Založ si blog

Dvere Číslo Dvadsať: Nebo a Peklo

„Veru, hovorím ti, dnes budeš so mnou v raji.“ 

Prekvapivo, Tóra, Evanjeliá ani Korán neposkytujú veľa opisov raja či neba. Je to miesto, kam prichádzajú spravodliví – miesto plné stromov, ovocia, rozličného jedla a nápojov, a, samozrejme, krásnych mužov a žien. Názory stúpencov Judaizmu, Kresťanstva a Islamu na podstatu neba sa rôznia, a to dokonca aj v rámci ich vlastných náboženstiev. Dokážeme vôbec raj opísať? Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal: „Boh hovorí: ‘Pripravil som pre Svojich spravodlivých služobníkov také vynikajúce veci, aké ľudské oko nikdy nevidelo, ucho nikdy nepočulo, a ani ľudské srdce si ich nedokáže predstaviť.’” Ak to žiadne ľudské oko nevidelo a srdce si to nedokáže predstaviť, znamená to, že raj je miesto, ktoré sa nedá opísať – neboli na to ešte vynájdené slová. Je podobný svetu Samarat – svetu, ktorý nemožno porovnávať s týmto. Môžeme však povedať, že raj je miesto, kde neexistuje žiaľ ani bolesť. V tejto kapitole vám cez slová Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) poskytneme náhľad do raja, a následne preskúmame peklo tak, ako ho opísal on.

Spriaznené Duše v Raji

Byť s tými, ktorých milujeme, je pre človeka neoddeliteľnou súčasťou šťastia. Máme však v raji niekoho, s kým si toto šťastie môžeme vychutnávať? Ak počas života reinkarnujeme viackrát a v každej reinkarnácii máme iného partnera, s ktorým z nich budeme v raji? Alebo so všetkými? Alebo s nikým? Túto otázku som položil Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier).

Opýtal som sa: „Majú ľudia v raji manželov či manželky?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Každý človek je v raji spojený so svojou spriaznenou dušou.“  

Spýtal som sa: „Ako sa určuje, kto je niečia spriaznená duša?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Každý človek má stanovený počet reinkarnácií a v každej z nich aj určitý počet partnerov. Spriaznenou dušou človeka je ten, kto má najbližšiu úroveň viery alebo duchovného stupňa k nemu.“  

Povedal som: „Stáva sa, že sú spriaznené duše zosobášené už v tomto svete?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, každý človek sa aspoň raz v živote stretne a zosobáši so svojou spriaznenou dušou. V ich poslednej reinkarnácii sú spolu, niekedy dokonca aj v iných inkarnáciach.“  

Opýtal som sa: „Je spriaznená duša stvorená z človeka samotného?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, to nie je nevyhnutne pravda.“  

Potom som sa spýtal: „Môže muž reinkarnovať ako žena a žena ako muž, ako sa píše v Al-Haft Al-Šaríf?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, syn môj.“  

Opýtal som sa: „Máme v raji fyzické telá?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, syn môj, v raji máme fyzické telá, ktoré sú prispôsobené tamojšiemu svetu.“  

Opýtal som sa: „V akej podobe vstúpime do raja? Vstúpime v podobe jednej z našich pozemských inkarnácií? Ak áno, v ktorej z nich? Alebo sú naše mená a podoby v raji iné ako tu?”  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Mená a podoby v raji nie sú ako v tomto svete, ale ich význam ostáva rovnaký. Ľudia vstupujú do raja s krásou, ktorá zodpovedá veľkosti ich viery v tomto svete. Práve ich viera určuje ich krásu v posmrtnom živote.“

Potešenia Raja

Môže byť raj naozaj rajom, ak by sa v ňom nesplnili všetky túžby? Existuje v raji niečo zakázané? Chýbajú tam ľuďom ich príbuzní či priatelia, ktorí sa do raja nedostali? A čo pocity smútku, hnevu, žiarlivosti alebo iné negatívne emócie? Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) na túto otázku odpovedal: „Korán opisuje raj ako miesto plné ovocia, mäsa, vína a medu. Ľudia v tých časoch túžili práve po týchto veciach. Ak by bol Korán zjavený dnes, raj by opisoval s notebookmi, telefónmi a luxusnými autami, pretože dnešní ľudia túžia po týchto veciach. V podstate všetko, po čom človek túži, v raji nájde. Jedna z vecí, na ktorú ľudia neustále myslia a po ktorej túžia, je sex. Preto bol raj opísaný ako miesto plné Hourí a mladých chlapcov.“

