Založ si blog

Dvere Číslo Trinásť: Vzkriesenie Ježiša Krista.

„A bude hovoriť k ľuďom, keď bude v kolíske a v starobe,
a bude jedným z dobrých.“

Vzkriesenie Ježiša Krista patrí medzi najdôležitejšie témy Kresťanstva. Kresťania veria, že išlo o fyzické vzkriesenie, pri ktorom Ježiš po troch dňoch vstal z mŕtvych a vyšiel z hrobu so svojím ukrižovaným telom. Moslimovia naopak veria, že k žiadnemu vzkrieseniu nedošlo, pretože Ježiš nebol ukrižovaný. Podľa nich bol vo veku tridsaťtri rokov vyzdvihnutý na nebesia, aby sa vrátil na Konci Čias. Kresťania ako dôkaz svojho tvrdenia citujú biblické príbehy, kde učeníci našli prázdny hrob a kde sa im zjavil Ježiš (NJPN). Moslimovia sa opierajú o Korán a niektoré hadísy. Podporujú však Biblia a Korán tieto tvrdenia kresťanov a moslimov?

Jedného dňa som sa spýtal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Kresťania sa ma často pýtajú, aký bol skutočný dôvod ukrižovania? Malo slúžiť na odstránenie hriechov ľudstva, ako to tvrdia Kresťania, a tým vymazať všetky chyby a hriechy, alebo mal tento čin iný účel?”

Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Ukrižovanie a ten, kto bol ukrižovaný, predstavovali výkupnú obeť. Ako hovoria, cieľom bolo, aby boli odpustené hriechy ľudstva, no nie všetky. Nezahŕňalo to všetky hriechy od začiatku stvorenia až po jeho koniec, ale iba hriechy tých, ktorí žili v danom čase—hriechy veriacich a všetkých, ktorí sa kajajú, avšak nie hriechy zločincov.“

Opýtal som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „V Biblii sa píše, že keď sa Ježiš (NJPN) zjavil učeníkom po ukrižovaní, mal na rukách stopy po ukrižovaní. Čo to znamená?”

Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) odpovedal: „To nie je pravda, na jeho rukách ani tele neboli žiadne stopy po ukrižovaní.“

Opýtal som sa: „A čo tvoja obeť v Karbale?“

On (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je to to isté. Aj Ján Krstiteľ zomrel z rovnakého dôvodu.” (To znamená, že Al-Husajn a Ján Krstiteľ (NJPN) sa obetovali, aby boli odpustené hriechy ľuďom, ktorí žili v ich čase).

Opýtal som sa: „Je to niečo, čo sa deje na základe voľby Božieho Dôkazu?“ 

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Je to vec, ktorá sa deje podľa voľby Božieho Dôkazu.“

Rôzne Vekové Kategórie: Sabi, Fata, Šab, Kahil, & Šejk

Jedného dňa som sa Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier) opýtal: „Aký je rozdiel medzi chlapcom (Sabi), mládencom (Fata), mladým mužom (Šab), starším mužom (Kahil) a starcom (Šejk)?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Rozdiel z akého hľadiska?“

Povedal som: „Myslím tým, v akom veku sa považuje niekto za chlapca (Sabi)?”

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Chlapec (Sabi) je osoba vo veku od desiatich do pätnástich rokov.“

Povedal som: „A čo mládenec (Fata)? Niet mládenca (Fata) okrem Aliho.“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Mládenec (Fata) je vo veku od pätnásť do dvadsať rokov.“

Spýtal som sa: „A čo mladý muž (Šab)?“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Mladý muž (Šab) je vo veku od dvadsať do štyridsať rokov.“

Potom som sa spýtal: „A starší muž (Kahil)?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Starší muž (Kahil) je vo veku od šesťdesiatpäť do sedemdesiatpäť rokov.“

Povedal som: „Wow! A čo starec (Šejk)?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Starec (Šejk) je nad sedemdesiatpäť rokov.“

Povedal som: „Boh je Veľký! Skrýva sa tu veľké tajomstvo! Boh povedal o Ježišovi (NJPN): ‚A bude hovoriť k ľuďom, keď bude v kolíske a tiež v starobe, a bude jedným z bezúhonných.’ Znamená to, že Ježiš (NJPN) zostal na Zemi nažive až do staroby, až do sedemdesiatky, je to tak?”

