Transmigrácia Duše:
„Odpovedali: ‚Niektorí hovoria Ján Krstiteľ, iní Eliáš a ešte ďalší Jeremiáš alebo jeden z Prorokov.’“
Bežne rozšírený názor, ktorý ľudia majú o duši, je, že každý človek sa narodí s dušou a táto duša zostáva s človekom až do smrti. A že duša opúšťa telo až počas smrti. Skutočnosť je však taká, že duša môže vstúpiť do človeka pri narodení, počas detstva, dospelosti alebo dokonca v starobe. Duša môže tiež človeka opustiť ešte pred smrťou tela. Duša môže človeka opustiť a on zostane nažive niekoľko rokov, dokonca desaťročí. Ľudia starodávnych čias to dobre vedeli. Duša cestuje z jedného tela do druhého prostredníctvom reinkarnácie, alebo môže cestovať z tela do tela prostredníctvom transmigrácie. Aby sme čitateľovi uľahčili chápanie, definujme nasledujúce pojmy:
- Reinkarnácia: Znovuzrodenie duše v novom ľudskom tele.
2. Transmigrácia: Pohyb duše z jedného ľudského tela, počas alebo mimo smrti, do iného už žijúceho človeka bez prežitia procesu narodenia.
3. Maskh: Znovuzrodenie ľudskej duše ako zviera.
4. Raskh: Transmigrácia ľudskej duše z človeka do nehmotného objektu, ako je kameň alebo skala.
5. Faskh: Transmigrácia ľudskej duše z človeka do rastliny alebo stromu.
Aj keď tieto koncepty hlavné judeo-kresťanské a islamské školy myslenia odmietajú, tieto idey boli vždy súčasťou učenia Prorokov a Poslov (NJPN). Tieto koncepty je možné ľahko nájsť v Tóre, Evanjeliách a Koráne, ako aj v rozpovedaniach Prorokov týchto náboženstiev. Zatiaľ čo hlavné ortodoxné smery každého z týchto abrahámovských náboženstiev uedené koncepty zanedbali, minimalizovali alebo úplne odmietli, mnohé gnostické sekty ich udržali pri živote.
Uvedieme dôkazy z Biblie, že Ježiš veril a učil koncepty reinkarnácie alebo návratu duše po smrti v nových telách, ako aj koncept transmigrácie. Bez akéhokoľvek priestoru na pochybnosti ukážeme, že raní nasledovníci Ježiša (NJPN), ako aj Židia žijúci v tom čase, boli oboznámení s myšlienkami reinkarnácie a transmigrácie a verili v ne. Viera a očakávanie návratu určitých postáv v iných telách boli medzi Židmi a medzi ranými nasledovníkmi Krista v tej dobe bežné. Najprv sa pozrime na Matúša, kapitolu 16: 13 A keď prišiel Ježiš do okolia Cezáree Filipovej, opýtal sa svojich učeníkov a riekol: Čo hovoria ľudia o mne, že kto som ja, Syn človeka? 14 A oni povedali: Jedni hovoria, že si ty Ján Krstiteľ, iní, že Eliáš, a zase iní, že Jeremiáš, alebo niektorý z prorokov. 15 Povedal im: A vy čo hovoríte, že kto som ja? 16 A Šimon Peter odpovedal a riekol: Ty si Kristus, Syn živého Boha! Krst Ježiša Jánom je v Biblii zvýraznený a slúži ako dôležitý verejný míľnik. Išlo o predanie štafety nástupníctva od Jána k Ježišovi (NJPN). Všetci, ktorí verili v Jána a boli jeho nasledovníkmi, boli svedkami ustanovenia Ježiša Bohom ako Jánovho nástupcu tesne pred Jánovou mučeníckou smrťou. Ježiš tiež v tomto bode prijal Ducha Svätého a začal svoje pôsobenie. Rovnaký rituál sa uskutočnil tesne pred smrťou Proroka Mohameda (NJPN & Jeho Rodinou) vrámci udalosti Ghadir Khum. Vtedy Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) ustanovil Alího ibn Abi Táliba (Od Neho Je Mier) za svojho božského nástupcu.