Povedal som: „Vždy som si myslel, že Hourí sú len metaforou.“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, syn môj. Sú to ženy. Krásne ženy, aké ešte nikto nikdy nevidel.“

Spýtal som sa: „A čo tí večne mladí chlapci?“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Tí sú tam tiež pre sex.“

Spýtal som sa: „Sú pre ženy?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Sú pre mužov aj ženy.“

Spýtal som sa: „Takže ak by žena v raji chcela byť s Hourí, môže, a ak by muž chcel byť s mužom, tiež môže?“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, v raji neexistuje správne a nesprávne, halal a haram, dovolené a zakázané. Pravidlá pre ľudí v raji nie sú ako pravidlá pre ľudí na Zemi. Už som ti povedal, syn môj, neporovnávaj tento svet s inými svetmi. Všetko, po čom človek túži, sa v raji splní. A keďže sex je to, na čo väčšina ľudí myslí a po čom túži, Boh tieto túžby naplnil v raji.”

Spýtal som sa: „A čo ak by niekto v raji chcel mať pohlavný styk s iným človekom v raji, ktorý nie je jeho manželom či manželkou?”

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Ľudia v raji majú rôzne hodnosti. Osoba na vyššej úrovni môže mať pohlavný styk s kýmkoľvek z ľudí v raji, kto má nižšiu hodnosť, ale nemôže ho mať s niekým na vyššej úrovni, pokiaľ ten s tým nesúhlasí.”

Povedal som: „Takže je to ako pyramídová hierarchia? A čo ich partneri, necítia žiarlivosť alebo smútok?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „V raji neexistuje žiarlivosť ani smútok.“

Rajská Amnézia

Opýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Budú si ľudia v raji pamätať jeden na druhého, keď sa tam stretnú? Budú si pamätať svoje vtelenia na Zemi?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, ale budeme sa navzájom poznať. Napríklad, každý bude vedieť, že ja som Al-Hussein a ty si Abdullah.“

Spýtal som sa: „Takže si nebudem pamätať naše spoločné spomienky so svojimi blízkymi?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie, syn môj, bude to, akoby si ich stretol po prvýkrát.”

Opýtal som sa: „Prečo je to tak?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Pretože keby si človek pamätal všetko z tohto sveta, nikdy by nedokázal byť šťastný.“

Povedal som: „Sláva Bohu.“

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Keď sa v raji stretneš so svojimi milovanými, aj keď si ich nebudeš pamätať, láska, ktorú si k nim mal v srdci, tam stále bude. Bude to, akoby si ich vždy poznal.“

Spýtal som sa ho: „Je pravda, že človek v raji každý deň zabudne na ten predchádzajúci a že toto je rozdiel medzi rajom a pozemským životom?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, aby sa človek nenudil.“

Povedal som: „Ale, otče, odpusť mi, ak sa mýlim, no zatiaľ som nenašiel v opisoch raja nič krásne. Všetko znie desivo – od neustálej amnézie po neustály sex. Skoro by som povedal, že by bolo lepšie reinkarnovať a do raja nevstúpiť.“

Imám (Od Neho Je Mier) sa usmial a povedal: „Nie, syn môj, mýliš sa. Neporovnávaj to, čo počuješ o raji, s týmto svetom. Neporovnávaj tento svet so záhrobím. Spôsob, akým tu rozmýšľaš, je iný než tam. Keby si bol teraz v raji, určite by si to nehovoril. Miera vecí je iná, všetko je iné. Čas, potešenie aj odpočinok. Čas tam nie je ako tento čas a odpočinok tam nie je ako ten, ktorý poznáme tu. Všetko je iné, nepriemietaj svoje ľudské myšlienky na raj.“

Opýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Ale aký to má zmysel?“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Je to odmena.“

Povedal som: „Že každý deň zabudnem?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Aby si sa nenudil po 100 rokoch, 1 000 rokoch alebo dokonca milióne rokov. Zabúdanie znamená zabudnúť, čo si si užíval.“

Povedal som: „Chcel by som sa ťa spýtať ešte na niečo.“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, pýtaj sa.“