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, pokračuj.“

Povedal som: „Ľudia všetkých náboženstiev sa zhodujú, že Ježiš (NJPN) bol buď vyvíšený, alebo ukrižovaný vo veku tridsaťtri rokov. Kam išiel potom, Otče, keď sa stretol sa s učeníkmi? Toto je obrovská téma a významná záležitosť – stratené roky Ježiša Krista po ukrižovaní.“

Imám (Od Neho Je Mier) nato: „Máš pravdu, syn môj, máš pravdu v každom slove, ktoré si vyslovil.“

Chválil som Boha a povedal: „Pri Bohu, toto je téma, ktorá ohromí kresťanský aj moslimský svet.“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, presne tak.“

Spýtal som sa: „Otče, čo sa stalo s Ježišom potom? Kam išiel a čo robil?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Prečo sa nepokúsiš zistiť odpoveď sám? Tak, ako si prišiel na toto. Nie teraz hneď. Choď a premýšľaj. Zistíš to a uvidíš udalosti, ku ktorým vtedey došlo, vlastnými očami.“

Tajomstvo Ježišovho (NJPN) Tela a Pohrebu

Jedného dňa som sa spýtal Imáma Ahmeda Al-Hassana (Od Neho Je Mier): „Čo sa stalo s Ježišovým (NJPN) telom a kde bolo pochované?“

Imám (Od Neho Je Mier) sa ma opýtal: „Chceš vedieť, kde bolo telo Ježiša pochované, alebo čo sa s ním stalo?“

Odpovedal som: „Áno a zaujíma ma, či bolo niekedy prenesené do hrobu, ktorý navštívila Mária Magdaléna.“

Imám (Od Neho Je Mier) vysvetlil: „Na začiatku jeho telo nebolo uložené v tom dobre známom hrobe. Ježiš (NJPN) bol pôvodne pochovaný na inom mieste.“

Spýtal som sa: „A potom ho neskôr premiestnili do toho slávneho hrobu?“

Imám (Od Neho Je Mier) prikývol: „Áno.“

Povedal som: „Takže keď Mária Magdaléna prišla k hrobu, Ježiš tam ešte nebol pochovaný?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Presne tak. Jeho telo bolo najprv dočasne uložené na inom mieste, aby ho ochránili, a až neskôr ho preniesli do toho známeho hrobu.“

Spýtal som sa: „A čo hrob Talpiot, ktorý nedávno objavili s nápisom Ješua bar Jehosef?

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Syn môj, ten hrob, ktorý objavili, je podvrh. Vytvorili ho, aby odvrátili pozornosť od skutočného hrobu, pretože sa obávajú, že by ľudia mohli objaviť skutočné telo Ježiša.“

Spýtal som sa: „Takže to bol Šimon Peter, kto Ježiša (NJPN) pochoval?“

Imám (Od Neho Je Mier) prikývol: „Áno, je to tak.“

Povedal som: „Ale zvyšok učeníkov a ani Mária Magdaléna o tom nevedeli?“

Imám (Od Neho Je Mier) odpovedal: „Áno, nevedeli o tom.“

Nakoniec som sa spýtal: „Takže Ježiš (NJPN) chcel, aby ľudia verili, že bol z hrobu vzkriesený?“

Imám (Od Neho Je Mier) povedal: „Nie, nebolo to Ježišovým zámerom, ale skôr zámerom jeho učeníkov.“

Skutočnosť Vzkriesenia

Po ukrižovaní sa Jozef z Arimatey a Nikodém, dvaja tajní učeníci Ježiša (NJPN), obrátili na Piláta s prosbou, aby im dovolil vziať jeho telo. Pilát súhlasil a oni telo odovzdali Šimonovi Petrovi (NJPN), miestodržiteľovi Ježiša (NJPN). Šimon Peter následne telo Krista dočasne pochoval na tajnom mieste, aby ho Židia a Rimania neznesvätili. Medzitým sa Mária Magdaléna vydala k hrobu, kde sa predpokladalo, že je Ježiš (NJPN) pochovaný, no hrob našla prázdny. Evanjeliá zaznamenávajú, že počas nasledujúcich štyridsiatich dní sa Ježiš zjavil Márii a učeníkom celkovo desaťkrát. V skutočnosti sa im však zjavil až dvanásťkrát. Zakaždým, keď sa im zjavil, ho spočiatku nespoznali. Mysleli si, že je to iba cudzinec, no neskôr si náhle uvedomili, že pred nimi stojí Ježiš (NJPN).