To znamená, že po prednesení svojej poslednej reči jeho nasledovníkom a verejnom ustanovení Ježiša za svojho nástupcu, bol Ján Krstiteľ zatknutý a sťatý vo veku približne 30 rokov. Tiež to znamená, že Židia a raní nasledovníci Jána a Ježiša verili v transmigráciu duše z mŕtveho dospelého do tela živého dospelého. Bežné chápanie medzi tými, ktorí veria v reinkarnáciu, je, že keď človek zomrie, znovu sa narodí ako dieťa v novom tele. Táto myšlienka však nebola nevyhnutne rovnaká u Židov tej doby, pretože keď sa opýtali, za koho ľudia pokladajú Ježiša, učeníci odpovedali, že niektorí hovoria, že za Jána Krstiteľa. Je teda jasné a evidentné, že verili, že Jánova duša môže po smrti vstúpiť do Ježišovho tela, vrátiť sa v podobe Ježiša a pokračovať v živote v novom tele bez potreby čakať na narodenie nového tela a jeho rast.
Toto nie je jediné miesto, kde sa diskutuje o transmigrácii a/alebo reinkarnácii. Ak sa pozrieme do Matúša, kapitoly 11, zistíme, že Ježiš vyhlasuje Jána Krstiteľa za návrat alebo reinkarnáciu Eliáša. 11 Ameň vám hovorím, že nepovstal medzi splodenými zo žien väčší nad Jána Krstiteľa; ale ten, kto je menší v nebeskom kráľovstve, je väčší ako on. 12 A odo dní Jána Krstiteľa až doteraz trpí nebeské kráľovstvo násilie, a tí, ktorí činia násilie, uchvacujú ho. 13 Lebo všetci proroci aj zákon prorokovali až po Jána. 14 A chcete-li prijať, on je Eliáš, ktorý mal prijsť. 15 Kto má uši, aby počul, nech počuje!
Je teda zrejmé, že Ježiš (NJPN) taktiež veril a vyučoval doktrínu návratu alebo reinkarnácie. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) potvrdil, že Ján Krstiteľ bol skutočne reinkarnovaný Eliáš. Ďalší odkaz na Eliáša ako Jána Krstiteľa je uvedený v Biblii počas scény Ježišovho premenenia. Ježiš odhaľuje svoje svetelné telo svojim učeníkom, ktorí padnú na zem v poklone, aby zdvihli hlavy a hľa, Ježiš stojí vo svojom svetelnom tele, a s ním sú dvaja fyzicky mŕtvi Proroci: duše Eliáša a Mojžiša (NJPN).
1 A po šiestich dňoch pojal Ježiš Petra, Jakoba a Jána, jeho brata, a vyviedol ich na vysoký vrch osobitne, 2 a premenil sa pred nimi, a jeho tvár sa skvela jako slnce, a jeho rúcho stalo sa bielym ako svetlo. 3 A hľa, ukázali sa im Mojžiš a Eliáš shovárajúc sa s ním. 4 A Peter odpovedal a riekol Ježišovi: Pane, dobre nám je tu byť. Ak chceš, spravíme tu tri stány: tebe jeden, Mojžišovi jeden a Eliášovi jeden. 5 A kým ešte hovoril, hľa, zatônil ich svetlý oblak, a hľa, bolo počuť z toho oblaku hlas, ktorý hovoril: Toto je ten môj milovaný Syn, v ktorom sa mi zaľúbilo. Toho počúvajte! 6 A keď to počuli učeníci, padli na svoju tvár a báli sa veľmi. 7 A Ježiš pristúpiac dotknul sa ich a povedal: Vstaňte a nebojte sa! 8 A keď pozdvihli svoje oči, nevideli už nikoho, iba samotného Ježiša. 9 A keď schádzali s toho vrchu, prikázal im Ježiš a povedal: Nepovedzte nikomu o tom videní, dokiaľ Syn človeka nevstane z mŕtvych! 10 A jeho učeníci sa ho opýtali a riekli: Čože to tedy hovoria zákonníci, že najprv musí prijsť Eliáš? 11 A Ježiš povedal a riekol im: Eliáš pravda prijde prv a napraví všetko; 12 ale hovorím vám, že Eliáš už prišiel, a nepoznali ho, ale mu urobili všetko, čo chceli. Tak bude od nich trpieť aj Syn človeka. 13 Vtedy porozumeli učeníci, že im to povedal o Jánovi Krstiteľovi.
