje, muselo byť niekým stvorené. Ale ak túto logiku prijmeme, vzniká otázka, kto stvoril bohov. A ak Boh môže existovať bez toho, aby bol stvorený, potom môže aj všetko ostatné existovať bez toho, aby bolo stvorené.’“ 

Imám (Od Neho Je Mier) sa spýtal: „Hovoríme o inteligentnom Stvoriteľovi, však?“ 

Povedal som: „Áno.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „A o neomylnom Stvoriteľovi, však?“ 

Povedal som: „Áno.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nesprávne. Stvoriteľ, ktorý existuje, robí chyby. Hovorím s tebou teraz ako niekto, kto s tebou vedie debatu, zabudni na všetky náboženstvá – a zabudni, že som Ahmed. Ak niekam položíš jedlo a to sa pokazí a objavia sa v ňom červy, komu pripíšeš vinu?“ 

Povedal som: „Bohu?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) sa spýtal: „Aký je tvoj dôkaz?“ 

Odpovedal som: „Môj dôkaz je veda.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) sa spýtal: „Čo je táto veda?“ 

Odpovedal som: „Ľudská veda už prišla na to, že keď zmiešaš určité chemikálie v určitom prostredí, môže z toho vzniknúť život.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Dobre, ale zastav sa – chemikálie a určité prostredie. Čo to má spoločné s Bohom?“ 

Odpovedal som: „Pretože Boh je prvotný zdroj. Všetko musí mať svoj zdroj a energiu.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) sa spýtal: „Ukáž mi jeden dôkaz, že prvotný zdroj je Boh, a ďalší dôkaz, že ten zdroj vôbec existuje.“ 

Povedal som: „Každá kniha má autora. Neexistuje kniha, ktorá by sa napísala sama.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Ale áno, existuje, syn môj.“ 

Spýtal som sa: „Ktorá je to kniha?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Vzduch a príroda napísali a vytesali vety, ako napríklad meno ‚Allah‘, ktoré sa objavuje v prírode. Čo na to povieš?“ 

Odpovedal som: „Dôkazom je inteligencia.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „A kto povedal, že je to inteligencia? Tá tzv. inteligencia, ktorú považuješ za inteligentnú, sama seba nazýva inteligenciou. Nikto iný nepríde a nepovie, že ľudia sú inteligentní. Ľudia sami rozhodli, že to, čo majú, je inteligencia. ‘A svedok svedčil sám pre seba.’ Ty si sám seba svedčil, že si inteligentný, a to nie je kompetentné svedectvo. Nech nechajú svedčiť dobytok, a ja uznám, že máš pravdu. Nech príde kôň a povie, že ľudia sú inteligentní, alebo nech to povedia sliepky, džinovia, alebo dokonca diabol.“ 

Povedal som: „Vzdávam sa. Takže dôkaz neexistuje, však?“

Karmická Spravodlivosť

Ako dokázať existenciu Boha spôsobom, ktorý si môže overiť každý človek? Existuje nejaký hmatateľný dôkaz, ktorý by oslovil všetkých? Práve keď sa zdalo, že žiadny taký dôkaz neexistuje, Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) odhalil niečo, čo osvetľuje doposiaľ skrytý aspekt ľudskej skúsenosti.

Imám (Od Neho Je Mier) povedal:  

„Doteraz som s tebou diskutoval ako oponent, ale teraz ti to dokážem. Dôkazom je stály pocit, ktorý má každý človek – bez ohľadu na náboženské zázemie, dokonca aj ateisti – že musí existovať niečo, čo si zaslúži byť uctievané. Tento vnútorný pocit v ľudskom srdci a mysli, aj keď ho niekto popiera, je dôkazom Božej existencie. Kto stvoril tento pocit v nás? A prečo vznikol? Ak pôjdeš kamkoľvek, tento pocit nájdeš v každom stvorení. Ak sa pozrieš do sŕdc ateistov, nájdeš ho tam. A ak sa ocitneš v hlbinách džungle medzi ľuďmi, ktorí nikdy nepočuli o žiadnom náboženstve, zistíš, že aj oni uctievajú niečo, čo považujú za Stvoriteľa. Nakoniec všetci dospejú k tomu istému záveru: existuje skrytá moc, ktorá riadi a ovláda svet. Dôkazom je, že sme súdení podľa toho, ako súdime iných (karma). Ako súdiš ty, tak budeš aj súdený. Rozumieš, syn môj?“  

„Áno,“ odpovedal som.