Tu sú tri z týchto príbehov z Evanjelií:

  1. Ježiš sa zjavuje Márii Magdaléne ako záhradník:

    11 Ale Mária stála vonku pri hrobe a plakala. A jako tak plakala, nahla sa do hrobu 12 a videla sedieť dvoch anjelov v bielom rúchu, jedného pri hlave a druhého pri nohách, kde bolo ležalo telo Ježišovo. 13 A oni jej povedali: Ženo, čo plačeš? A ona im povedala: Vzali môjho Pána, a neviem, kde ho položili. 14 A keď to povedala, obrátila sa nazad a videla Ježiša stáť, ale nevedela, že je to Ježiš. 15 Ježiš jej povedal: Ženo, čo plačeš? Koho hľadáš? A ona domnievajúc sa, že je zahradník, povedala mu: Pane, ak si ho ty odniesol, povedz mi, kde si ho položil, a ja ho vezmem. 16 Ježiš jej povedal: Mária! A ona sa obrátila a povedala mu hebrejsky: Rabbúni! (čo znamená: Učiteľu!). 17 Ježiš jej povedal: Nedotýkaj sa ma, lebo som ešte nevstúpil hore k svojmu Otcovi; ale idi k mojim bratom a povedz im: Vstupujem k svojmu Otcovi a k vášmu Otcovi a k svojmu Bohu a k vášmu Bohu. 18 A tak prišla Mária Magdaléna a zvestovala učeníkom, že videla Pána, a že jej to povedal.

  2. Ježiš sa zjavuje na ceste do Emausa ako cudzinec:

    13 A hľa, dvaja z nich išli toho istého dňa do mestečka, vzdialeného šesťdesiat honov od Jeruzalema, ktoré sa menuje Emaus. 14 A tí sa shovárali medzi sebou o všetkom tom, čo sa to udialo. 15 A stalo sa v tom, keď sa tak shovárali a spolu sa navzájom dopytovali, že i sám Ježiš sa priblížil a išiel s nimi. 16 Ale ich oči boly držané, aby ho nepoznali. 17 A povedal im: Aké sú to veci, o ktorých idúci rozjímate medzi sebou a ste smutní? 18 A jeden z nich, ktorému bolo meno Kleofáš, odpovedal a riekol mu: Či ty jediný pohostíniš v Jeruzaleme, ktorý si nezvedel, čo sa v ňom stalo po tieto dni? 19 A on im povedal: A čože? A oni mu povedali: Čo sa stalo s Ježišom Nazarejským, ktorý bol muž prorok, mocný v skutku i v slove pred Bohom a pred všetkým ľudom, 20 a jako ho vydali najvyšší kňazi a naše kniežatá, aby bol odsúdený na smrť, a ukrižovali ho. 21 A my sme sa nadejali, že on je ten, ktorý ide vykúpiť Izraela. No, tomu všetkému je toto už tretí deň, ako sa to stalo. 22 Ale i z nás niektoré ženy, ktoré boly za svitu pri hrobe, naplnily nás úžasom, 23 ktoré nenajdúc jeho tela prišly a hovorily, že aj videnie anjelov videly, ktorí vraj hovoria, že žije. 24 Potom odišli niektorí z našich k hrobu a našli všetko tak, ako aj tie ženy povedaly, ale jeho nevideli. 25 A on im povedal: Ó, nesmyselní a spozdilí srdcom veriť všetkému tomu, čo hovorili proroci! 26 Či to azda nemusel trpieť Kristus a tak vojsť do svojej slávy? 27 A započnúc od Mojžiša a od všetkých prorokov vykladal im, čo kde vo všetkých písmach je napísané o ňom. 28 A tak sa priblížili k mestečku, do ktorého išli, a on sa robil tak, že pojde ďalej. 29 Ale oni ho prinútili hovoriac: Zostaň s nami, lebo sa zvečerieva, a deň sa už nachýlil! A tak vošiel, aby zostal s nimi. 30 A stalo sa, keď si sadol s nimi za stôl, že vzal chlieb a dobrorečil a lámal a podával im. 31 A v tom sa otvorily ich oči, a poznali ho, a on zmiznul od nich. 32 Vtedy povedali jeden druhému: Či nehorelo v nás naše srdce, keď nám hovoril na ceste a keď nám otváral písma? 33 A vstali v tú istú hodinu a navrátili sa do Jeruzalema. A našli shromaždených tých jedonástich aj tých, ktorí boli s nimi, 34 ktorí hovorili, že Pán skutočne vstal, a že sa ukázal Šimonovi. 35 A oni zase rozprávali, čo zkúsili na ceste, a jako ho poznali pri lámaní chleba.