Spýtal som sa: „Homosexualita – ak o nej uvažujeme z hľadiska verša, ktorý hovorí: ‘Všetky jedlá boli pre deti Izraela dovolené, okrem tých, ktoré si Izrael sám zakázal,’ a z hľadiska toho, že v raji existuje, je v skutočnosti dovolená alebo zakázaná?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Právne predpisy v súčasnosti hovoria, že je zakázaná.“

Spýtal som sa: „Ale bude niekedy v budúcnosti dovolená?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie.“

Spýtal som sa: „Je vo svojom pôvode dovolená?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Syn môj, správaj sa ku všetkým ľuďom rovnako. Pohŕdať niekým je neprijateľné.“

Povedal som: „Ale prečo teda existuje v raji?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Hovoríme o tomto svete, nie o raji.“

Jazyk Raja

Raz som hovoril s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier) o záležitosti týkajúcej sa môjho brata Taymoura Elalfyho, a Imám (Od Neho Je Mier) povedal po anglicky: „Veľmi krásne a úžasné,“ a potom pokračoval po arabsky: „To preto, že je skutočným veriacim.“

Povedal som „Wow“ po anglicky a dodal: „Sláva Bohu,“ pretože ma prekvapilo, že zriedka hovoril iným jazykom než Arabčinou.

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Boh ťa žehnaj. Milujem Arabský jazyk, pretože je, ako vieš, jazykom obyvateľov raja.“

Povedal som: „Áno, ale ten jazyk časom takmer zanikne, však? Rovnako ako mnoho iných jazykov?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Nie úplne, ale celý svet bude hovoriť najjednoduchším jazykom na Zemi – Angličtinou.“

Povedal som: „Rozumiem.“

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Je to plynulý, príjemný a krásny jazyk.“

Opýtal som sa: „Kedy sa to stane, že sa Angličtina stane hlavným jazykom, jazykom všetkých?”

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Približne do roku 2050, teda za tri desaťročia.“

Zvieratá v Raji

Raz som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) spýtal: „Otče môj, nech je moja duša obetovaná za teba. Môžem položiť ďalšiu otázku?“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Pokračuj, syn môj.“

Opýtal som sa: „Zvieratá ako pes Spoločníkov Jaskyne alebo dudok Šalamúna (NJPN), vrátili sa dnes na Zem ako ľudia?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Toto je najlepšia otázka, ktorú si mi doteraz položil, syn môj. Dudok Šalamúna (NJPN) a ďalšie zvieratá Pán sluhov oživil, a to nielen dnes, ale už mnohokrát a v mnohých vteleniach, a zaslúžia si to, pri Bohu.“

Povedal som: „Sláva Bohu, ako ľudia alebo zvieratá?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Ako ľudia, syn môj. To je z úcty k nim, aby mohli vstúpiť do raja, pretože si to zaslúžia. Veru, Boh je spravodlivý. Syn môj, Božia spravodlivosť a milosť sa nedajú opísať žiadnym stvorením.“

Táto konverzácia ukazuje, že aj zvieratá môžu vstúpiť do raja, ale v raji neexistujú žiadne divoké zvieratá. Váš kôň, pes, mačka či dokonca mravec môžu vstúpiť do raja, ale nie v podobe zvierat. Najprv musia prejsť ľudskou formou, aby sa tam dostali. Zvieratá majú nafs, ale nemajú dušu, zatiaľ čo anjeli majú dušu, ale nie nafs, a človek má oboje. Ak nafs premôže jeho dušu, je horší ako zvieratá, ale ak duša premôže nafs, je lepší ako anjeli. Zvieratá, ktorých nafs je dobré, si zaslúžia reinkarnovať ako ľudia. Ľudia, ktorých nafs je zlé, si zaslúžia reinkarnovať ako zvieratá.