V Matúšovi 17 teda po druhýkrát nachádzame, ako Ježiš vyhlasuje Jána za Eliášov návrat, a tiež tu máme zjavenie duší Eliáša a Mojžiša (NJPN) učeníkom. Môžeme teda ľahko dospieť k záveru, že duše Eliáša a Mojžiša cestovali s Ježišom (NJPN) a jeho učeníkmi a učili sa od neho.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) ako spoločník Siedmej Zmluvy a reinkarnácia Al-Husajna (Od Neho Je Mier) zohráva v tomto čase dôležitejšiu úlohu než ktorýkoľvek iný Prorok a Posol v priebehu histórie. V skutočnosti, všetci Proroci, Poslovia a Imámovia túžili vrátiť sa v tejto dobe, aby ho podporili. V jednej historickej rozprave sa Abi Abdulláha (Od Neho Je Mier) spýtali:
„A recituj v Knihe príbeh o Izmaelovi. Bol vždy verný svojmu sľubu a bol Poslom, Prorokom.“ Bol tento verš o Izmaelovi, synovi Abraháma (NJPN)? Veru, ľudia tvrdia, že je to o Izmaelovi, synovi Abraháma.“ A tak Imám (NJPN) povedal: „Veru, Izmael zomrel pred Abrahámom a Abrahám bol Dôkazom Božím, Qaimom, spoločníkom jurisprudencie, tak ku komu bol Izmael vyslaný?” Tak mu bolo povedané: „Potom koho sa tento verš týkal, nech som tvojim výkupný?“ On (NJPN) odpovedal: „To bolo o Izmaelovi, synovi Ezechiela Proroka (NJPN). Boh ho poslal k jeho ľudu, no oni ho zapreli, zavraždili ho a stiahli mu kožu z tváre. A tak sa Boh na nich nahneval a poslal mu anjela Satataela, anjela trýzne, a ten mu povedal: ‚Ó Izmael, ja som Satatael, anjel trýzne. Pán Slávy ma k tebe poslal, aby som potrestal tvojich ľudí všetkými druhmi trestov podľa tvojho želania.‘ A tak Izmael povedal: ‚Nepotrebujem to, ó Satatael.‘ Boh mu teda vnukol: ‚Ó Izmael, čo je teda tvoja potreba?‘ Izmael povedal: ‚Môj Pane, ty si s nami uzavrel Zmluvu, že ty si Pán, a Mohamed je Tvoj Posol a jeho miestodržitelia majú autoritu a Wilayah. Povedal si Svojmu stvoreniu, čo jeho národ urobí Al-Husajnovi, synovi Aliho (NJPN) po ich Prorokovi. A sľúbil si Al-Husajnovi, že reinkarnuje v tomto svete a dostane sa mu pomsty vlastnými rukami voči všetkým, ktorí mu to urobili. Takže moja potreba, ó Pane, je, aby si mi tiež dal reinkarnovať v tomto svete, aby som sa mohol pomstiť všetkým, ktorí mi to urobili, rovnako ako si dal reinkarnovať Al-Husajnovi.‘ A tak Boh sľúbil Izmaelovi, synovi Ezechiela, že reinkarnuje s Al-Husajnom, synom Aliho (NJPN).“