Božia Spravodlivosť

V predošlých kapitolách sme spomenuli, že Boh stvoril človeka so zmyslom pre spravodlivosť. Každý človek má v sebe túžbu po férovosti, rovnováhe a spravodlivosti. Táto vrodená vlastnosť nás vedie k otázkam: Existuje spojenie medzi touto túžbou a existenciou Absolútneho Sudcu, ktorý by mohol túto spravodlivosť implementovať? A ako je táto rovnováha zabezpečená v celom stvorení?

Imám (Od Neho Je Mier) povedal:  

„Ak niekto pochybuje, môže sa zamyslieť nad jednou vecou – ak to urobí správne, vráti sa mu istota. Nech sa zamyslí nad spravodlivosťou Stvoriteľa. Kto je ten, kto zabezpečuje túto spravodlivosť, napríklad keď niekto ublíži svojim rodičom? Kto potrestá toho, kto zranil svojich rodičov? Kto vytvoril túto spravodlivosť? Ak niekto neprejaví úctu svojim rodičom, Stvoriteľ mu odpovie podobnými činmi. Alebo keď niekto smilní a narúša česť druhých, Boh to vráti tak, že niekto iný naruší česť smilníka. Toto je príklad. V mene Boha, Milosrdného a Najmilostivejšieho: ‘Smilník si nevezme nikoho okrem smilnice alebo modloslužobníčky, a smilnica si nevezme nikoho okrem smilníka alebo modloslužobníka, a to je zakázané pre veriacich.’  Smilstvo je dlh, ktorý musíš splatiť, a to z vlastnej rodiny. Ako by to bolo možné bez sudcu alebo vodcu? Vykonáva túto spravodlivosť príroda? Spravodlivosť… a On je Spravodlivý. On je Boh, okrem Neho niet boha, Večný a Živý. To je dostatočné pre všetkých spravodlivých a pre každého, kto úprimne hľadá pravdu. Nech sa zamyslia nad touto spravodlivosťou a pochopia, že existuje Stvoriteľ. Ten, kto ubližuje svojim rodičom, a smilník – Božechráň – ako konáš ty, tak bude učinené tebe.“

Spýtal som sa Imáma (Od Neho Je Mier): „Hovoríš teda, že človek je sám sebe sudcom, tvorcom svojho vlastného raja alebo pekla. Je to tak?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno.“ 

Povedal som: „Zdá sa, že Boh nezasahuje priamo do našich životov, ale necháva každému človeku slobodu riadiť sa vlastným svedomím.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno.“ 

Povedal som: „A potom je tu predstava Boha, ktorý zasahuje, dohliada a každému dáva, čo si zaslúži – vrah je zabitý, smilník musí zažiť, že niekto z jeho rodiny bude obeťou smilstva. Ako konáš ty, bude učinené tebe. Ako tieto dve myšlienky zosúladiť?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Existujú dva druhy práv – právo žalobcu a verejné právo. V niektorých prípadoch môže žalobca odpustiť a vzdať sa svojho práva, ak obvinený nespôsobil škodu verejnosti alebo komunite. Verejné právo však nikdy nezaniká, pretože obvinený poškodil spoločnosť. Vražda, smilstvo a podobné činy sa vždy vrátia tomu, kto ich spáchal, pretože vinník týmito činmi porušil Boží zákon.”

Spýtal som sa Imáma (Od Neho Je Mier): „Čo ak smilník verí, že neurobil chybu? Napríklad ak to dievča úprimne miluje a považuje intímny vzťah s ňou za prirodzený, ako je to zvykom na Západe?” 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „V tom je ten rozdiel, ale koľko takýchto ľudí v skutočnosti je? Ak sa pozrieš do sŕdc ľudí, zistíš, že aj oni sami vedia, že to je nesprávne. Majú v sebe určitý strach, aj keď ho navonok neprejavujú.“  

Povedal som: „Sláva Bohu.“  

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Avšak, ak by si našiel niekoho, kto skutočne verí, že to nie je zakázané a že je to dovolené, taký človek nikdy nebude súdený.“ 

Povedal som: „Takže súd sa odohráva v jeho mysli, on si ho vytvoril sám?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Správne.“ 

Povedal som: „Znamená to teda, že Boh vlastne nezasahuje priamo a činy nesúdi?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Boh ustanovil karmický zákon, a my sa ním musíme riadiť a nesmieme ísť proti nemu.”