313 Vstúpia do Raja Bez Súdu  

Jedného dňa som odovzdal Imámovi (Od Neho Je Mier) peniaze, ktoré niekoľko veriacich prispelo ako dar. Imám mi povedal:  „Pri Bohu prisahám, mám obavy zo súdu a výčitiek Všemohúceho na Poslednom súde. Cítim tiež pred Ním veľkú hanbu, pretože tieto peniaze sú zverené do našej starostlivosti.“  

Opýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Otče môj, bude pre teba vôbec nejaký Súdny Deň?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Aký je rozdiel medzi mnou a zvyškom ľudstva?“  

Povedal som: „Čítali sme slová, ktoré ti sú pripisované, v ktorých sa uvádza, že dokonca aj 313 vstúpia do raja bez súdu.“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, vstúpia do raja bez súdu, ale nedostanú sa na Posledný Súd bez toho, aby boli súdení.“  

Na to som zvolal: „Sláva Bohu!“  

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Bežní ľudia sú súdení miernejšie než pastier. Pastier je súdený prísnejšie, pretože pozná pravdu.“  

Povedal som: „Sláva Bohu, ale otče, veď ty si Boh v stvorení. Nemáš žiadnu vôľu, iba Božiu, ty si On a On je ty.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Aj keby nás Boh nesúdil na Poslednom Súde, stále existuje niečo, čo sa volá poctivosť vo veciach, ktoré nám boli zverené.“  

Túto konverzáciu som chcel zahrnúť, aby som ukázal, že aj keď je Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) návratom a reinkarnáciou Imáma Al-Husseina (Od Neho Je Mier) a všetci vedia, že Al-Hassan a Al-Hussein sú Pánmi mládeže raja, Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) napriek tomu hovorí s hlbokou pokorou. Aj keď nebude súdený, stále sa bojí súdu. Aj keď je Bohom v stvorení, má bázeň pred Všemohúcim. Nie je pyšný ani arogantný a nepovažuje sa za bezchybného či spaseného, až kým nevyprší jeho posledný dych. Svojimi činmi a slovami nás v ten deň učil pokore a zodpovednosti, a tento odkaz by mal byť uchovaný pre všetky budúce generácie. Učil príkladom a nenechal priestor pre nikoho, aby s pýchou prehlásil: „Som niekým, preto nemôžem zlyhať, ani byť súdený.“

Miesto Raja  

Opýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Je raj prebudením sa z tohto sna?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Presne tak. Keď odstrániš tenkú vrstvu, ktorá ti zakrýva oči a vytvára túto ilúziu, uvidíš raj.“  

Povedal som: „Bratia mi raz povedali, že si im povedal, že ti raj opíšu ešte pred svojou smrťou.“  

Imám (Od Neho Je Mier) na to povedal: „Áno, to je pravda.“  

Povedal som: „A to ma prinútilo zamyslieť sa, či nie je raj a peklo len ďalším snom.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Dopraj si čas na premýšľanie, a ak Boh dá, dospeješ k pravde.“  

Premýšľal som o tom niekoľko dní, až jedného dňa ku mne prišiel Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) a zarecitoval nasledujúci verš: „Ponáhľajte sa za odpustením od svojho Pána a za rajom, ktorého šírka je ako šírka nebies a zeme, pripraveným pre bohabojných.

Povedal som: „Sláva Bohu!“  

Imám (Od Neho Je Mier) sa ma opýtal: „Čo si si všimol na tomto verši?“  

Povedal som: „Nech som ti na výkupné, povedz mi, otče.“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: ‘Raj, ktorého šírka je ako šírka nebies a zeme.’ Raj je na Zemi, syn môj.“  

Povedal som: „Sláva Bohu! Boh je Veľký!“  

A zrazu mi všetko začalo dávať zmysel – Adam a Eva (NJPN) a Záhrada Edenu. Celý príbeh o poklone Adamovi (NJPN) sa odohral na Zemi. Adam (NJPN) bol v prítomnosti Boha, no po svojom hriechu bol vylúčený z Jeho prítomnosti, hoci stále zostal na Zemi. Len už viac nemohol Boha vidieť. Bol zahalený ilúziou, cez oči mal závoj, ktorý mu bránil vidieť pravdu. Tento závoj mohol byť odstránený len dvoma spôsobmi – buď smrťou, alebo priblížením sa k Bohu. Tento závoj bol dôsledkom jeho hriechu. Teraz chápeme, že raj sa nachádza v tom istom fyzickom priestore, kde sme práve teraz. Raj je na Zemi, a môžeme k nemu získať prístup nielen po smrti, ale aj počas života, ak sa nám podarí odstrániť ten závoj z našich očí.  