Táto túžba Izmaela (NJPN) vrátiť sa s Al-Husajnom (Od Neho Je Mier) bola túžbou všetkých Prorokov, Poslov a spravodlivých. Dozaista im všetkým Boh túto túžbu splnil. Abi Abdullah (Od Neho Je Mier) povedal: „A Al-Husajn (NJPN) vystúpi so svojimi spoločníkmi, ktorí boli zabití s ním, a s ním bude aj sedemdesiat Prorokov, tak ako boli poslaní s Mojžišom, synom Imrána. Qaim (NJPN) mu odovzdá pečať a Al-Husajn (NJPN) bude ten, kto ho umyje, zabalí do rubáša a uloží do hrobu.” Pri inej príležitosti sa Imáma Al-Sádiqa (Od Neho Je Mier) spýtali: „Narodil sa už Al-Qaim?” Odpovedal: „Nie, a keby som mal príležitosť byť s ním, slúžil by som mu po zvyšok svojho života.” Týchto historických výpovedí alebo rozpráv je mnoho. Je jasné, že to bol sen každého Proroka, Posla a Imáma vrátiť sa s Povstalcom/Qaimom, pretože on ustanovuje Božiu vládu na Zemi, Boží Spravodlivý Štát, návrat do Rajskej Záhrady, čo je vyvrcholením úsilia všetkých Prorokov, Poslov a spravodlivých.
Ak duše Mojžiša a Eliáša cestovali s Ježišom Kristom, učili sa a počúvali ho, potom spolu s dušami všetkých Prorokov, Poslov a spravodlivých cestovali s Imámom Ahmedom Al-Hassanom (Od Neho Je Mier), ktorý je Al-Husajnom (Od Neho Je Mier) od chvíle, keď sa objavil na tejto Zemi. Nasledovali ho a čakali na príležitosť transmigrovať do fyzického tela, ktoré by mohli použiť na službu Imámovi (Od Neho Je Mier). Z jeho vôle a na jeho príkaz by tieto čisté duše a anjeli vstúpili do tiel, ktoré boli okolo Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier). Takto sa mnohí ľudia stali reinkarnáciami Prorokov, Poslov a anjelov, ale nie od fyzického narodenia, ale skôr od duchovného „znovuzrodenia“ vo viere, keď na nich zostúpila duša. Aj keď sa táto myšlienka môže zdať mainstreamovej verejnosti cudzia, už celé stáročia tieto pravdy poznali a učili vo svojich kruhoch židovskí rabíni a gnostickí kresťania. Rabbi Isaac Luria učil, že to bolo práve počas dospelosti Proroka Jozefa, kedy Prorok Jozef prijal dušu, a to dušu Henocha (NJPN), ktorá naňho zostúpila. Rabbi povedal:
„Toto je tajomstvo verša: ‚6 Dal to na svedoctvo v Jozefovi…‘ (Kniha Žalmov 81:6) – pretože Jozef mal tú česť prijať dušu Henocha, ktorá sa nazýva ‚eidi‘ [Môj svedok], ako bolo uvedené. Preto bol Jozef ‚yafeh to’ar‘ [krásny] (Gen. 39:6), pretože mal tú česť prijať Adamovu yafyo [krásu], ktorá k nemu prišla z okraja neshama najvyššieho Atzilutu… Jozef však nemal túto česť až do noci ‚po celých dvoch rokoch‘ (Gen. 41:1), keď bolo rozhodnuté, že by mal opustiť väzenie – v ten istý deň bol povýšený. Tak je napísané: ‚6 Dal to na svedoctvo v Jozefovi, keď bol vyšiel proti Egyptskej zemi‘ (Žalm 81:6) Je to pochopiteľné, keď si spomeniete, čo sme povedali v predchádzajúcich kapitolách, že ruach alebo neshama vstupuje do človeka v noci, keď spí… Je možné tiež pochopiť, čo hovoria mudrci na základe konca verša, ‚6 Dal to na svedoctvo v Jozefovi, keď bol vyšiel proti Egyptskej zemi kde som počúval jazyk, ktorého som neznal.’ (Žalm 81:6) V tú noc prišiel Gabriel a naučil ho sedemdesiat jazykov. (Sotah 36b) Čo sa skutočne stalo, bolo to, že duša Henocha/Metatrona, ministra nad sedemdesiatimi národmi, ktorý pozná ich sedemdesiat jazykov, do neho vstúpila tej noci a okamžite vedel spomínaných sedemdesiat jazykov.“