Povedal som: „Ale všetko je to o viere a svedomí, ako hovoríš.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, je to o viere. Ak niekto verí, že smilstvo je halal (povolené), tak je halal.“ 

Povedal som: „A ak niekto verí, že vražda je povolená, je to potom tak?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, ale nikto skutočne neverí, že vražda je správna. Zjednoduším ti to. Ak vezmeš ružu a ponúkneš ju tisícke alebo miliónu ľudí, myslíš si, že niekto z nich príde a povie, že ruža je škaredá?“ 

Povedal som: „Nie.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Vražda a smilstvo sú presne také. Tí, ktorí ich páchajú, vo svojich srdciach vedia, že sú zlé a nezákonné.“ 

Povedal som: „Takže v rámci karmy, vrah bude zavraždený, smilník zažije, že niekto zneužije člena jeho rodiny, a ten, kto zle zaobchádza s rodičmi, bude mať podobnú skúsenosť od svojich detí?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno.“ 

Povedal som: „A čo v prípadoch, keď vrah nie je zavraždený?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Uveď príklad.“ 

Povedal som: „Napríklad mafiánsky boss John Gotti. Bol uväznený a zomrel vo väzení, hoci zabil mnoho ľudí, nikdy nebol zavraždený.” 

Imám (Od Neho Je Mier) sa ma opýtal: “Na čo zomrel?“ 

Odpovedal som: “Rakovina.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Bol zavraždený rakovinou. Ako konáš, tak sa ti stane.”

Povedal som: „Sláva Bohu.“ 

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Čo sa týka tých, ktorých deti sa k nim správajú zle, ak by si sa ich opýtal a oni boli úprimní, priznali by, že oni sami sa kedysi správali rovnako k svojim rodičom.”

Povedal som: „A čo ten, kto smilní, ale jeho žena nie?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Potom bude smilniť jeho dcéra alebo niekto z jeho domácnosti.”

V skratke, Boh stvoril človeka na Svoj obraz, dal mu slobodu konať podľa svojej vôle a byť si vlastným sudcom a pozorovateľom. Nie sú tu žiadni anjeli, ktorí by zapisovali dobré a zlé skutky človeka, pretože duša je pánom nad sebou samým. Každý človek je svojím vlastným žalobcom, obhajcom, pozorovateľom, sudcom aj vykonávateľom. Toto je vrchol Božej spravodlivosti – každý človek má možnosť súdiť sám seba. Ako by niekto mohol namietať proti takejto spravodlivosti? Ak človek vo svojom srdci naozaj verí, že vražda, smilstvo alebo zlé zaobchádzanie s rodičmi sú prijateľné, nebude za to potrestaný. Ak však prijme, že tieto činy sú dovolené, prijíma zároveň, že sa môžu stať aj jemu. Boh vytvára systém spravodlivosti pre svoje stvorenie a potom ponecháva ľuďom slobodu podľa toho konať.

Keď teraz odhaľujeme podstatu Božej spravodlivosti, ktorú nikto nemôže poprieť, Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) dokazuje existenciu Boha spôsobom, ktorý nemôže odmietnuť žiadny úprimný človek. Náboženskí vodcovia a veriaci sa po celé veky snažili rôznymi spôsobmi dokázať existenciu Boha ateistom a agnostikom. Niektorí to skúšali pomocou filozofických argumentov, iní pomocou vedy, ale tieto dôkazy boli často neúplné, príliš abstraktné a ťažko prístupné. Imám nám však teraz poskytuje dôkazy, ktoré si každý môže overiť sám v sebe. Už to nie sú vzdialené alebo hypotetické koncepty, ale sú pozorovateľné a overiteľné prostredníctvom vlastných skúseností. Koncepty karmy a Božieho inštinktu spoločne poskytujú nepopierateľný dôkaz pre každého z nás.