Spýtal som sa: „Čo je tento závoj, otče?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je to bytosť, ktorá prebýva na zraku. Ak sa človek priblíži k Bohu, dokáže ju zahubiť a odstrániť.“  

Povedal som: „Je to dôvod, prečo si bratom povedal, že ti opíšu raj pred smrťou? Pretože je na Zemi, a oni ho zažijú ešte pred odchodom z tohto sveta?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, máš pravdu. Prisahám Bohu, že ich nechám žiť život raja v tomto živote aj v tom nasledujúcom. A čoskoro ťa vezmem do raja a darujem ti úplnú a absolútnu slobodu.“  

Povedal som Imámovi (Od Neho Je Mier): „Raj znamená slúžiť tebe, Pane. Som Abdullah (Sluha Boží).“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Som si istý jednou vecou, a to, že keby som ťa poslal do pekla a povedal ti, že je to raj, išiel by si tam s úplným presvedčením, že je to tak.“  

Povedal som: „Áno, to je pravda.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Pri Bohu prisahám, raj sa ti pokloní [tebe a tvojim spoločníkom] skôr, než doň vstúpite. Mier s tebou a mier plynie z teba, syn môj.“  

Povedal som: „Neuctievame Boha zo strachu pred Jeho peklom, ani z túžby po Jeho raji, ale preto, že je hoden uctievania.“

Peklo  

Takmer všetky svetové náboženstvá, najmä tie, ktoré otvorene hovoria o posmrtnom živote, veria v koncept pekla. Peklo sa všeobecne zobrazuje ako miesto večného utrpenia, ohňa a mučenia, ktoré je prisľúbené všetkým zloduchom. V Abrahámovských náboženstvách je to miesto večného trápenia a „škrípania zubami“. Je to miesto temnoty, prázdnoty, večného zatratenia a beznádeje. Tieto opisy sa stáročia popularizovali ako v kresťanskom, tak aj v islamskom svete. Avšak tieto opisy sú nepostačujúce a obsahujú určité skreslenia. Čo je peklo vlastne zač? Kde sa nachádza? Z čoho je vytvorené? Ako sa tam človek dostane? Existujú miesta horšie ako peklo? Tieto otázky sú dôležité a pokúsime sa ich objasniť. 

V tomto blogu sme už uviedli, že človek má stanovený počet inkarnácií. Smrť, ktorá nastáva medzi inkarnáciami, sa nazýva wafat (menšia smrť) a konečná smrť alebo veľká smrť sa nazýva mawt, ktorá nastáva na konci všetkých inkarnácií človeka. Medzi inkarnáciami človek vstupuje do čakárne, nazývanej svet Samarat, čo je stav podobný očistcu. Po konečnej smrti je človek súdený za všetky svoje inkarnácie spoločne, aby nepovedal: „Vráť ma späť, aby som mohol robiť dobro, v tom, čo som zanechal.“ Človek je teda súdený za všetky životy, ktoré žil. Potom je poslaný do svojho konečného cieľa – buď do neba, alebo do pekla. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) predtým povedal: „Momentálne nechceme nikoho strašiť tým, že o tom budeme hovoriť podrobne.“ Preto predkladám čitateľovi krátky náhľad do niektorých rozhovorov a informácií, ktoré Imám (Od Neho Je Mier) poskytol o pekle.

Imámova Starosť o Záchranu Duší Pred Peklom  

Jedného dňa mi Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Syn môj, ako si na tom s peniazmi, ktoré máš v zahraničí?“  

Odpovedal som: „Čakám na ne a hneď ako ich dostanem, odovzdám ti ich.“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Viem, že som ti tým spôsobil ťažkosti. Pri Bohu prisahám, viem to.“  

Povedal som: „Hľadám odpustenie u Boha, Najvyššieho a Najmocnejšieho, môj otec. Pri Bohu, keby si v tomto momente chcel moje srdce, bez váhania by som ti ho dal.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Ale prisahám Bohu, Najvyššiemu a Najmocnejšiemu, moje srdce sa láme na kúsky, ako dni plynú, a ľudia stále žijú v útlaku, neviere a tyranii.“  

Odpovedal som: „Cítim to rovnako, otče môj, tiež pri Bohu prisahám.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Pri Bohu prisahám, viem, čo cítiš vo svojom srdci, viem o tvojej dobrej duši. Je to veľká bolesť. Trápi ma, že mnohí zomierajú s tým, že veria, že idú do neba, a pritom ich čaká peklo. Včera si mi povedal jednu vec…“  

Opýtal som sa: „Čo to bolo?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Povedal si, že dni ubiehajú desivou rýchlosťou.“  