Rovnako ako sme dokázali, že ľudia v čase Krista vedeli, že duše môžu kedykoľvek vstúpiť do ľudskej bytosti, a dokonca si mysleli, že duša nedávno zosnulého Jána Krstiteľa vstúpila do Ježiša, duša môže tiež kedykoľvek opustiť telo žijúceho človeka bez toho, aby musel fyzicky zomrieť. V tomto prípade by však smrť bola duchovná. Existujú dokonca príklady ľudí, ktorí stratili svoje duše počas života, no zostali fyzicky nažive. Pozrime sa na príbeh Saula v Biblii (1. Samuelova, kapitola 16):
11 Potom riekol Samuel Izaimu: Či sú to už všetci tí mládenci? A on povedal: Ešte pozostal najmladší, ktorý práve teraz pasie ovce. Na to riekol Samuel Izaimu: Pošli hneď po neho a doveď ho, lebo nesadneme okolo stola, dokiaľ neprijde sem. 12 A tak poslal po neho a doviedol ho. A šuhaj bol rumenný a pri tom krásnych očí a peknej postavy. A Hospodin riekol: Vstaň, pomaž ho, lebo toto je on. 13 Vtedy vzal Samuel roh s olejom a pomazal ho prostred jeho bratov. A Duch Hospodinov sostúpil na Dávida a zostal na ňom od toho dňa a tak vše potom. A Samuel vstal a odišiel do Rámy.
Dávid v Službe Saula
14 A Duch Hospodinov odišiel od Saula, a desil ho zlý duch, poslaný od Hospodina. 15 Vtedy povedali služobníci Saulovi, jemu: Nože hľa, prosíme, desí ťa zlý duch od Boha. 16 Nech tedy rozkáže náš pán svojim služobníkom tu pred tebou, aby vyhľadali muža, ktorý vie hrať na harfe, aby, keď prijde na teba zlý duch od Boha, hral svojou rukou, a bude ti dobre. 17 A Saul riekol svojim služobníkom: Nože mi tedy vyhľadajte muža, ktorý dobre hrá, a doveďte ho ku mne. 18 Vtedy odpovedal jeden z mládencov a riekol: Hľa, videl som syna Izaiho Betlehemského, ktorý vie hrať, a je to muž udatný a bojovný, rozumný do reči, človek krásnej postavy, a Hospodin je s ním. 19 A Saul poslal poslov k Izaimu a odkázal mu: Pošli mi Dávida, svojho syna, ktorý je pri stáde. 20 Vtedy vzal Izai osla, chlieb a kožicu vína a jedno kozľa a poslal to po Dávidovi, svojom synovi, Saulovi. 21 A tak prišiel Dávid k Saulovi a stál pred ním, a veľmi si ho zamiloval, a stal sa jeho zbrojnošom. 22 A Saul poslal k Izaimu posla s odkazom: Dovoľ, prosím, aby stál Dávid predo mnou, lebo našiel milosť v mojich očiach. 23 A bývalo, že kedykoľvek napadol zlý duch od Boha Saula, Dávid vzal harfu a hral svojou rukou, a Saulovi sa uľahčilo, a bolo mu dobre, a zlý duch odstúpil vtedy od neho.