  3. Ježiš sa zjavuje učeníkom ako rybár:

    4 A keď už bolo ráno, stál Ježiš na brehu, ale učeníci nevedeli, že je to Ježiš. 5 Vtedy im povedal Ježiš: Deti, či máte niečo na zjedenie? A oni mu povedali: Nemáme. 6 A on im povedal: Zahoďte sieť na pravú stranu lode a najdete. A tak zahodili a už aj ju nevládali utiahnuť pre množstvo rýb. 7 Vtedy povedal učeník, ktorého to miloval Ježiš, Petrovi: To je Pán. A Šimon Peter, keď počul, že je to Pán, opásal si svrchné rúcho, lebo bol nahý a hodil sa do mora. 8 A tí druhí učeníci prišli na člne, lebo neboli ďaleko od zeme, ale tak asi dvesto lakťov, vlečúc sieť s rybami. 9 A jako vyšli na zem, videli rozloženú vatru uhlia a rybu, položenú na ňom, aj chlieb. 10 A Ježiš im povedal: Doneste z rýb, ktoré ste teraz ulovili. 11 Tu vyšiel Šimon Peter a vytiahol sieť na zem, plnú velikých rýb, sto päťdesiattri. A hoc ich bolo tak mnoho, neroztrhla sa sieť. 12 Potom im povedal Ježiš: Poďte, raňajkujte! A niktorý z učeníkov neopovážil sa opýtať sa ho: Kto si ty? Lebo vedeli, že je Pán. 13 A Ježiš prišiel a vzal chlieb a dal im, a podobne aj rybu. 14 Toto už po tretie sa zjavil Ježiš svojim učeníkom, odkedy vstal z mŕtvych.

Okrem týchto príkladov z evanjelií vám chcem ponúknuť ďalší zaujímavý príklad z gnostických textov. V zbierke Nag Hammadi nájdeme rukopis s názvom „Skutky Petra a Dvanástich Apoštolov,“ ktorý popisuje ďalší zvláštny prípad, kde je jasne ukázané, že Ježiš (NJPN) zakaždým, keď sa s nimi stretol, sa učeníkom zjavoval v novom tele.

  • Ježiš sa zjavuje ako Lithargoel, tajomný obchodník s perlami:

    […] ktorý mal […] účel [… po …] nás […] apoštolov […]. Plavili sme sa […] a naša cesta bola pokojná. V srdciach sme cítili jednotu a boli sme odhodlaní splniť službu, ktorú nám Pán zveril. Uzavreli sme medzi sebou zmluvu a vo vhodnej chvíli sme sa vydali na more, vedení Pánom. Našli sme loď zakotvenú pri brehu, pripravenú na vyplávanie, a hovorili sme s námorníkmi, aby nás vzali na palubu. Preukázali nám veľkú láskavosť, ako to nariadil Pán. Po nalodení sme sa plavili deň a noc. Neskôr sa za loďou zdvihol vietor a priviedol nás do malého mesta uprostred mora. Ja, Peter, som sa spýtal obyvateľov, ktorí stáli v prístave, na názov tohto mesta. Jeden z nich odpovedal: „Meno tohto mesta je Príbytok, čiže Základ […] vytrvalosti.” Vodca medzi nimi držal palmovú ratolesť na okraji prístavu. Keď sme vyšli na breh s batožinou, vošiel som do mesta, aby som zistil, kde by sme mohli nájsť ubytovanie. Z mesta vyšiel muž, ktorý mal okolo pása uviazanú látku so zlatým opaskom. Na hrudi mal šatku, ktorá sa tiahla cez ramená a zakrývala mu hlavu a ruky. Zaujal ma jeho vzhľad a postava. Viditeľné boli štyri časti jeho tela: chodidlá, časť hrude, dlane a tvár. Tieto detaily boli zjavné. V ľavej ruke držal obal na knihu podobný tým mojim, v pravej ruke držal palicu z dreva styraxu. Jeho hlas bol hlboký a rezonoval, keď pomaly hovoril a volal po meste: „Perly! Perly!“ Myslel som si, že je to miestny muž, a povedal som mu: „Môj brat a môj priateľ!“ On mi odpovedal: „Právom si ma nazval ‚môj brat a môj priateľ.‘ Čo odo mňa potrebuješ?“ Povedal som: „Hľadám ubytovanie pre mňa a mojich bratov, pretože sme tu cudzincami.“ Odpovedal: „Práve preto som ťa oslovil ‚môj brat a môj priateľ,‘ lebo aj ja som cudzinec ako ty.“ A potom znova zvolal: „Perly! Perly!“ Boháči mesta počuli jeho hlas a vyšli zo svojich skrytých miestností. Niektorí sa pozerali von z okien svojich domovov, iní vykukli z horných poschodí. Nevideli však u neho nič, čo by mohli získať, pretože nemal na chrbte žiadnu tašku ani balík. Pohŕdavo ho ignorovali, on sa im však neprezradil. Vrátili sa do svojich domovov, hovoriac: „Tento muž sa nám vysmieva.“ Chudobní z mesta však jeho hlas počuli a podišli k mužovi, ktorý predával perlu. Povedali mu: „Prosím, ukáž nám tú perlu, aby sme ju mohli vidieť na vlastné oči. Sme chudobní a nemáme peniaze na zaplatenie. Ale ukáž nám ju, aby sme mohli povedať našim priateľom, že sme videli perlu na vlastné oči.“ Odpovedal im: „Ak je to možné, poďte do môjho mesta. Nielenže vám ju ukážem, ale dám vám ju zadarmo.“ Chudobní z mesta počuli a povedali: „Keďže sme žobráci, vieme, že človek nedáva žobrákovi perlu, ale skôr chlieb a peniaze. Láskavosť, ktorú od teba chceme, je, aby si nám ukázal tú perlu pred našimi očami.“ A potom hrdo povieme našim priateľom, že sme na vlastné oči videli perlu“ – pretože takáto perla sa medzi chudobnými, a už vôbec nie medzi žobrákmi, nenachádza. Muž im odpovedal: „Ak je to možné, príďte sami do môjho mesta. Nielenže vám túto perlu ukážem, ale vám ju aj zadarmo dám.” Chudobní a žobráci sa radovali z muža, ktorý dáva zadarmo. Muži sa potom spýtali Petra na ťažkosti, s ktorými sa môžu stretnúť. Peter im odpovedal a porozprával o ťažkostiach, o ktorých sa dozvedel na svojej ceste, pretože ich úlohou je vysvetľovať ťažkosti vo svojej službe. Potom sa obrátil k mužovi, ktorý predával perlu, a povedal: „Chcem poznať tvoje meno a zistiť, aké ťažkosti nás čakajú na ceste do tvojho mesta, pretože sme cudzinci a služobníci Boha. Našou povinnosťou je harmonicky šíriť Božie slovo v každom meste.“ Muž odpovedal: „Ak chceš poznať moje meno, som Lithargoel, čo znamená svetlý kameň podobný gazele. A pokiaľ ide o cestu do môjho mesta, poviem ti o nej. Nikto nemôže prejsť touto cestou, okrem toho, kto sa vzdal všetkého, čo má, a každý deň sa postil na svojej duchovnej ceste. Cesta je plná zbojníkov a divých zvierat. Toho, kto nesie chlieb, kvôli tomu chlebu ho zabijú čierne psy. Toho, kto nesie drahý odev, zabijú zbojníci kvôli odevu. Toho, kto nesie vodu, zabijú vlky kvôli vode, lebo po nej bažili. Toho, kto túži po mäse a zelenine, zjedia levy kvôli mäsu. A ak sa vyhne levom, býci ho zožerú kvôli zelenine.“ Po týchto slovách som si povzdychol a povedal: „Táto cesta je plná veľkých ťažkostí! Keby nám len Ježiš dal silu po nej kráčať!“ Muž sa na mňa pozrel, pretože moja tvár bola smutná, a povedal: „Prečo vzdycháš, ak naozaj poznáš meno ‚Ježiš‘ a veríš v neho? On je veľkou silou, ktorá dáva moc. Ja tiež verím v Otca, ktorý ho poslal.“ Spýtal som sa ho: „Aké je meno miesta, kam ideš, tvojho mesta?“ Odpovedal: „Moje mesto sa volá ‚Deväť Brán.‘ Chváľme Boha, pamätajúc na to, že desiata brána je hlavou.