Odpovedal som: „Áno, povedal.“  

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Keď si vyslovil túto vetu, akoby si ma prebudil z hlbokého spánku.“  

Povedal som: „Ja som ťa prebudil, otče? Ty si bdelý, my sme tí, ktorí spia.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Môj drahý syn, áno, prebudil si ma spôsobom, ktorý si ani neuvedomuješ. Boh prehovoril na tvojom jazyku.“  

Odpovedal som: „Sláva Bohu.“  

Imám (Od Neho Je Mier) dodal: „Krátko po tom, čo si to povedal, prišiel tvoj starý otec (Od Neho Je Mier) a povedal mi niekoľko slov, ktoré tak zranili srdce a svedomie, že keby ich počula skala, rozpadla by sa na prach.“  

Povedal som: „Niet sily ani moci než skrze Boha. Som si istý, otče môj, že si nikdy v ničom nezlyhal. Brzdia naplnenie Božieho prísľubu iba peniaze? Alebo sú problémom aj v počte ľudí?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Syn môj, všetci máme nedostatky. Áno, hlavnou prekážkou sú peniaze. Keď budú peniaze dostupné, už potrebujeme len základňu, ktorú ty vybuduješ v niekoľkých krajinách sveta.“

Prečo Boh Stvoril Peklo?  

Jedného dňa som povedal Imámovi Ahmedovi Al-Hassanovi (Od Neho Je Mier): „Otče, je tu veriaca žena, ktorá stále kladie jednu otázku.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „To je v poriadku, syn môj.“  

Povedal som: „Pýta sa, prečo Boh vôbec stvoril zlo, prečo musia ľudia prechádzať utrpením. Prečo nás nestvoril v dokonalom svete, kde by sme Ho mohli uctievať? Prečo Boh stvoril zlo a bolesť?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Prečo Boh stvoril nebo a peklo? Aby mohol skúšať veriacich.“  

Povedal som: „Povedal som jej to, ale ona sa spýtala: ‚Prečo musí byť vôbec nejaká skúška?’“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Aby bol veriaci odlíšený od neveriaceho.“  

Povedal som: „Potom sa opýtala: ‚Prečo Boh vôbec stvoril nevedomosť alebo ignoranciu?‘“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Zlo sa stvorilo samo, keď sa vzoprelo Bohu a Jeho Námestníkovi. Iblis, nech je prekliaty Bohom, je toho príkladom.“  

Povedal som: „Ona sa pýtala: ‚Prečo Boh nezachoval iba svetlo a rozum alebo intelekt? A ak je Iblis stvorený z tmy a nevedomosti, aká je jeho vina?‘“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nechápe to a ani to nepochopí. Kto je táto žena?“  

Povedal som Imámovi (Od Neho Je Mier) jej meno a dodal: „Hovorí, že sa len pýta, aby pochopila, nie aby spochybňovala.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Povedz jej: Maj bázeň pred Bohom, dcéra moja, a nevstupuj do vecí, ktoré sú nad tvoje chápanie, lebo sa o teba obávam. Príde deň, keď budeš sedieť predo mnou a ja ti to všetko podrobne vysvetlím, ak Boh dá.“  

Povedal som: „Ak Boh dá, Boh je Veľký. Všetka chvála patrí Bohu.“  

Imám (Od Neho Je Mier) pokračoval: „Teraz by jej táto otázka nepomohla získať celkový obraz. Takéto otázky môžu človeku akurát dopomôcť k ateizmu, Božechráň!“  

Povedal som: „Áno, pri Bohu, počul som, že ateisti kladú tie isté otázky.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Syn môj, vieš prečo? Pretože keď si myslí, že položila otázky a nedostala odpovede, otvorí to prvé dvere, ktorými vstupuje diabol.“

Kto Vstúpi Do Pekla?  