V Tóre bol Saul ustanovený za kráľa Bohom a mal dobrú dušu od Boha. V určitom momente, v dôsledku Saulových hriechov, dobrá duša od Boha opustila Saula a bola nahradená zlou dušou, ktorá ho trápila. Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) nás učí, že sväté duše alebo duchovia prichádzajú na človeka, keď sú hodní ich prijatia, a nie každý sa s nimi narodí. Ďalej, ak človek s dobrou dušou nekoná správne, dobrá duša za určitých okolností človeka opustí a nahradí ju zlá duša. Ďalším príkladom osoby, ktorá stratila svoju dobrú dušu, je prípad Samsona. Pozrime sa na Knihu sudcov, kapitola 16:
18 A Delila vidiac, že jej vyjavil celé svoje srdce, poslala a zavolala kniežatá Filištínov a odkázala: Poďte už teraz hore, lebo mi vyjavil celé svoje srdce. A tak prišli k nej hore kniežatá Filištínov a doniesli striebro vo svojej ruke. 19 A keď ho uspala na svojich kolenách, zavolala človeka a sholila sedem vrkočov jeho hlavy a začala ho pokorovať. A tak odišla jeho sila od neho. 20 A povedala: Filištíni na teba, Samsone! A keď sa prebudil zo svojho spánku, povedal si: Vyjdem von ako po každé a otrasiem sa. Ale on nevedel, že Hospodin odišiel od neho. 21 Vtedy ho pochytili Filištíni a vyklali mu oči a odviedli ho dolu do Gazy, poviazali ho dvoma medenými reťazami, a mlel v dome väzňov.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) povedal, že všetok úspech a šťastie pochádzajú z dobrej duše. Je to ona, ktorá chráni, vedie a udeľuje šťastie. Bez nej budú všetky sa úspechy a požehnania človeka vytratia a bude veľmi trpieť. Vidíme, že presne toto sa stalo Samsonovi v Knihe Sudcov. Samson stratil svoju dušu kvôli svojej hriešnej túžbe, aj keď mu bola neskôr krátko pred jeho mučeníckou smrťou vrátená. Iní však také šťastie nemali. Balám bol Prorok spomenutý v Biblii aj v Koráne. Boh mu prikázal požehnať Izrael a mal dušu od Boha. V Knihe Numeri, kapitola 24, sa píše: „2 A keď pozdvihol Balám svoje oči, videl Izraela, že leží podľa svojich pokolení, a prišiel na neho Duch Boží.” Korán však jasne hovorí, že stratil svoju dušu, pretože zavrhol Božie slová a prikázania, a namiesto toho bola dobrá duša nahradená zlou diabolskou dušou: „Rozpovedz im príbeh o tom, komu sme dali Svoje znamenia, no on sa od nich odvrátil. A satan ho urobil svojím nasledovníkom, a tak sa stal jedným z tých, ktorí zblúdili.” Dobre duše sú ľuďom udelené, keď si vytvorili kapacitu na ich prijatie. Keď už dosiahli toto privilégium, musia sa snažiť ich udržať. Ak sa im to nepodarí, duša ich opustí.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mi raz povedal: „Vieš, koľko bolo Prorokov a Poslov, ktorí boli takmer vymazaní a odstránení zo zoznamu Prorokov?“
Odpovedal som: „Tristo trinásť?“
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Áno, Mojžiš bol jedným z nich, Jakob a Mohamed tiež, na konci svojho života.“
Imám (Od Neho Je Mier) ďalej objasnil, že stovky Prorokov zlyhali, boli nahradení a stratili svoje duše. Z tohto dôvodu si dokonca ani Princ Veriacich Ali (Od Neho Je Mier) nemohol byť istý, až do úplne posledného okamihu, kým ho nakoniec nezasiahol smrteľný úder a nezvolal: „Pri Pánovi Káby, zvíťazil som!“ Do toho momentu si nebol istý svojim stavom u Boha.
Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mi raz povedal: „Balám ibn Ba’ura bol lepší než všetci Proroci, ktorí sú s tebou, a aký bol jeho osud? Jeho koniec nebol ničím iným než biedou. Duša ide k osobe, ktorá je jej najbližšia a najvhodnejšia. Dám ti príklad: Máš auto z roku 1950 a auto z roku 1990, ktoré je lepšie?“
Odpovedal som: „1990.”