“ Potom som od neho odišiel v pokoji. Keď som išiel zavolať svojich priateľov, videl som vlny a vysoké múry, ktoré obklopovali mesto. Žasol som nad veľkolepými vecami, ktoré som videl. Videl som starca, ktorý tam sedel, a spýtal som sa ho, či sa mesto skutočne volá Príbytok. Odpovedal: „Hovoríš pravdu, lebo tu prebývame, pretože vytrvávame.“ Povedal som: „Správne toto mesto nazvali, pretože každý, kto vytrvá vo svojich skúškach, sa stane obyvateľom mesta, z ktorého pochádza vzácne kráľovstvo, pretože vytrváva uprostred odpadlíctva a búrok. Takýmto spôsobom bude obývané mesto každým, kto unesie bremeno svojej viery, a on bude zahrnutý do nebeského kráľovstva.“ Ponáhľal som sa zavolať svojich priateľov, aby sme sa mohli vydať do mesta, ktoré nám Lithargoel určil. V jednote viery sme sa vzdali všetkého, ako nám prikázal, a vyhli sme sa zbojníkom, pretože u nás nenašli nič, čo by mohli ukradnúť. Vyhli sme sa vlkom, pretože u nás nenašli vodu, po ktorej bažili. Vyhli sme sa levom, pretože u nás nenašli túžbu po mäse. Vyhli sme sa býkom, pretože u nás nenašli […] zeleninu. Opantala nás veľká radosť a pokojná bezstarostnosť, podobná tej, ktorú má náš Pán. Odpočívali sme pred bránou mesta a rozprávali sme sa o veciach, ktoré nepatria tomuto svetu. Pokračovali sme v rozjímaní o viere. Keď sme diskutovali o zbojníkoch, ktorým sme sa na ceste vyhli, zrazu k nám vyšiel Lithargoel, no teraz v podobe lekára. Mal pod ramenom krabičku s masťami a za ním kráčal mladý učeník s vreckom plným liekov. Nespoznali sme ho. Peter sa k nemu obrátil a povedal: „Chceme ťa požiadať o láskavosť, pretože sme cudzinci. Vezmi nás do domu Lithargoela, kým nepríde večer.“ On odpovedal: „S úprimnosťou srdca vám ho ukážem. Ale som prekvapený, že poznáte tohto dobrého muža. Neprezradzuje sa totiž každému, pretože je synom veľkého kráľa. Oddýchnite si trochu, aby som mohol ísť vyliečiť tohto muža a potom sa vrátim.“ Ponáhľal sa a čoskoro sa vrátil. Povedal Petrovi: „Peter!“ Peter sa zľakol, pretože nevedel, ako mohol vedieť jeho meno. Peter odpovedal: „Ako ma poznáš, keď si vyslovil moje meno?“ Lithargoel odpovedal: „Chcem sa ťa spýtať, kto ti dal meno Peter?“ Odpovedal mu: „Bol to Ježiš Kristus, syn živého Boha. On mi dal toto meno.” Lithargoel odpovedal: „To som ja! Poznaj ma, Peter.“ Odhalil odev, ktorý mal na sebe – ten, do ktorého sa pre nás prezliekol – a ukázal nám pravdu, že je to on. Padli sme na zem a uctievali ho. Bolo nás jedenásť učeníkov. Natiahol ruku a postavil nás na nohy. Hovorili sme s ním pokorne, so sklonenými hlavami s pocitom nehodných. Povedali sme: „Čo si praješ, urobíme. Ale daj nám moc, aby sme mohli vždy robiť to, čo si praješ.“ Dal im krabičku s masťami a vrecko, ktoré niesol mladý učeník. Prikázal im: „Choďte do mesta, odkiaľ ste prišli, ktoré sa volá Príbytok. Pokračujte vo vytrvalosti, keď učíte tých, ktorí veria v moje meno, pretože ja som vytrval v ťažkostiach viery. Dám vám vašu odmenu. Chudobným v tomto meste dajte, čo potrebujú na prežitie, až kým im nedám niečo lepšie, o čom som vám povedal, že vám to dám zadarmo.“ Peter mu odpovedal: „Pane, naučil si nás zanechať svet a všetko v ňom. Zriekli sme sa toho pre teba. Čo nás teraz trápi, je potrava na jeden deň. Kde nájdeme to, čo od nás žiadaš, aby sme dali chudobným?“ Pán odpovedal: „Ó Peter, mal si pochopiť podobenstvo, ktoré som ti povedal! Nevieš, že moje meno, ktoré učíš, prevyšuje všetko bohatstvo, a Božia múdrosť prevyšuje zlato, striebro a drahokamy?“ Dal im vrecko s liekmi a povedal: „Vyliečte všetkých chorých v meste, ktorí veria v moje meno.“ Peter sa bál odpovedať mu druhýkrát. Dal znamenie tomu, kto stál vedľa neho, čo bol Ján: „Teraz hovor ty.“ Ján odpovedal: „Pane, pred tebou sa bojíme povedať mnoho slov. Ale ty si nás požiadal, aby sme sa venovali tomuto umeniu. Neboli sme vyučení na to, aby sme boli lekármi. Ako teda budeme vedieť, ako liečiť telá, ako si nám povedal?“ On im odpovedal: „Správne si prehovoril, Ján, pretože viem, že lekári tohto sveta liečia to, čo patrí svetu. Lekári duší však liečia srdce. Liečte najprv telá, aby cez skutočné sily uzdravenia ich tiel, bez liekov tohto sveta, uverili vo vás, že máte moc liečiť aj choroby srdca. Boháči mesta, tí, ktorí ma neuznali, ale tešili sa zo svojho bohatstva a pýchy – s takýmito nepojedajte v ich domoch ani sa s nimi nespriatelite, aby ich zaujatosť na vás nemala vplyv. Lebo mnohí v kostoloch preukazovali priazeň boháčom, pretože aj oni sú hriešni, a dávajú príležitosť iným hrešiť. Ale súďte ich spravodlivo, aby bola oslávená vaša služba a aby bolo oslávené aj moje meno v kostoloch.“ Učeníci odpovedali: „Áno, to je naozaj správne urobiť.“ Padli na zem a uctievali ho. Postavil ich na nohy a odišiel od nich v pokoji. Amen.