Jedného dňa mi Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) povedal: „Syn môj, sú ľudia, ktorí sú dobrí, čistí a jednoduchí. Nevedia nič iné než sa modliť, postiť sa a konať zjavné akty uctievania. Majú dobré úmysly.“  

Povedal som: „Áno, takých je mnoho.“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nie je spravodlivé, aby išli do pekla. Boh je predsa Spravodlivý, Štedrý a Milosrdný. Všetka chvála patrí Bohu.“  

Spýtal som sa: „Čo sa stane s Moslimom, Kresťanom, Židom alebo akýmkoľvek slušným človekom, ktorý nepoznal Proroka, Posla alebo Námestníka svojej doby, ale žil dobrý život a konal dobro pre iných?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Taká osoba nepôjde do pekla, ale ani do neba. Dostane šancu reinkarnovať ako niekto, kto je bližšie k Dôkazu Boha. Napríklad, ak bol Kresťan, reinkarnuje ako Moslim. Ak bola Žid, reinkarnuje ako Kresťan. Bude reinkarnovať, až kým nedosiahne najvyššiu pravdu.“  

Spýtal som sa Imáma (Od Neho Je Mier): „Niektorí kresťania veria v doktrínu ‚Zostúpenie do pekiel‘, v ktorej Ježiš (NJPN) zostúpil do pekla medzi ukrižovaním a vzkriesením, aby zachránil dobré duše, ktoré tam boli zadržané. Citujú verše: ‚6 Lebo nato sa i mŕtvym kázalo evanjelium, aby boli súdení podľa ľudí v tele a žili podľa Boha v duchu,‘ a tiež: ‚9 Ale to, že vystúpil, čože je iné, ako že aj prv sostúpil do hlbších častí ako je zem?‘ Nag Hammadi píše o tejto udalosti, kde duše boli zachránené z pekla a dostali novú šancu v novej Zmluve s Bohom. Moja otázka je: Boli všetky duše v pekle zachránené ako súčasť tejto Zmluvy s Ježišom (NJPN)? Alebo len tie dobré?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Dobré duše nevstupujú do pekelného ohňa, je to chybné poňatie.”  

Spýtal som sa: „Ale došlo vôbec k oslobodeniu duší z pekla? Alebo je to nepravda?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nie je to pravda, sú to skreslenia a výmysly, ktoré nemajú žiadnu hodnotu.“  

Povedal som: „Takže nebo aj peklo majú svoje stupne?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Iblis je na najnižšej úrovni pekla, a v najhlbšej jame pekla je ľadový chlad, nie oheň.“  

Povedal som: „Otče môj, pokiaľ ide o Súd, je to človek, ktorý súdi sám seba? Stvoril Boh človeka tak, aby si sám vytváral svoje nebo alebo peklo tým, ako posudzuje svoje skutky a myšlienky?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, presne tak. ‚Človek bude svedkom proti sebe.’” 

Tiež som sa spýtal, či ateisti môžu vstúpiť do neba, alebo idú do pekla. Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Najvyššou formou neviery je ateizmus.“

Čo Je Peklo?  

Raz som sa opýtal Imáma (Od Neho Je Mier): „Z tvojich slov som pochopil, že peklo je okolo nás. Znamená to, že ho môžeme fyzicky vidieť už teraz, kým sme nažive, správne? Tiež si mi raz povedal, že ti opíšeme raj ešte pred našou smrťou.“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, to je to je pravda.“  

Potom Imám (Od Neho Je Mier) zarecitoval verš, ktorý sa nenachádza v súčasnom verejne dostupnom Koráne: قدأفلحمندحاھا…“ a povedal: „Pekelný oheň je slnko.“  

Povedal som: „Sláva Bohu! Boh je veľký! Bolo to pred nami celý ten čas.“  

Teraz vidíme, že peklo je opísané ako oheň, pretože ním doslova je – slnko. Duše tých, ktorí páchali zlo, spôsobovali utrpenie, nespravodlivosť a bolesť iným, a zaslúžia si trest, sú zavlečené k slnku, vnútri ktorého budú prebývať. Budú zažívať fyzickú bolesť spôsobenú podmienkami na slnku a psychickú bolesť vyvolanú vlastným súdom nad svojimi činmi.