V starovekých gnostických a mystických Židovských zdrojoch je napísané, že po smrti duša zabudne svoju vlastnú identitu, následne sleduje svoj život a nakoniec ho súdi. Rabbi Benjaminovi Blechovi bola náhle diagnostikovaná choroba, ktorá mu dávala len niekoľko mesiacov života. Jeho boj so smrteľnosťou ho priviedol k štúdiu Židovskej mystiky a príbehov o Zážitkoch Blízkych Smrti (NDE). Napísal: „V kabale mystici pridávajú k príbehu malý detail. Nie je to len Boh, kto nás súdi. Keď sa lúčime so svetom, je nám premietnutý film nášho života. Sme svedkami každého momentu našich dní na Zemi, ako sa odohrávajú pred nami neuveriteľnou rýchlosťou. A keď sledujeme náš vlastný príbeh, niekedy sme v rozpakoch, inokedy sa usmievame od radosti. Naše morálne zlyhania v nás vyvolávajú bolesť, naše víťazstvá nad zlými sklonmi nám dávajú pocit duchovného triumfu. Vtedy si uvedomíme, že my sami sme najväčšími sudcami nášho života. Po smrti získame múdrosť, aby sme mohli hodnotiť svoj život podľa nebeských štandardov – pretože konečne sme nadobudli perspektívu večnosti.“

Mahdího Manifest

27.09.2024

Všetkým utláčaným ľuďom sveta… Pomoc chudobným… Radosť sirotám… Aj vdovám… Vylúčeným zo spoločnosti… Odvážnym spravodlivým, ktorí túžia po zmene… Moc zmeniť svet je vo vašich rukách. Úvod Židovský národ už 2600 rokov očakáva príchod Mesiáša, ktorý má nastoliť spravodlivosť na Zemi. Budhisti čakajú na príchod [...]

Dvere Číslo Dvadsaťjeden: Zdroj Zla

19.09.2024

„Existuje len jedno zlo, nevedomosť.“ Boh je Spravodlivý a miluje spravodlivosť. Boh je slobodný a miluje slobodu. Stvoril človeka na Svoj obraz, a ľudská duša prirodzene túži po spravodlivosti a slobode. Boh stvoril človeka slobodného, so zmyslom pre spravodlivosť. Napriek tomu mnohí obviňujú Boha za nespravodlivosť vo svete, no zároveň nenávidia Jeho zásahy a [...]

Dvere Číslo Dvadsať: Nebo a Peklo

17.09.2024

„Veru, hovorím ti, dnes budeš so mnou v raji.“ Prekvapivo, Tóra, Evanjeliá ani Korán neposkytujú veľa opisov raja či neba. Je to miesto, kam prichádzajú spravodliví – miesto plné stromov, ovocia, rozličného jedla a nápojov, a, samozrejme, krásnych mužov a žien. Názory stúpencov Judaizmu, Kresťanstva a Islamu na podstatu neba sa rôznia, a to dokonca aj v rámci ich [...]

Kamala Harrisová

Harrisová tesne vedie v predvolebnom prieskume v siedmich kľúčových štátoch

27.09.2024 23:28

Náskok Harrisovej sa vo viacerých štátoch pohybuje na hodnote štatistickej chyby, čo naznačuje, že o výsledku novembrových volieb by mohol rozhodnúť najtesnejší rozdiel.

hurikán Helene florida

Skaza a katastrofálne záplavy. Hurikán Helene spôsobil chaos vo viacerých štátoch USA, pribúdajú obete

27.09.2024 22:39, aktualizované: 23:40

Živel odstrihol od prúdu viac ako päť miliónov podnikov a domácností. V štyroch štátoch hlásia už najmenej 40 mŕtvych.

pellegrini, pavel

Pellegrini a Pavel odhalili v americkej Iowe orloj venovaný tamojším Slovákom a Čechom

27.09.2024 21:50

Obaja prezidenti sem prišli z Valného zhromaždenia OSN v New Yorku.

Detvianska výšivka vyšívaná krivou ihlou

Výšivka krivou ihlou z Detvy i gubárstvo. Do zoznamu nehmotného kultúrneho dedičstva Slovenska pribudli nové prvky

27.09.2024 19:40

Osvedčenia o zápise v divadle Slovenského ľudového umeleckého kolektívu (SĽUK) odovzdal štátny tajomník Ministerstva kultúry Maruška.

CompanionOfTheRiser

Vitajte v ére spásy: Vzostup Imáma Al Mahdího!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 20553x
Priemerná čítanosť článkov: 894x

Autor blogu

Kategórie