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Ale si v roku 2018.“
Odpovedal som: „1950, to drahšie.“
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Nejde o to, čo je drahšie, hovoríme o realite takej, aká je. Máš model z roku 1950 a z roku 1990, a si v roku 2018. To, čo máš k dispozícii podľa svojich finančných možností, sú tieto dve autá, ale v skutočnosti existuje niečo lepšie to modernejšie. A presne toto je situácia, v ktorej sme teraz. To najlepšie do tohto Volania zatiaľ nevstúpilo. Toto je to, čo máme k dispozícii teraz.“
Povedal som: „Teda ak do tohto Volania (Daawa) vstúpi lepší človek, znamená to, že duša toho či onoho Proroka prejde k tomu lepšiemu človeku?“
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Za jednej podmienky, ak si tú dušu neustráži a nepodrobí svoje nafs/ja disciplíne, tak áno, duša odíde. Ale ak bojuje proti svojmu nafs, ktoré ho nabáda k zlu, potom, samozrejme, Boh je Spravodlivý a Pravdivý, a duša zostane.“
Povedal som: „Čo ak v budúcnosti príde Egypťan menom ‘Abdullah,’ ktorý bude lepší ako ja, vstúpi do Daawy a ty ho budeš milovať, a ja by som sa dopustil chyby alebo by som ťa unavil, ako som to už urobil predtým?“
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Môj milovaný syn, a čo si to urobil a čo som ti urobil ja? Môj syn, ja ťa podrobuje disciplíne a učím ťa, ale vzdať sa ťa, to nie. Neprirovnávaj sa k ostatným ľuďom.“
Povedal som: „Takže ma nikdy neopustíš, nech sa stane čokoľvek? Je to tvoj sľub, ó syn Posla Božieho?“
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Nikdy, nikdy, nikdy ťa neopustím, pokiaľ sa ty nevzdáš Boha.”
Spýtal som sa: „Čo znamená ‘vzdať sa Boha’? Odpadlíctvo? Úmyselná neviera?“
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Je to strata milosrdenstva. A čo je milosrdenstvo?“
Povedal som: „Áno.“
On (Od Neho Je Mier) nato: „Ahlul-Bayt (NJPN). Kto sú Ahlul-Bayt (NJPN)? Boh Všemohúci. Pokiaľ si s Bohom, nemusíš sa ničoho báť. S plnou istotou viem, že si sa úplne rozpustil v láske k Bohu a Jeho Domu, mám o tom plnú, skutočnú a pevnú istotu.“
Povedal som: „Niekedy sa obávam, že ak urobím chybu, opustíš ma.“
On (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Toto je nesprávne, môj syn, nemysli takto. Priznať si vinu je cnosť. Keď človek urobí chybu a potom si ju prizná, Boh Všemohúci mu odpustí. Tá chyba však musí byť neúmyselná. To znamená, že človek nemôže úmyselne páchať hriechy a chyby a potom len očakávať, že ich môže len priznať a bude mu odpustené. To sa nazýva pokrytectvo, a ty to vieš. Synu, hovorím ti to len z jedného dôvodu, aby si túto myšlienku učil tých, ktorí sú okolo teba.“
Povedal som: „Mám jednu prosbu, Otče, nikdy ma nevymeň ani ma neopusti.”
On (Od Neho Je Mier) povedal: „Budeš nahradený len za jednej podmienky: ak môj Otec a Pán Mohammed (NJPN & Jeho Rodinou) nahradí mňa, a ak Mohammed ibn Al-Hassan (NJPN & Jeho Rodinou) bude nahradený. Len vtedy ti to nemôžem zaručiť. A je nemožné, aby sme boli nahradení, a ak máš iný názor, povedz ho.“
Celá debata | RSS tejto debaty