Miesta Horšie Než Peklo  

Jedného dňa mi Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) hovoril o pokrytcoch a zradcoch a povedal: „Áno, syn môj, oni uvidia Veľký Teror (al-hawl al-azím).“  

Spýtal som sa: „Myslíš pekelný oheň?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Oheň je v porovnaní s tým milosrdnejší a jemnejší.“  

Povedal som: „Niet sily ani moci, než skrze Boha. Čo je tento Veľký Teror, nech som ti na výkupné?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Veľký Teror… peklo je v porovnaní s ním ako raj.“  

Povedal som: „Som v úžase. Nikdy som o takom mieste nepočul. Môžeš mi o ňom povedať viac, otče?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Teraz si o ňom počul.“  

Spýtal som sa: „Môžeš mi to vysvetliť? Je to nejaký svet? Kde sa nachádza?“  

Imám odpovedal: „Áno, syn môj, je to miesto pre tých, ktorí ťa zradili a ublížili ti. Pripravili sme ho práve pre nich.“  

Slzy mi začali stekať po tvári a plakal som: „Sláva Bohu! Bolo to stvorené pre mňa? Pre tých, ktorí ma zradia?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Myseľ nedokáže pochopiť hrôzu toho trestu, ani jeho povahu, pretože je to nepochopiteľné pre ľudský rozum. Sú trápení niečím, čo sa nazýva TR (té-er-ká).“  

Spýtal som sa: „TR? Čo to je? Sláva Bohu. Je to nejaké zviera alebo stroj, alebo čo?“  

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Povedal som ti, že je to nepochopiteľné pre ľudskú myseľ. Nerozumieš tomu, ale dal som ti príklad – pekelný oheň je v porovnaní s tým raj.“  

Spýtal som sa: „Sláva Bohu. Je toto miesto pre každého, kto zradí Rodinu Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou)? Sú tam aj Abu Bakr a Omar?“  

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je to pre každého, kto zradí Abdulláha, syna Ahmeda.“

Dvere Číslo Dvadsaťjeden: Zdroj Zla

19.09.2024

„Existuje len jedno zlo, nevedomosť.“ Boh je Spravodlivý a miluje spravodlivosť. Boh je slobodný a miluje slobodu. Stvoril človeka na Svoj obraz, a ľudská duša prirodzene túži po spravodlivosti a slobode. Boh stvoril človeka slobodného, so zmyslom pre spravodlivosť. Napriek tomu mnohí obviňujú Boha za nespravodlivosť vo svete, no zároveň nenávidia Jeho zásahy a [...]

Dvere Číslo Devätnásť: Smrť

14.09.2024

„Spánok je brat smrti.“ V starovekých gréckych náboženstvách, ktoré boli založené na Noemovej Zmluve Prorokmi poslanými do Grécka, boli Hypnos (spánok) a Thanatos (smrť) považovaní za bratov. Tento fakt opäť dokazuje, že všetky náboženstvá pochádzajú z rovnakého zdroja. Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal: „Spánok je brat smrti.” Smrť je bolestivá, [...]

Dvere Číslo Osemnásť: Džinovia

13.09.2024

„Džinov sme stvorili už predtým zo spaľujúceho ohňa.“ Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mi raz povedal: „Ak sú príčiny známe, údiv sa vytratí.“ Už od úsvitu ľudskej histórie sme sa stretávali s mnohými nevysvetliteľnými aktivitami, ktoré veda označuje ako paranormálne javy. Pokúšali sme sa tieto záhadné skúsenosti vysvetliť cez prizmu náboženstva, vedy [...]

Rusko opozícia Navaľnyj pohreb

Streľba v centre Moskvy: Hlásia mŕtvych. Krvavú prestrelku rozpútal mocenský boj miliardárov

18.09.2024 22:28

Podnikatelia v boji o majetok rozpútali prestrelku blízko Kremľa.

covid

Šíri sa nový subvariant koronavírusu, dominantný môže byť o niekoľko týždňov

18.09.2024 22:10

Dostal označenie XEC a sa môže stať dominantným v priebehu niekoľkých týždňov.

Hacker

FBI rozložila ďalšiu veľkú čínsku hackerskú skupinu. Zameriavala sa na západné krajiny

18.09.2024 21:05

Rovnako ako iná rozložená čínska hackerská skupina Volt Typhoon sa aj Flax Typhoon zameriavala na kritickú infraštruktúru v západných krajinách.

Valerie Hayerová, europarlament, europoslankyňa, Obnovme Európu

Tvrdé slová v europarlamente: Odvolanie Šimečku rozprúdilo debaty, Metsolová chce reagovať

18.09.2024 20:45

Režim Roberta Fica opäť raz podkopal demokratické piliere Slovenskej republiky, vyhlásila francúzska europoslankyňa.

CompanionOfTheRiser

Vitajte v ére spásy: Vzostup Imáma Al Mahdího!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 17551x
Priemerná čítanosť článkov: 836x

Autor blogu

Kategórie