Uviedli sme tu tri príklady z Nového zákona a jeden príklad z gnostického zdroja, kde sa Ježiš (NJPN) zjavuje svojim učeníkom, ktorí ho vždy sprevádzali, a napriek tomu ho nespoznali. Ako je to možné? Žili s Ježišom (NJPN), učili sa od neho, jedli s ním a boli svedkami jeho posledných chvíľ; a predsa si nikto z nich nepamätal, ako vyzeral? Hoci ho nakoniec spoznali podľa jeho slov a činov, nespoznali ho podľa jeho fyzického tela ani hlasu. Ako mohli nevedieť, ako vyzeral alebo ako znel? Neexistuje žiadny dôkaz, že by nosil prestrojenie.

Odpoveďou je, že Ježiš (NJPN) sa im zjavoval v rôznych telách. Cudzinec, záhradník, rybár a Lithargoel boli štyri rôzne ľudské telá, do ktorých Ježišova duša migrovala. V Al-Haft Al-Šaríf, Imám Al-Sádiq (Od Neho Je Mier) vysvetľuje verš z Koránu: „Tak teda zničili svoje domy vlastnými rukami aj rukami veriacich. Vezmite si z toho ponaučenie, vy, ktorí ste obdarení prezieravosťou!“ On (Od Neho Je Mier) povedal: „Ich domy sú ich telá a telo je domom ducha.“

Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) ďalej vysvetlil: „Niektoré duše dosiahnu stupeň, keď si môžu vybrať, do ktorých tiel chcú vstúpiť.“ Ako uvádza Korán: „A nie je vám na vine, ak vstúpite do neobývaných domov, ale slúžia vám na nejaký (iný) účel.“

Je zrejmé, že vzkriesenie Ježiša Krista (NJPN) bolo jedným z prípadov návratu duše alebo transmigrácie duše z tela, ktoré bolo ukrižované, do iných tiel. Len Dôkaz Boží mohol vyriešiť takýto zložitý a záhadný prípad, ktorý mätie veriacich už viac ako dve tisícročia.

Dvere Číslo Devätnásť: Smrť

14.09.2024

„Spánok je brat smrti.“ V starovekých gréckych náboženstvách, ktoré boli založené na Noemovej Zmluve Prorokmi poslanými do Grécka, boli Hypnos (spánok) a Thanatos (smrť) považovaní za bratov. Tento fakt opäť dokazuje, že všetky náboženstvá pochádzajú z rovnakého zdroja. Prorok Mohamed (NJPN & Jeho Rodinou) povedal: „Spánok je brat smrti.” Smrť je bolestivá, [...]

Dvere Číslo Osemnásť: Džinovia

13.09.2024

„Džinov sme stvorili už predtým zo spaľujúceho ohňa.“ Imám Ahmed Al-Hassan (Od Neho Je Mier) mi raz povedal: „Ak sú príčiny známe, údiv sa vytratí.“ Už od úsvitu ľudskej histórie sme sa stretávali s mnohými nevysvetliteľnými aktivitami, ktoré veda označuje ako paranormálne javy. Pokúšali sme sa tieto záhadné skúsenosti vysvetliť cez prizmu náboženstva, vedy [...]

Dvere Číslo Sedemnásť: Archanjeli

11.09.2024

„A keby sme boli poslali anjela, v podobe človeka by sme ho poslali, a tak by sme ich uviedli do ešte väčšieho zmätku.” Vo všetkých abrahámovských náboženstvách, ako aj v iných náboženských tradíciách, existujú bytosti vysokej hodnosti a postavenia, ktoré plnia božské príkazy, povinnosti a úlohy. Tieto bytosti sú v abrahámovských náboženstvách známe ako [...]

Rakúsky kancelár Karl Nehammer

Záplavy odplavili aj morálku? Rakúsky kancelár vyzval pre povodne na pauzu v kampani, ale sám v nej pokračoval

16.09.2024 21:21

Nehammer argumentoval, že treba všetku energiu a pozornosť sústrediť na zvládnutie prírodnej katastrofy a pomoc tým, ktorých zasiahla.

most, Čadca

Nebezpečná voda sa valila aj Čadcou. Živel tam ohrozoval mosty, firmy aj rodinné domy

16.09.2024 21:00

Podobné povodne boli v metropole Kysúc zaznamenané v roku 1997, no viacerí miestni tvrdia, že ani vtedy živel nespôsobil také škody, ako teraz.

Devínska Nová Ves, Povodeň, Bratislava

Zničené budovy, cesty aj polia. Koľko budú stáť opravy? Slovensko čaká, kým odznie povodňová vlna

16.09.2024 20:00

Najhoršie sú na tom okresy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), ktorý bude zatiaľ potrebovať na opravy takmer tri milióny eur. Trnavský kraj odhaduje škody na niekoľko desiatok tisíc eur.

Europarlament / Europoslanci /

Leyenová predstaví zloženie eurokomisie. V europarlamente si pripomenuli vyčíňanie povodní

16.09.2024 19:57

Europoslanci sa spolu s predstaviteľmi eurokomisie zúčastnia na kľúčovej rozprave o pripravenosti EÚ konať v prípade prírodných katastrof.

CompanionOfTheRiser

Vitajte v ére spásy: Vzostup Imáma Al Mahdího!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 16486x
Priemerná čítanosť článkov: 868x

Autor blogu

Kategórie